XXL Nutrition

Ramadan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pluto24

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
180
Waardering
0
Als eerst wil/hoop ik serieuse reacties te verwachten.

Dat ik aan ramadan ga doen is zeker omdat ik dat wil/moet en daarnaast wil ik ook gewoon blijven trainen.

Nu trainde ik 5 dagen per week 1 uurtje krachttraining en half uurtje cardio. ( sinds 5 weken )

Wie hier weet of het echt kwaad kan als ik 3 tot 4 keer per week maar een half uurtje ga trainen en vanaf 1 oktober weer de training volledig doe.

Ik mag tot half 9 ook niets gaan eten.
 
Ik zou het trainen zo hard mogelijk beperken, met enkele sets basisoefeningen, en niets meer, 2 à 3 keer per week. Massawinst zit er iig niet in vrees ik :p
 
2000 cal breakfast, 2000 cal voor het slapen gaan.
 
Wie hier weet ? ik niet weet.

Maar ik denk jij beter iets minder trainen, dat is beter voor jou lichaam.


Whahahaha ... ik kan me voorstellen dat het grappig is. Heb het snel snel gedaan en niet gelet op mijn spelling.

Ik had het vraag eigenlijk niet hoeven te stellen, want ik weet het antwoord zelf al. Je kan niet veel met ramadan, maar omdat ik pas train en verslaafd aan begin te worden en ook de ramadan niet wil missen. Ging ik hier om hulp vragen wetende dat er weinig gedaan kan worden.

Sjolly
 
Je training 1 maand beperken is niet zo'n ramp, het is meer je voeding die je het hardste mist. Probeer in de tijden dat je wel mag eten zoveel mogelijk goed voedsel naar binnen te krijgen met voldoende eiwitten. Als je dat kan doen, kan je de schade echt wel beperken. Misschien verlies je iets, maar als je voeding goed zit heb je dat zo weer terug.
 
En als jij nou wel doet drinken en eten smiddags ?

Ja, wil jij dat voor mij doen? Als ik dat doe, dan is er niets aan de hand:o.

Maar ik wil gewoon wel aan ramadan doen of heb je hier zin in een debat en wil je jouw gedrag met mijn religie vergelijken?
 
Je training 1 maand beperken is niet zo'n ramp, het is meer je voeding die je het hardste mist. Probeer in de tijden dat je wel mag eten zoveel mogelijk goed voedsel naar binnen te krijgen met voldoende eiwitten. Als je dat kan doen, kan je de schade echt wel beperken. Misschien verlies je iets, maar als je voeding goed zit heb je dat zo weer terug.

Dank je.

Is het handig als ik overdag half uurtje 1 spiergroep pak en na het eten in de avond een ander spiergroep en het eten goed hoog houden van half 9 avond tot in de ochtend?
 
Ja, wil jij dat voor mij doen? Als ik dat doe, dan is er niets aan de hand:o.

Maar ik wil gewoon wel aan ramadan doen of heb je hier zin in een debat en wil je jouw gedrag met mijn religie vergelijken?


Ik vroeg alleen wat er gebeurde als je het niet doet, dat jij 5 kilo spier kwijt raakt omdat je niks mag eten zal mij aan de reet roesten.
 
Je gaan volproppen wanneer je wel mag eten staat volgens mij in tegenstelling tot de bedoeling van de ramadan:p

Ja, eigenlijk moet je leven als een arm mens een maand lang. Vet veel eten wanneer het kan is niet de bedoeling, maar het is ook niet verboden.
 
Dank je.

Is het handig als ik overdag half uurtje 1 spiergroep pak en na het eten in de avond een ander spiergroep en het eten goed hoog houden van half 9 avond tot in de ochtend?

Hoe je het trainen opdeelt kan je het beste voor jezelf bepalen denk ik. Ik kan echt niet trainen zonder daarbij te drinken, dus ik zou het dan in jouw geval doen als het donker is. Maar als je je training zou kunnen opsplitsen is het wel beter ja, hoe korter hoe beter in deze situatie.

Het gaat, wat spiermassa betreft, er in deze situatie niet eens om dat je perse veel eet, maar meer wát je eet. Als je eiwitrijk voedsel tot je neemt, of eventueel een eiwit-shake ofzo (weet niet of je die neemt, als je het normaal gesproken niet doet zou je het deze ene maand kunnen proberen) zodat je in ieder geval voldoende eiwitten binnen krijgt, zodat je spieren nog genoeg bouwstoffen tot zich kunnen nemen.

Verder aan de rest: Hou het graag ontopic. Als je niks zinnigs of trainingsgerelateerd te melden hebt, zeg dan niks. Dit is geen topic over religie.
 
Ja, eigenlijk moet je leven als een arm mens een maand lang. Vet veel eten wanneer het kan is niet de bedoeling, maar het is ook niet verboden.
Nee, maar de ramadan niet volgen is ook niet verboden. In principe kies je ervoor moslim te zijn en de ramadan te volgen. Je mag dan misschien wel eten na half negen, maar als het niet de bedoeling is extra veel te eten, doe het dan ook niet.
 
Ik gebruik al een eiwit supplement.

Ik ben eruit;). Eiwitten goed hooghouden en 2 x per dag kort trainen. Na het avondeten en vroeg in de ochtend.
 
Nee, maar de ramadan niet volgen is ook niet verboden. In principe kies je ervoor moslim te zijn en de ramadan te volgen. Je mag dan misschien wel eten na half negen, maar als het niet de bedoeling is extra veel te eten, doe het dan ook niet.
\

Ramadan volgen is verplicht.

Het is niet compleet als je je volpropt met eten, maar dat betekent niet dat het ramadan niet meetelt.

Fox, als je meer info wilt hierover, dan wil ik je die wel geven. Het is alleen offtopic en dat is niet de bedoeling.
 
ik zelf doe ook aan de ramadan en ben van plan lom in de avond na het eten een uurtje te trainen fulbody en dat 2/3 keer per week .
vroeg in de ochtend neem ik caseine eiwitten en voor en na het trainen whey
en oh ja vergeet niet om veel water te drinken want 17uur niet drinken in deze hite is echt zwaar

suc6
 
Zoekfunctie? ramadan topic nummer 101?
 
Armen eten ook overdag hoor... Ze slapen s'nachts...
Kan je niet overdag slapen en s'nachts trainen, en gewoon voortleven?
 
Back
Naar boven