Fitness Seller

brand gesticht in asielcentrum

Bezoekers in dit topic

boforli

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2006
Berichten
8.772
Waardering
309
wat een smerig tuig,ze zouden beter met scherp op ze schieten om ze in bedwang te houden. Wij kunnen weer voor de kosten gaan opdraaien :mad:


http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF24082008_007




Onrust in gesloten opvangcentrum Steenokkerzeel

STEENOKKERZEEL - In het gesloten opvangcentrum in Steenokkerzeel is zaterdagavond laat onrust uitgebroken.

Enkele bewoners hebben brand gesticht in het toilet. De brand sloeg over naar andere delen van het gebouw. Twee vleugels raakten zodanig beschadigd dat ze gesloten moesten worden.

Twee bewoners probeerden te ontsnappen. Een van hen raakte daarbij gewond. De politie bleef massaal ter plaatse in het gesloten opvangcentrum om de rust te herstellen.

De meeste asielzoekers zijn intussen overgeplaats naar andere asielcentra.

Vanmorgen was de rust opnieuw teruggekeerd. Wat de aanleiding was voor de onregelmatigheden is niet bekend
 
Pfff, ga werken en niet in zo'n centrum kloten... :mad:
 
enkeltje terug naar het huisland aub........
 
Voor de Nederlanders die niet weten wat steenokkerzeel is: het is een gesloten instelling voor mensen wiens asielaanvraag werd geweigerd. Ze zitten in die instelling te wachten op hun uitwijzing. Het is dus eigenlijk een soort gevangenis voor mensen die niet meer in het land mogen zijn en die daar wachten op hun vliegtuig naar huis.


Dus volgende commentaren zijn overbodig:
Ga werken: kunnen ze niet, ze zitten opgesloten.
tuig: misschien wel, maar wanhopige mensen zijn tot veel in staat.
enkeltje terug naar het thuisland: daarom zitten ze er net. Dit is een tussenstop onderweg naar de luchthaven.


Voor het feit dat ze teruggestuurd worden zal wel een goede reden zijn, daarover moeten ze niet zeiken, hun aanvraag is onderzocht geweest en afgekeurd. Maar de omstandigheden in steenokkerzeel zijn wel redelijk dramatisch, en een opstand is daarom wel te begrijpen. Het is een oud gebouw, dat niet uitgerust is om zoveel mensen op te vangen. Dat leidt tot mensonwaardige omstandigheden. Bovendien is er geregeld overbevolking. Ze laten die mensen daar ook veel te lang zitten. Sommigen zitten er maanden opgesloten voordat ze naar huis gaan. Het zijn toch geen criminelen? Waarom worden ze dan zo lang opgesloten? Langer dan een week of 2 zouden ze daar toch niet mogen zitten?
 
Voor de Nederlanders die niet weten wat steenokkerzeel is: het is een gesloten instelling voor mensen wiens asielaanvraag werd geweigerd. Ze zitten in die instelling te wachten op hun uitwijzing. Het is dus eigenlijk een soort gevangenis voor mensen die niet meer in het land mogen zijn en die daar wachten op hun vliegtuig naar huis.


Dus volgende commentaren zijn overbodig:
Ga werken: kunnen ze niet, ze zitten opgesloten.
tuig: misschien wel, maar wanhopige mensen zijn tot veel in staat.
enkeltje terug naar het thuisland: daarom zitten ze er net. Dit is een tussenstop onderweg naar de luchthaven.


Voor het feit dat ze teruggestuurd worden zal wel een goede reden zijn, daarover moeten ze niet zeiken, hun aanvraag is onderzocht geweest en afgekeurd. Maar de omstandigheden in steenokkerzeel zijn wel redelijk dramatisch, en een opstand is daarom wel te begrijpen. Het is een oud gebouw, dat niet uitgerust is om zoveel mensen op te vangen. Dat leidt tot mensonwaardige omstandigheden. Bovendien is er geregeld overbevolking. Ze laten die mensen daar ook veel te lang zitten. Sommigen zitten er maanden opgesloten voordat ze naar huis gaan. Het zijn toch geen criminelen? Waarom worden ze dan zo lang opgesloten? Langer dan een week of 2 zouden ze daar toch niet mogen zitten?

eindelijk een degelijke post
 
Laatst bewerkt:
Geen doden gevallen dus komkommer nieuws.
 
zal er welweer op neerkomen dat de leiding de schuld krijgt.

was in nl toch ook zo?
 
Niet onmiddelijk terugsturen, maar hier verplicht laten werken om de schade te laten betalen. Daarna hun straf laten uitzitten in een buitenlandse cel waar de beschaving nog niet is doorgedrongen.
 
