XXL Nutrition

Hulp gevraagd bij cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vtwin

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 jun 2008
Berichten
10
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan.
Na veel sticky's gelezen te hebben wil ik beginnen aan een goed voedingsschema. En voordat ik een voedingsschema ga maken wil ik wel eerst het begin goed voor elkaar hebben :rolleyes:
Mijn kcal schema / verbruik moet wel kloppen anders heeft zo'n schema geen zin ;)

1 van de belangrijkste dingen is het berekenen van mijn kcal verbruik.
Ik kan (dankzij de sticky's) eenvoudig berekenen wat mijn kcal verbruik is als ik verder niets doe.

Mijn vraag is: hoe kom ik achter mijn kcal verbruik tijdens mijn werk en tijdens mijn k-1 training ?

Groet en bedankt, Henry
 
Hallo allemaal,
Mijn vraag is: hoe kom ik achter mijn kcal verbruik tijdens mijn werk en tijdens mijn k-1 training ?

Je kan een estimatie maken met behulp van de verschillende formules. Lees bv eens BFFM, of een ander goed boek.
[EDIT] google bv eens for BMR

Wat ik zelf wil gaan doen is dit. Een Suunto T6 aanschaffen, en gewoon m'n verbruik over de hele dag meten.. lijkt me wel interessant! :)
 
Bereken je dagelijkse behoefte en doe daar een standaard sporttoeslag bij. Het is meestal toch even uitproberen hoeveel je moet eten. Maak een schema waarvan je denkt dat het klopt, laat het controleren en probeer het een paar weken uit. Ga je niet omhoog in gewicht, voeg dan 100-200 kCal toe en wacht weer af.
 
Bedankt voor de tips, ik ga ze eens uitproberen ;)
 
Ik denk dat je dat enkel kan inschatten. Ik heb een kantoorjob ma moet mij 50 keer rechtzetten per dag:)
 
Tja, ik heb ook zo'n baan hahahaha

Ik denk ook nu dat ik dat moet inschatten ... toch heb ik ook deze link gevonden :rolleyes:
[Link niet meer beschikbaar]

Ik ga er wel wat van maken, de belangrijkste feiten weet ik nu ...de rest schat ik er wel bij.

Ik ga me nu in ieder geval richten op een goed "geschat" schema met goed voedsel.

Beetje voor beetje en alle info lezend hier op het forum kom ik vast wel tot een prima resultaat ;)

Bedankt allemaal !
 
Back
Naar boven