Fitness Seller

Trainen met een gebroken hand

Bezoekers in dit topic

Miss Deadlift

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2006
Berichten
1.734
Waardering
59
Lengte
1m68
Massa
65kg
Benen trainen dat gaat wel , buik ook maar de rest is moeilijk.
Side raises en Peckdeck gaan ook prima maar biceps en rug maar zeer matig en triceps helemaal niet.
Iemand enig idee wat je daar nog voor kunt doen?

En voor zover het echt helemaal niet gaat,kan ik het natuurlijk wel met de andere hand maar is het wel goed om dat voluit te doen?
Ben een beetje bang voor teveel eenzijdige belasting :o maar anderzijds het gaat wel en ik was links wat zwakker dan rechts dus zou ik dat kunnen inhalen..
 
Geen eenzijdige belastin als je het mij vraagt.
Gewoon ff rust in bouwen.
Misschien inderdaad benen nog trainen, maar daar naast gewoon wachten tot hand wat beter is.
Cardio gaat natuurlijk ook nog.
 
Gewoon een tijdje rusten en het laten genezen.

Zodat je daarna weer optimaal kan knallen.
 
Het is GEEN eenzijdige belasting maar ik moet het niet doen?
Of eenzijdige belasting is niet goed, en daarom moet ik het niet doen...

Rust houden in het begin wel gedaan ja maar 4 weken lijkt me echt wat teveel van het goede, ben bang dat het totaal gaat atrofieren allemaal :eek::o
Benen en dergelijke ben ik nu toch alweer behoorlijk mee bezig en cardio gaat inderdaad ook ,maar ik heb niet zo'n zin dat mn armpjes nog miezeriger gaan worden en ik straks misschien nog net 60 kg bankdrukken haal ofzo :o (of nog minder!!:eek:)

En het zal wel meer dan 4 weken worden zelfs want als het uit het gips is dan is die hand nu ook niet direct op volle sterkte vrees ik:rolleyes:
 
Geen eenzijdige belasting, want dat is niet goed.
 
Het is GEEN eenzijdige belasting maar ik moet het niet doen?
Of eenzijdige belasting is niet goed, en daarom moet ik het niet doen...

Rust houden in het begin wel gedaan ja maar 4 weken lijkt me echt wat teveel van het goede, ben bang dat het totaal gaat atrofieren allemaal :eek::o
Benen en dergelijke ben ik nu toch alweer behoorlijk mee bezig en cardio gaat inderdaad ook ,maar ik heb niet zo'n zin dat mn armpjes nog miezeriger gaan worden en ik straks misschien nog net 60 kg bankdrukken haal ofzo :o (of nog minder!!:eek:)

En het zal wel meer dan 4 weken worden zelfs want als het uit het gips is dan is die hand nu ook niet direct op volle sterkte vrees ik:rolleyes:

Ik heb ongeveer ook een maand niet getraind, na twee weken zit je terug op oude niveau. Voordeel van spiergeheugen.
 
Geen eenzijdige belasting, want dat is niet goed.

Daar was ik al bang voor.
Maar kun je misschien toch even een anatomisch verantwoorde uitleg geven van waar het dan wel slecht voor is?
Anders blijf ik toch twijfelen of het niet gewoon een pussy excuus is namelijk :o

Ik heb ongeveer ook een maand niet getraind, na twee weken zit je terug op oude niveau. Voordeel van spiergeheugen.

Daar hoop ik ook op. Mijn vertrouwen erin is niet enorm, maar het zou goed kunnen toch.
 
Daar was ik al bang voor.
Maar kun je misschien toch even een anatomisch verantwoorde uitleg geven van waar het dan wel slecht voor is?
Anders blijf ik toch twijfelen of het niet gewoon een pussy excuus is namelijk :o



Daar hoop ik ook op. Mijn vertrouwen erin is niet enorm, maar het zou goed kunnen toch.

Wanneer je een van beide armen traint, word deze kant sterker als de andere kant. Wat ook zichtbaar gaat zijn. Ook kan je bijvoorbeeld na een tijd een verschil in BP resultaat zien, omdat je triceps links sterker is als rechts.
Dat is mij toch altijd gezegd. Best is dat je in beide armen even sterk bent.
 
Wanneer je een van beide armen traint, word deze kant sterker als de andere kant. Wat ook zichtbaar gaat zijn. Ook kan je bijvoorbeeld na een tijd een verschil in BP resultaat zien, omdat je triceps links sterker is als rechts.
Dat is mij toch altijd gezegd. Best is dat je in beide armen even sterk bent.

ja dat klopt wel.
Maar het was namelijk juist vaak zo dat ik met links een beetje moest nadrukken dus ik denk dat rechts oorspronkelijk sterker was. En nu kan ik rechts niet trainen, misschien zou dan dus het verschil weggewerkt kunnen worden door nu links juist wel te trainen?
 
Je zou het kunnen proberen.
 
boksen ;)
kan hart aankomen hoor.
succes met je genezing overigens, knap lastig!
 
Back
Naar boven