AndroidHealthClinic

Nieuws Seksleven gelovige beter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hardcorebuilder

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2006
Berichten
11.389
Waardering
358
Gelovigen hebben een gelukkiger coïtusleven dan niet-gelovigen. Dat stelt de Duitse theoloog Andreas Bochmann in een artikel dat verschijnt in het tijdschrift Psychotherapie und Seelsorge.De definitie van een goed coïtusleven is voor Bochmann: als het je gelukkig maakt. "Een regelmatig coïtusleven met een vaste partner, gekoppeld aan een toegewijd geloofsleven zorgt voor de meeste tevredenheid over het eigen coïtusleven, dat blijkt telkens weer,' citeert het Nederlands Dagblad uit het artikel. Volgens de theoloog kennen christelijke relaties een hogere mate van intimiteit, omdat de partners ook samen bidden. Bovendien kunnen ze hun coïtusualiteit beter relativeren, omdat coïtus niet het belangrijkste in het leven is.Coïtusuoloog Rik van Lunsen betitelt de stelling als onzin. Volgens hem is er geen enkel rechtstreeks verband tussen religie en seksueelgeluk. "In het algemeen geldt: mensen die gelukkig zijn - om wat voor reden dan ook - zijn blijer met hun coïtusleven dan ongelukkige mensen. Maar christenen zijn niet gelukkiger dan niet-christenen, ook seksueelgezien niet. Je geloof kan een positieve factor zijn, maar ook een negatieve. Ik ken helaas maar al te veel mensen die om religieuze redenen nooit de kans hebben gekregen zich seksueelte ontwikkelen. Mijn spreekkamer zit er vol mee." aldus de coïtusuoloog.

bron: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/31489/Coïtusleven_gelovige_beter.html
 
notagain.jpg
 
Als je vriendin geen zin heeft, Bidden! :roflol:
 
Als je vriendin geen zin heeft, Bidden! :roflol:


vriendin moet zijn.....vrouw!


coïtus voor het huwelijk is God ook niet mee akkoord!
( en ja ik weet het, ik heb ook geoefend voor het huwelijk :o)
 
je neemt(koopt) een auto toch ook niet zonder proef rit(jes) ;)
 
vriendin moet zijn.....vrouw!


coïtus voor het huwelijk is God ook niet mee akkoord!
( en ja ik weet het, ik heb ook geoefend voor het huwelijk :o)


:whip::devil: - SINNER, COME TO ME!! -
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt namelijk uit onderzoek dat minstens 1 op de 14 priesters pedofiel is, en dat is ver boven het landelijk gemiddelde.

:mad::mad::mad::mad:
 
grappig...ik had um vrjdag al gepost;)

Maar eh...ik geloof het nog steeds niet;)
 
De beperkte objectiviteit de gelovigen bezitten zal altijd voor een bias in je onderzoek zorgen. Zeker als het een enquetevorm betreft.
 
Back
Naar boven