Niet onmiddelijk terugsturen, maar hier verplicht laten werken om de schade te laten betalen. Daarna hun straf laten uitzitten in een buitenlandse cel waar de beschaving nog niet is doorgedrongen.

zeer goed initiatief :thumbup:
 
zal er welweer op neerkomen dat de leiding de schuld krijgt.

was in nl toch ook zo?

Leiding is eindverantwoordelijk idd. Dat is ook een normale gang van zaken, want die zijn ook verantwoordelijk, dat de veiligheid en rust bewaakt worden en dus, dat zo'n kereltje geen vuur tot zijn beschikking heeft om de boel in de fik te steken.
 
Niet onmiddelijk terugsturen, maar hier verplicht laten werken om de schade te laten betalen. Daarna hun straf laten uitzitten in een buitenlandse cel waar de beschaving nog niet is doorgedrongen.

Ik denk dat het bovenstaande vrijwel onmogelijk is. Hun verblijf in de gevangenis zal namelijk ook nog het nodige kosten. (misschien zelfs meer dan ze verdienen...)

Maar het klinkt uiteraard niet slecht. Lijfstraffen dan maar ? :D
 
Niet onmiddelijk terugsturen, maar hier verplicht laten werken om de schade te laten betalen. Daarna hun straf laten uitzitten in een buitenlandse cel waar de beschaving nog niet is doorgedrongen.

Het kost meer om ze te laten werken om hun schade te betalen dan dat het oplevert, dus dat lijkt me geen optie. Ze hun straf in eigen land uit laten zitten bijvoorbeeld zou misschien kunnen, maar dan ben je afhankelijk van de regering, waar ze vandaan komen.
 
Het kost meer om ze te laten werken om hun schade te betalen dan dat het oplevert, dus dat lijkt me geen optie. Ze hun straf in eigen land uit laten zitten bijvoorbeeld zou misschien kunnen, maar dan ben je afhankelijk van de regering, waar ze vandaan komen.
In de USA laten ze de gevangenen werken en deze betalen daarmee hun verblijf helemaal + nog wat over voor de gevangenis als ik me niet vergis.
 
In de USA laten ze de gevangenen werken en deze betalen daarmee hun verblijf helemaal + nog wat over voor de gevangenis als ik me niet vergis.
hier krijgen ze een uitkering zodat wanneer ze vrijkomen ze een mooi stulpje kunnen kopen.
 
In de USA laten ze de gevangenen werken en deze betalen daarmee hun verblijf helemaal + nog wat over voor de gevangenis als ik me niet vergis.

Dan is het verblijf daar misschien heel goedkoop of verdienen de gevangenen daar meer, want als je dat hier doet, kost het alleen maar heel veel geld ivm de bewaking en begeleiding van de gedetineerden. Het is maar zelden winstgevend, zodat er geld overblijft om kosten terug te betalen.
 
hier krijgen ze een uitkering zodat wanneer ze vrijkomen ze een mooi stulpje kunnen kopen.

Dat is voor illegale asielzoekers natuurlijk niet zo, maar als ze hier moeten werken (al is het om hun straf te betalen), zullen er wellicht zaken wijzigen in hun status, juridisch en politiek gezien. Wellicht komt recht op uitkering dan ook om de hoek kijken.:D
 
Dan is het verblijf daar misschien heel goedkoop of verdienen de gevangenen daar meer, want als je dat hier doet, kost het alleen maar heel veel geld ivm de bewaking en begeleiding van de gedetineerden. Het is maar zelden winstgevend, zodat er geld overblijft om kosten terug te betalen.
Ze hangen ze aan een ketting en laten ze bijvoorbeeld vuil van de straat halen, of de brandweer helpen. Dacht dat er twee bewakers nodig waren voor 10 man. Die bewakers zitten sowieso ook anders betaalt in de gevangenis dus maakt niets uit. Maar het fijne ken ik er ook niet van. Ik weet alleen dat in die docu zowel de gevangenen als de cipiers als de directeur als de bevolking er blij mee waren.
 
Ze hangen ze aan een ketting en laten ze bijvoorbeeld vuil van de straat halen, of de brandweer helpen. Dacht dat er twee bewakers nodig waren voor 10 man. Die bewakers zitten sowieso ook anders betaalt in de gevangenis dus maakt niets uit. Maar het fijne ken ik er ook niet van. Ik weet alleen dat in die docu zowel de gevangenen als de cipiers als de directeur als de bevolking er blij mee waren.

Denk dat het voor de gevangen ook wel fijn is om weer eens buiten de gesloten muren te mogen vertoeven. Maarja hoe krijg je dat georganiseerd? En zo gaan er natuurlijk banen verloren voor de gewone burger.
 
laat hun huis maar eens platbranden !
 
Back
Naar boven