MuscleMeat

Wel of niet?

Bezoekers in dit topic

Pluto24

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
180
Waardering
0
Sommige van mijn vrienden vertellen me dat ik het niet nodig heb en de ander zegt van wel. ( Eiwitten).

Ik ben 181 cm lang en 85 kg en heb behalve een buikje verder niet echt veel vet op mijn lichaam vind ik.

Ik heb op diverse bronnen gelezen dat je als krachtsporter meer eiwitten nodig hebt dan nodig en daarom neem ik dan ook voor mezelf 1.5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht. Moet ik dit nou nog niet gaan doen omdat ik toch niet wil aankomen en ook niet breder hoef te worden, als ik maar spieren heb ipv vet.

Wie kan mij vertellen wat de juist is?
 
eiwitten heb je nodig voor spieren op te bouwen. Als je voldoende eiwitten inneemt kan je spieren opbouwen terwijl je vet afbreekt door cardio. Eiwitten zijn belangrijk in een goed gebalanseert dieet!
 
+1

....en zou ook minimaal 1gr eiwit per pond lichaamsgewicht nemen!
 
Dank u wel.

Het is dus beter voor mij om toch eiwitten te nemen, al wil ik niet aankomen of breder worden alleen gespierder.

is 1,5 gram per kg lichaamsgewicht nou goed of moet ik juist 1 gram eiwit per halve kg lichaamsgewicht nemen Jerney?

Ik dacht omdat ik niet explosief train en een beginner ben 1,5 gram wel goed was.
 
Ja, ik hoef niet aan te komen, want ben al breed genoeg. Wil alleen gespierder worden. Is dat zo vaag dan?
 
- Breed genoeg :roflol: !!!
- ik hoorde dat ik eiwitten nodig had :roflol: !!!!
- gespierder worden maar niet breder : roflol: !!!!!
- Geen eiwitten omdat je niet wilt aankomen :roflol: !!!!!!!!!
- ik ben niet goed in uitleggen :roflol: !!!!!!11

Mijn advies, ga veel uurtjes inlezen over voeding.


edit ^^
 
Laat maar. Ik ben gewoon niet goed in uitleg.
 
kerel. spiermassa is 6/ 7 x zo zwaar als vet. als je spiermassa aan wilt komen zul je ook moeten groeien.
 
het is heel simpel, hij wil vet omzetten in spiermassa. z'n buikje wegwerken. hij is nu 85 kg bij 20%bf en hij wil naar 10%bf bij 85 kliko.

hoelang doe je al krachtsport? en hoe ziet je schema eruit?

en wat eet je zoal op een dag?
 
hij wil iets wat niet kan?
 
het is heel simpel, hij wil vet omzetten in spiermassa. z'n buikje wegwerken. hij is nu 85 kg bij 20%bf en hij wil naar 10%bf bij 85 kliko.

Ja, dat is wat ik wil en daarom vraag ik of ik verhoogd aantal eiwitten tot me moet nemen of niet.
 
het gene wat jij wil kan niet, dus hoef je ook niet te vragen wat je moet doen.
 
het is heel simpel, hij wil vet omzetten in spiermassa. z'n buikje wegwerken. hij is nu 85 kg bij 20%bf en hij wil naar 10%bf bij 85 kliko.

hoelang doe je al krachtsport? en hoe ziet je schema eruit?

en wat eet je zoal op een dag?


Ik doe nu 4 weken aan krachtsport en ik heb geen schema. Ik probeer wel gewoon 5 tot 7 keer per dag te eten. En probeer zo goed mogelijk te eten.

Ik train 5 x per week. 1 uur krachttraining en daarna half uurtje cardio.
 
het gene wat jij wil kan niet, dus hoef je ook niet te vragen wat je moet doen.

Waarom kan het niet? Ik heb wel discipline en ga gewoon blijven sporten. Hiervoor heb ik ook 5 jaar lang aan een ander sport gedaan en overgesprongen naar BB.
 
ik zag laatste een leuke vergelijking op het forum over deze vraag. iets van...

Kan ik stront omzetten in diamant?
Kan ik een kip omzetten in een koe?
Kan ik een snicker omzetten in een wheyshake?
Kan ik een bal met vet omzetten in een bal met spiervezels?

Alle vragen hebben hetzelfde antwoord.....nou mag jij raden wat dat is.
 
volgens mij ben je op de goede weg. je moet wel zorgen dat je zo min mogelijk kolidraden binnen krijgt. alleen een beetje voor en na de training. als je je vet kwijt wilt raken moet je afvallen. als je spiermassa wilt gainen moet je aankomen. tegelijkertijd kan niet.
 
Sommige van mijn vrienden vertellen me dat ik het niet nodig heb en de ander zegt van wel. ( Eiwitten).

Ik ben 181 cm lang en 85 kg en heb behalve een buikje verder niet echt veel vet op mijn lichaam vind ik.

Ik heb op diverse bronnen gelezen dat je als krachtsporter meer eiwitten nodig hebt dan nodig en daarom neem ik dan ook voor mezelf 1.5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht. Moet ik dit nou nog niet gaan doen omdat ik toch niet wil aankomen en ook niet breder hoef te worden, als ik maar spieren heb ipv vet.

Wie kan mij vertellen wat de juist is?

Voor spiergroei en herstel heb je inderdaad eiwitten nodig. 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag lijkt me eerlijk gezegd beter! Maar volgens mij denk jij op dit moment dat je van die 170 gram eiwitten per dag flink gaat aankomen en flink breder gaat worden, maar geloof mij, dat gebeurt echt niet zo 1 2 3. Leg eerst eens uit wat precies je doel is en lees de sticky's over voeding!
 
Back
Naar boven