XXL Nutrition

Waarom 6 maal p/d eten als groei s'nachts gebeurt? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ilyasse

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2005
Berichten
1.724
Waardering
191
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
> 50%
Er wordt altijd gezegd dat de je spieren zich s'nachts, in je slaap, herstellen en groeien.
Waarom wordt dan aangeraden om 6/7 maaltijden verspreid over dag te nemen?

Ik snap op zich wel dat veel eten verspreid over de dag belangrijk is. Maar als de groei/herstel s'nachts gebeurt, dan lijkt al die eiwitinname door de dag heen niet nodig.

Of is het zo dat de eiwitten die je door de dag heen neemt in je bloedbaan blijven circuleren en dan s'nachts worden gebruikt?

Ik snap het niet allemaal. Al die adviezen lijken elkaar tegen te spreken af en toe :p
 
Je bent volgens mij teveel bezig met OPBOUW van spiermassa.

Vooral met zo'n signature mag je je wat beter gaan inlezen over AFBRAAK van spiermassa.

Anabool/katabool/anti-katabool/anti-anabool
 
spieren herstellen zich overdag ook, maar minder.

toch is een goede voeding overdag wel nodig, want als jij op bijv. red bull en patat gaat leven (vetten en koolhydraten) zul je weinig vooruit gaan.
 
Je kan allemaal uitleg gaan zoeken, maar je hebt genoeg voeding nodig, tenzij jij kan eten en slapen tegelijk heeft de vraag niet zo veel zin.......
 
Herstel/groei is een continu proces dat begint direct na je training en pas stopt na een paar dagen (soms zelfs wel een week).

Je cellen zitten echt niet te wachten totdat je in slaap bent voordat ze beginnen te groeien.
 
De reden dat je vaak eet is omdat je spijsvertering hoog blijft, je krijgt geen insuline piek welke ervoor kan zorgen dat vet zich sneller vastzet, als je 3 maaltijden eet (als je het al naar binnen geduwt krijgt) zet je dus sneller vet aan als je met 6 maaltijden doet.

Je zorgt voor een gelijkmatige toevoeging van eiwitten die ervoor zorgen dat er altijd eiwitten beschikbaar zijn om spieren mee op te bouwen en afbraak te voorkomen, als je te weinig of te laat eet worden deze eiwitten gebruikt voor je katabole verbranding (je rust verbranding) dit gaat dus ten koste van je spierwinst.

Je kan ook snachts eten, liefst eiwitten maar niet iedereen ziet dat zitten.
 
overdag eet ik niks, ik eet snachts 6x
 
De reden dat je vaak eet is omdat je spijsvertering hoog blijft, je krijgt geen insuline piek welke ervoor kan zorgen dat vet zich sneller vastzet, als je 3 maaltijden eet (als je het al naar binnen geduwt krijgt) zet je dus sneller vet aan als je met 6 maaltijden doet.

je krijgt geen insuline piek? :roflol:

Wat jij onzin praaatuh. je zal minder snel vet aanzetten met 3 meals dan met 6 hoor ;) (met dezelfde hoeveelheid totale kcal he)
 
Bovendien; overdag verbrand je de calorieën en verteer je je voedsel veel sneller dan 's nachts. Je kunt wel veel eten, maar als de voedingstoffen niet in je lichaam zijn opgenomen kun je er niets van groeien.
Komt bij dat je over dag ook wat groeit, en dat je - als je te weinig eet - je spieren afbreekt, en ervoor zorgt dat als je weer veel eet, je veel vet ervan opneemt.
 
je krijgt geen insuline piek? :roflol:

Wat jij onzin praaatuh. je zal minder snel vet aanzetten met 3 meals dan met 6 hoor ;) (met dezelfde hoeveelheid totale kcal he)


waarom is dat zo?
 
's nachts detoxificeert je lichaam ook, je verbrand veel vet voor energie en leegt ook je maag, het is dus niet zo dat je 's nachts geen energie hebt om te verbranden ofzo, overdag vul je aan wat je 's nachts gebruikt.
 
ik dacht dat als spieren worden gebruikt(normaal licht gebruik, geen gewichts training) er een grotere afgifte is van voedingsstoffen aan de spier en ze dus ook op die momenten juist beter herstellen dan als je doodstil ligt te slapen
 
Er wordt altijd gezegd dat de je spieren zich s'nachts, in je slaap, herstellen en groeien.
Waarom wordt dan aangeraden om 6/7 maaltijden verspreid over dag te nemen?

Ik snap op zich wel dat veel eten verspreid over de dag belangrijk is. Maar als de groei/herstel s'nachts gebeurt, dan lijkt al die eiwitinname door de dag heen niet nodig.

Of is het zo dat de eiwitten die je door de dag heen neemt in je bloedbaan blijven circuleren en dan s'nachts worden gebruikt?

Ik snap het niet allemaal. Al die adviezen lijken elkaar tegen te spreken af en toe :p

Welkom op DBB...
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ideaal voor 's nachts
 
als je geen last kreeg van ontstoken aders en geld geen probleem was...zou je dit dan overwegen? :D

ik heb kerels gekend die dit gedaan hebben tijdens een kuur... :rolleyes:
 
Back
Naar boven