AndroidHealthClinic

de waarheid......tijd voor discussie! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch blijven er verschillende stukken welke vragen oproepen. In sommige opschrijvingen wordt er gesproken en over Goden en plaats van één enkele God, dat noem ik toch een grote verandering.

Overigens doelde ik niet op de dode zee rollen, welke toch een ander beeld over Jezus en Petrus hebben geschapen.

De dode zee rollen zijn hoofdzakelijk ouder dan de niet bestaande figuren Petrus en Jezus. Wel grappig dat de rollen die dateren uit de tijd van Jezus geen melding maken van Jezus of zijn volgelingen.
 
Er is geen waarheid. Alles is een wil tot macht. Je zet de waarheid naar je hand..
 
waarkomt het alleerste bestaan van organisme etc vandaan pure toeval van juiste tijd, en plaats, luchtvochtigheid, tempratuur etc vind ik minder aannemelijk dan dat iemand het heeft gemaakt

Misschien moet je wat ruimer denken:

Waarom zou dat niet kunnen in een paar miljoen jaar?
 
met jullie valt geen discussie te voeren over geloof.............was ik vergeten.

het enige dat jullie kunnen is papieren wetenschap oplepelen die door mensen is aangevoerd...........hoe betrouwbaar?
:roflol:
Are you ****ing kidding me...

Bekijk maar even de verhouding tussen al die wetenschappelijke onderzoeken en dat ene boekje waar jij al je geloof uit haalt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat wetenschap continue nieuwe dingen vindt of oude dingen aanpast. Zoiets noemen ze vooruitgaan.

Ow en was jij vroeger geen landmeter? Die gebruiken toch een hoop wiskunde? Da's toch ook een wetenschap? ???
 
waarom doe je toch zo je best ??? laat mensen lekker denken wat ze willen en hou je arrogantie voor je
 
Lijkt me echt lastig dat je niet zo ver kunt komen met je gedachte dat het hele geloof 1 groot sprookje is.

Het feit dat er meerdere goden/geloven zijn geeft al aan dat er op verschillende plekken op aarde duizenden jaren geleden verhaaltjes rond zijn gegaan.

De aarde geschapen in 7 dagen, laat er licht zijn en er komt een zon...en ga zo maar door.

Met de wetenschap van nu zou een mens met normaal verstand niet meer mogen geloven.

Dus over de waarheid gesproken..... stop met geloven !
 
Telkens ik een argument pro geloof lees raak ik meer overtuigd van het atheïsme. De argumenten zijn namelijk zo zwak en onlogisch dat je je afvraagt of er nu echt niets beters is waarmee de geloofwaardigheid van religie kan versterkt worden. Het is natuurlijk ook geen toeval dat in landen die een wat lager gemiddeld IQ hebben (Amerika, Afrika) het geloof het sterkst is bij de bevolking. Als we naar gebieden met een hoger gemiddeld IQ kijken (centraal en West Europa, centraal China, Japan) merken we een veel kleiner aandeel gelovigen op. Dit is geen toeval maar een duidelijk patroon dat overal terugkomt. Deze mensen (gelovigen) zijn makkelijker te overtuigen van om het even wat, ze zijn simpelweg zeer beïnvloedbaar.
 
Beste klus,

Voordat je anderen probeert te overtuigen van iets waar je zelf geen verstand van hebt, een vraag voor jou:

Waarom post jij zeer enthousiast in topics als die van Muay Thai en over Ebony. Ben je niet bekend met geboden van Jezus, zoals die staan opgetekend in Mattheüs 5:27, 28.

Daar staat:

27 GIJ hebt gehoord dat er werd gezegd: ’Gij moogt geen overspel plegen.’ 28 Ik zeg U echter dat een ieder die naar een vrouw blijft kijken ten einde hartstocht voor haar te hebben, in zijn hart reeds overspel met haar heeft gepleegd. 

Kan je dit verklaren? Misschien iets over een balk en een splinter?
 
Beste klus,

Voordat je anderen probeert te overtuigen van iets waar je zelf geen verstand van hebt, een vraag voor jou:

Waarom post jij zeer enthousiast in topics als die van Muay Thai en over Ebony. Ben je niet bekend met geboden van Jezus, zoals die staan opgetekend in Mattheüs 5:27, 28.

Daar staat:

27 GIJ hebt gehoord dat er werd gezegd: ’Gij moogt geen overspel plegen.’ 28 Ik zeg U echter dat een ieder die naar een vrouw blijft kijken ten einde hartstocht voor haar te hebben, in zijn hart reeds overspel met haar heeft gepleegd. 

Kan je dit verklaren? Misschien iets over een balk en een splinter?

Haha :D
 
Zeg klus zou jij niet stoppen met het opdringen van dat ziekelijke geloof van je?
Dank je!
 
Zeg klus zou jij niet stoppen met het opdringen van dat ziekelijke geloof van je?
Dank je!

Precies, dat je zo dom bent om ergens in te geloven moet je zelf weten, maar hou voorderest je kop er over dicht en val andere mensen niet lastig met die zielige onzin.

Ik vind dat er onderhand nu ook wel bepaalde regels mogen komen i.v.m. geloof, dat mensen die andere mensen steeds hun geloof opdringen ook is op de bon geslingerd mogen worden.

Als je zo graag mensen wil bekeren ga je maar naar het jehova's forum.
 
Zeg klus zou jij niet stoppen met het opdringen van dat ziekelijke geloof van je?
Dank je!

