MuscleMeat

zit met een zwaar probleem!!wie heeft raad

Bezoekers in dit topic

beachman

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
288
Waardering
0
hoi

ik heb een golf 4 uit 1998
nu heb ik al tijd probleem dat hij heel erg rookt uit de uitlaat en als ik gas geef dat ik niet meer vooruit kom ( hij houdt in)
heb hem al naar iemand toe gebracht en die zegt dat hij de klepveerrubbers heeft vervangen en de bougies maar hij doet nog steeds hetzelfde.
een nieuwe moter of gereviseerde moter erin zetten kost me 4000 euro
beetje veel geld want zoveel is hij niet meer waard
wat denken jullie wordt ik voor de gek gehouden en kost het helemaal niet zoveel heb zelf niet zoveel verstand ervan!!!
 
al sla je me dood, kheb er geen verstand van maar vond het wel even belangrijk om dit te posten
 
heb er ook geen verstand van bro
 
Hoe erg rookt hij dan? kreeg de wagen tijdig zijn groot onderhoud?
 
Breng je auto gewoon naar een of andere beungarage bij je in de buurt. Het kunnen zoveel dingen zijn, maar er zal hier echt niemand zitten die jou kan zeggen dit of dat is kapot. Iedereen kan nu alleen maar gaan gissen maar daar heb je ook niks aan. Gewoon naar een goedkope garage brengen en die er ff naar laten kijken.
 
heb je geen vrienden/familie met een beetje verstand ervan?
 
Oorzaak rokende diesel? (2007-11)

vrijdag 06 juni 2008


Vraag: In AMT 9/2006 behandelde u een probleem met een rokende Mercedes CDI. Ik heb een Mercedes 270 CDI automaat van 2000, met 230.000 km op de teller. Deze vertoont dezelfde klacht, en er is al veel aan gedaan.
De motor vervuilt sterk bij het rustig rijden met een caravan. Geef je vervolgens gas bij het klimmen, dan gaat de auto sterk roken. Als je wat langer veel vermogen vraagt, wordt het roken veel minder. Tijdelijk rijd ik nu zonder oxikat, waardoor de ECU aangeeft dat de EGR-druk te laag is.
Kan het probleem veroorzaakt worden door drukverlies bij de inlaat naar de EGR toe? Ik heb tijdelijk de EGR afgesloten, waardoor een lichte noodloop het gevolg is. Daardoor levert de motor minder vermogen tot 2500 toeren. Maar dan nog is de CDI niet rookvrij. Weet AMT raad?


Antwoord: Wij hebben contact gezocht met de vraagsteller die de vorige melding over een rokende diesel deed. Na lang zoeken bleek dat er bij die motor een luchtverlies was bij de aansluitingen van de inlaatluchtkoeler. Bij het fors nemen van hobbels, zoals verkeersdrempels, beweegt de koeler op en neer. Daardoor komen de slangen iets los te zitten.

Vergeet niet dat de luchtopbrengst van een centrifugaalcompressor kwadratisch met het toerental verloopt. Het luchtverbruik van een zuigermotor verloopt lineair met het toerental. Bij lage toerentallen komt de motor dus sneller lucht tekort dan bij een hoog toerental.
De wijzigingen aan de EGR-klep en de oxikat brengen ongewone drukverschillen in het inlaat- en uitlaatsysteem teweeg. Daarop reageert ook de turbo. Aangezien de turbine en de compressor op één as zitten, zijn de effecten niet zomaar te voorspellen. Uiteraard wel milieutechnisch, maar dat zal wel duidelijk zijn.

Zowel de EGR als de carterontluchting dragen bij aan een vervuiling van het inlaatsysteem, inclusief de klepschotels. Bij hoge kilometerstanden is een controle op de goede werking van alle genoemde onderdelen en de mate van vervuiling noodzakelijk.
De roetuitstoot vervuilt ook de oxikat en het eventueel aanwezige roetfilter. Vandaar dat bij de allernieuwste dieselmotoren het advies wordt gegeven de motor gedurende langere tijd wat hoger te belasten door te rijden in een lagere versnelling. Korte afstanden zijn uit den boze omdat het regenereren niet goed werkt. Kinderziekte? De tijd zal het leren.
 
Een kapotte auto is een zwaar probleem.

En als je penis eraf ligt zit je met een ravage.
 
Stop maar met zoeken, het is de luchtmassameter, dat ben ik vrijwel 100% zeker.
 
"een zwaar probleem"...ik dacht dat je een meisje van 16 zwanger had gemaakt en ze het kindje wilde houden, iets in die trand.
 
een meter meet toch alleen maar.

Idd, die meet en geeft de hoeveelheid ingezogen lucht elektronisch door aan de stuurdoos van de auto. Als die meter kapot is dan geeft hij dus een verkeerde waarde door en zal de motor viekant draaien, precies zoals de topicstarter beschrijft.
 
Van al die kosten die erbij komen zal een nieuwe auto denk ik goedkoper zijn :thumbs:
 
Een kapotte auto waarvan de reparatiekosten hoger zijn dan de waarde van de auto, is ook een zwaar probleem.

Want je auto kan je niet meer verkopen dus er ook geen geld meer aan verdienen, dus ook niet 1,2,3 een nieuwe auto kopen, althans, voor sommigen dan ;)
 
heb hem na de garage gebracht en die zeggen dat het niet de cilinder kop is die kapot is of klepveerrubbers
hij gaat morgen een soort reiningings olie door de moter doen,
ik heb er wel van geleerd dat ik nooit meer een auto particulier koop,
 
Welke kleur heeft de rook? Blauw betekent olie, wit water en zwart kan wel paar dingen zijn.

Luchtmassameter is zwak punt bij VW, als die vervangen moet, kijk je best voor een Pierburg dacht ik, Mercedes gebruikt die ook, geven waarden beter door...

Alvast veel geluk!
 
misschien kan ik beetje helpen.. Wat voor motor licht erin een turbo blok? Al heeft die een turbo en rookt die erg. Haal aan allebei de kanten van de turbo de slangen weg en kijk naar de schoepen Zijn der stukjes weg etc etc. Voel aan de as of die speling heeft.(moet heel weinig zijn.)

Vind het allemaal maar vreemd en btw de luchtmassa meter kan problemen geven.

Maar tsjah je geeft veels te weinig info daarbij breng hem weg naar iemand met verstand.. Beste oplossing
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven