XXL Nutrition

Trainen op ontbijt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Amateur

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
47
Waardering
1
Het komt vaak voor dat ik moet trainen op alleen mijn ontbijt.

Soms moet ik binnen een uur en een kwartier na mijn ontwaken in de sportschool staan. De twee uur die er normaal tussen het eten en trainen moeten zijn, zitten er dan niet tussen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dan voldoende energie heb? Wat is een goed ontbijt dan?

Andere keren zit er zo'n 2 a 2,5 uur tussen mijn ontbijt en de training. Wat te doen in dit geval? Eerst een "normaal ontbijt" nemen en een tijd erna een preworkoutmaaltijd of een normaal ontbijt met direct een preworkoutmaaltijd erna?
 
Ik ga zo ook trainen en neem een bord brinta,maar ik ben bezig met vetverlies en wil lang cardio doen dus vandaar brinta(geeft veel energie)
 
Ik ga zo ook trainen en neem een bord brinta,maar ik ben bezig met vetverlies en wil lang cardio doen dus vandaar brinta(geeft veel energie)

Je spreekt jezelf tegen...

@ts: gewoon een flink ontbijt.. Het blijft minder ideaal om zo vroeg op de dag al te trainen, maar het is zeker niet onmogelijk...
 
wat zou een beter ontbijt zijn dan?
 
De avond van te voren je glycogeen vullen. Dus maw voordat je naar bed gaat nog een goed bord brinta of havermout of een aantal bruine boterhammen met pindakaas oid.

Wielrenners,maratonlopers,voetballers etc doen dat ook zo.
 
savonds flinke maaltijd en ochtend flinke maaltijd! Veel brinta sochtends en een stuk fruit banaan fzow!
 
Op alleen je ontbijt? Je ontbijt is een van de grootstse (zoniet je grootste) maaltijd, dus dat moet geen probleem zijn..
 
dextrose in je water doen en geleidelijk opdrinken tijdens het trainen
 
Als je maar gegeten hebt voor je training. Wat is het probleem ? Als het voedsel TE zwaar op je maag ligt moet je lichter ontbijten. Dat maak je na de training wel weer goed.
 
Gwn eten en trainen man, voel ik geen verschil tussen!
 
Ik zou wat maltodextrine in water meenemen.
 
In de vakantie (Zoals nu) Sta ik altijd om 07:30 op eet om 08:00 en sta om 19:15 in de sportschool.. Ik eet dan gewoon 2 bruine boterhammen met 50gram Kalkoenfilet en tussendoor de training een appel.. daarna moet je natuurlijk wel een grotere maaltijd nuttigen..
 
met of zonder ontbijt...ik merk weinig verschil ( carb gevoelig he)
 
Thanks voor de reacties, heren.

Op alleen je ontbijt? Je ontbijt is een van de grootstse (zoniet je grootste) maaltijd, dus dat moet geen probleem zijn..

Ontbijt is inderdaad het grootste ontbijt, maar het probleem is dat er maar heel weinig tijd tussen mijn ontbijt en de trainig zit. In het weekend sta ik vaak om 12.00 uur op en moet ik om 13.15 in de sportschool staan in verband met de sluitingstijden. Als ik dan gegeten heb, is het gauw 12.30 en drie kwartier later moet ik pompen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de koolhydraten uit het ontbijt zijn opgenomen of op welke manier kan ik zorgen dat ik geen energietekort heb.

De volgende twee opties lijken me schappelijk:

De avond van te voren je glycogeen vullen. Dus maw voordat je naar bed gaat nog een goed bord brinta of havermout of een aantal bruine boterhammen met pindakaas oid.

dextrose in je water doen en geleidelijk opdrinken tijdens het trainen


In het eerste geval zorgt de glycogeenvoorraad in de spieren van de avond ervoor dat je voldoende energie hebt om te trainen.

In het tweede geval hou je je bloedsuikerspiegel tijdens de training hoog zodat de spieren de energie rechtstreeks uit de suiker die opgenomen is kunnen halen.

Beide opties zijn naar mijn inzichten redelijke oplossingen, behalve dat het tweede slechter is voor de tanden ... :p
 
vroeger opstaan dus
 
vroeger opstaan dus

+1

wekker op 1045 (zoveel vroeger is het toch niet, en je moet toch wel een beetje voor over hebben, als je iets wil bereiken?)
klaar met ontbijt om 1115
sporten om 1315
 
Ja ik snap het hele probleem eigenlijk niet bij nader inzien...
Als je gewoon om 9 uur opstaat kan je zelfs nog 2x eten alvoors het 13:15 is ?
Waarom pas 12 uur vraag ik me dan af? (tenzij je in de nacht moet werken kan ik me er iets bij voorstellen)
 
+1

wekker op 1045 (zoveel vroeger is het toch niet, en je moet toch wel een beetje voor over hebben, als je iets wil bereiken?)

Ja ik snap het hele probleem eigenlijk niet bij nader inzien...
Als je gewoon om 9 uur opstaat kan je zelfs nog 2x eten alvoors het 13:15 is ?
Waarom pas 12 uur vraag ik me dan af? (tenzij je in de nacht moet werken kan ik me er iets bij voorstellen)

Gaan jullie nooit uit? In het weekend lig ik er standaard niet in voor 04.00 uur. Om dan om negen uur op te staan en met 5 uur slaap te gaan trainen en dan vooruitgang te verwachten ... lijkt me ook niet ideaal.
 
Gister ook tot 5 uur uitgeweest en gewoon om 11 uur de wekker gezet. Als je een vent bent om lang op stap te gaan dan moet je ook een vent zijn en niet tot 12 uur in je nest te blijven liggen.
 
Back
Naar boven