Misschien is hij stout geweest, en moet hij zieltjes winnen:rolleyes:
 
Beste klus,

Voordat je anderen probeert te overtuigen van iets waar je zelf geen verstand van hebt, een vraag voor jou:

Waarom post jij zeer enthousiast in topics als die van Muay Thai en over Ebony. Ben je niet bekend met geboden van Jezus, zoals die staan opgetekend in Mattheüs 5:27, 28.

Daar staat:

27 GIJ hebt gehoord dat er werd gezegd: ’Gij moogt geen overspel plegen.’ 28 Ik zeg U echter dat een ieder die naar een vrouw blijft kijken ten einde hartstocht voor haar te hebben, in zijn hart reeds overspel met haar heeft gepleegd. 

Kan je dit verklaren? Misschien iets over een balk en een splinter?

Vind je het niet wat zwak, om dit aan te halen; en er zo een persoonlijke discussie van te maken?
 
Leave Klusmier alllooonnne!!
leave-britney-alone-guy.jpg
 
Telkens ik een argument pro geloof lees raak ik meer overtuigd van het atheïsme. De argumenten zijn namelijk zo zwak en onlogisch dat je je afvraagt of er nu echt niets beters is waarmee de geloofwaardigheid van religie kan versterkt worden. Het is natuurlijk ook geen toeval dat in landen die een wat lager gemiddeld IQ hebben (Amerika, Afrika) het geloof het sterkst is bij de bevolking. Als we naar gebieden met een hoger gemiddeld IQ kijken (centraal en West Europa, centraal China, Japan) merken we een veel kleiner aandeel gelovigen op. Dit is geen toeval maar een duidelijk patroon dat overal terugkomt. Deze mensen (gelovigen) zijn makkelijker te overtuigen van om het even wat, ze zijn simpelweg zeer beïnvloedbaar.

Dit is nou niet echt een sterk argument. In de West Europa heerst god dan niet, hier heb je cola, laatste mode etc. Er is een verschuiving van invloed van god naar media.
 
Dit is nou niet echt een sterk argument. In de West Europa heerst god dan niet, hier heb je cola, laatste mode etc. Er is een verschuiving van invloed van god naar media.

Als je 'god' vervangt met 'de kerk' dan kan ik je nog een klein beetje volgen..
 
Vind je het niet wat zwak, om dit aan te halen; en er zo een persoonlijke discussie van te maken?

Een persoonlijke discussie sluit aan bij een persoonlijke aangelegenheid.

Dat geef je zelf aan met de lijfspreuk dat JIJ toe behoort aan Jesus.
 
Misschien is hij stout geweest, en moet hij zieltjes winnen:rolleyes:

Zieltjes winnen doet hij sowieso niet.
Hij cheat met zijn trainingen, heeft gecheat met een andere vrouw terwijl Ella nog lekker in Nederland vertoefde en dit openlijk op een ander forum verkondigde.
Daarnaast heeft hij vroeger een zware misdaad begaan en hiervoor in een "inrichting" gezeten wat tegenwoordig de laatste stap zou wezen voor een tbs'er die terugkeert in de maatschappij.
Eens een crimineel altijd een crimineel dus dat gesteggel over god dit, god dat ook al zou hij stoppen met werken en 24u p/d schietgebedjes doen dit houd zijn aftocht naar het hellevuur niet tegen.
In meerdere posts komt hij de woorden uit de bijbel niet na en dit is door meerdere mensen al eens eerder gepost.
Als je een taxi chauffeur zwaar mishandeld, je vrouw die in Nederland zit in afwachting tot ze over kan komen naar Curacao bedriegt en op een ander forum gezellig foto's post, terwijl je met een andere vrouw aan het flikflooien bent dan vraag ik je.
Als hij een ieder lief zou hebben zoals in de bijbel staat dan zou hij wat minder posts over die schandknaap die aan het kruis hangt maken.
In bijna elke post op DBB komt het woord "god, geloof, vergeven, bidden" en weet ik veel wat voor crap naar boven.
Als klus zo gelukkig is met zijn god waarom is hij dan niet eerder gaan geloven?
Of is het een gevalletje mak schaap,meute volgen kortom een meeloper.
En als God zo zaligmakend is waarom moeten sommige pastoors/priesters een koorknaapje aan hun kruis nagelen?
Dat hele geloof is een farcè!
 
Dit is nou niet echt een sterk argument. In de West Europa heerst god dan niet, hier heb je cola, laatste mode etc. Er is een verschuiving van invloed van god naar media.

Een echte Christen is niet ontvankelijk voor mode prikkels, en zal zich nimmer als individu ondergesneeuw voelen als anderen zich masaal en gewetenloos toegeven aan zinnelijke bevrediging, hedonisme, materialisme en zich daarmee trachten te onderscheiden als uniek individu.

Als jij je daar wel aan stoort is dat omdat je toch prikkels voelt van deze aantrekkingskracht, en eigenlijk van binnen realiseerd dat je meer een pixel in een hoop wordt dan een uniek individu die het waard is.

Je zit teveel tussen de moderne en de conservatieve ontplooiing in.

De huidige wereld vereist een individuele draagkracht voor mentale zaken en een persoonlijk agentschap. De komende deccenia's wordt dat alleen maar meer.

In de toekomst zullen veel meer mensen op aarde hun sterfbed zonder naasten moeten meemaken. En bij hun zelf de steun brug moeten vinden voor psychologische zaken zonder ondersteuning van naasten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven