MuscleMeat

dumbbell benchpress/ dumbbell flyes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ForestElder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2004
Berichten
442
Waardering
3
Hallo harde trainers,

ik had een vraagje over 2 oefeningen voor de borst.

Dumbbell bench press: moet de stand van je onder en bovenarmen, als je de gewichten richting borst brengt, op 90 graden uitkomen? Meestal zie ik, vooral als het wat zwaardere gewichten zijn dat de armen bv op 85 graden zitten.

Dumbbell flyes: ik heb 2 varianten gezien. De ééñ houdt tijdens de beweigng zijn armen licht gebogen alsof je iemand omhelst, de ander maakt er meer een dumbbell benchpress oefening van. Welke variant is het beste?

Alvast bedankt jongens ( en meisjes ).
 
DB press : schijven niet onder de borst laten komen. M.a.w: iets onder de 90 graden dus.
DB fly's : gebogen. rustig bewegen, rechte lijn.
 
bij flyes heb ik mijn armen in een hoek van 90 graden onderin de beweging, dan is hefboom korter dus moet je zwaardere dumbbells pakken om te compenseren. de reden dat ik dit doe is omdat ik rare pijn heb in me linkerarm als ik emt bijna gestrekte armen flyes doe.
Lijkt dus inderdaad een beetje op een kruising tussen press/fly, maar doet hetzelfde als een fly hoor.
 
wrm 2 topics?
 
bij flyes heb ik mijn armen in een hoek van 90 graden onderin de beweging, dan is hefboom korter dus moet je zwaardere dumbbells pakken om te compenseren. de reden dat ik dit doe is omdat ik rare pijn heb in me linkerarm als ik emt bijna gestrekte armen flyes doe.
Lijkt dus inderdaad een beetje op een kruising tussen press/fly, maar doet hetzelfde als een fly hoor.

Dit is gewoon een supinated db press waar je het over hebt. Dat is toch niet hetzelfde als een fly?
 
Back
Naar boven