XXL Nutrition

Beste oefeningen kuiten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jostiman

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
45
Waardering
0
Hallo allemaal,

Wat zijn de beste oefeningen voor je kuiten als je alleen een bankje en een setje dumbbells heb?

alvast bedankt

jostiman;)
 
voor jouw > voetballen. :rolleyes::o hoe zwaar zijn btw de dumbbells
 
Hallo allemaal,

Wat zijn de beste oefeningen voor je kuiten als je alleen een bankje en een setje dumbbells heb?

alvast bedankt

jostiman;)

one-legged dumbbell calve raise is een aardige.
 
Positie van je voeten speelt ook een rol. Zet tijdens het trainen nu eens je voeten naar buiten (Charlie Chaplin), dan weer regular en vervolgens naar binnen als je je calve raises doet.
 
Positie van je voeten speelt ook een rol. Zet tijdens het trainen nu eens je voeten naar buiten (Charlie Chaplin), dan weer regular en vervolgens naar binnen als je je calve raises doet.

Schijnt slecht voor je enkels te zijn.
 
Ik zelf doe trouwens alleen staande calfraises; eerst een serie van ongeveer 12 reps met een zware dumbbell met m'n linkerbeen. Direct daarna volgt een serie zonder gewicht tot failure. Dit herhaal ik dan met mijn rechterbeen. Dit alles maal 4 sets.
 
Ja, op een verhoogje gaan staan met de helft van je voet en zorgen dat je hoel in elk geval vrij is, en dan een dumbbell in je ééne hand, en met je andere hand jezelf overeind houden tegen de muur, de deur of iets dergelijks.
Zo diep mogelijk zakken en zo hoog mogelijk weer omhoog komen.
Langzaam uitvoeren. Probeer tussen de 10 en 16 herhalingen, 3 of 4 setjes.
 
voordat je naar bed gaat op elke trede van de trap 10 reps standing calf raise.
 
Seated calve raises met een db op je knie.
 
ik zou doen wat koekie monster zegt,
en wat je ook kan doen is seated calve raises met die dumbbell op 1 knie en dan omwisselen. maar dan moet je wel heel veel gewicht hebben ;)

edit; beginnerbb was me voor :D
 
Ik kan me herinneren dat hier net een topic over is geweest.
Je kan even een paar pagina's terugbladderen;)

edit: alleen dumbbells?:o Die zijn vast niet zwaar genoeg.
dan zul je iemand op de rug moeten nemen en met de bal van je voet op een verhoging gaan staan.
 
Back
Naar boven