XXL Nutrition

Nieuws Moordenaar vrijgesproken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

cutler

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
3.825
Waardering
77
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
50%
Dit was vorige week in het nieuws maar ik zag nog geen topic hierover.

[Link niet meer beschikbaar]

Verschrikkelijk dit, dat dit kan. Iemand neersteken en dan worden vrijgesproken :mad:
Dit zijn gewoon vuile antiliaanse criminelen, wat moeten 16 jarige met messen?? Dit zijn die typische wanabe gangster laffe honden waarvan bepaalde tienermeisjes kinderen willen (zie mijn andere topic).

Als de bestuurder zwart was en de dader blank dan was dit in de media opgeblazen tot racistenmoord en had de dader 20 jaar gekregen.

Let trouwens op de mooie speech van zijn broer.
 
Sommige rechters zijn wereldvreemd.
 
Op grond van de inhoud van het dossier en hetgeen ter terechtzitting naar voren is gekomen, neemt het hof de navolgende feiten als vaststaand aan:

1.
De bestelauto van [slachtoffer] wordt bij het rijden over de [a-weg] te [plaats] getroffen door een rauw ei. De ruit van het rechterportier van de auto is een stukje geopend. Er komt eierstruif aan de binnenkant van de auto terecht en op (de kleding van) de echtgenote van het latere slachtoffer [slachtoffer].

2.
Verdachte heeft niet deelgenomen aan het gooien van het ei, noch is hij hiervan getuige geweest.
Hij is met [betrokkene] naar de supermarkt geweest. Als [betrokkene] de boodschappen thuis brengt, fietst verdachte naar vier van zijn vrienden, die op het fietspad staan tussen de flats aan de [b-straat]. Verdachte arriveert bij zijn vrienden op de plek waar het ei is gegooid. Hij hoort van hen dat zij daarmee een auto hebben geraakt. Zij wijzen hem erop dat de betreffende auto komt aanrijden over de [b-straat].

3.
[slachtoffer] is namelijk - zo blijkt uit de verklaring van zijn echtgenote - bij de eerste gelegenheid rechtsaf geslagen en is teruggereden naar de plaats waar het ei tegen zijn auto werd gegooid. Hij is boos en wil de daders aanspreken op hun gedrag.

4.
Aangekomen bij de plaats waar het ei zijn bestelauto heeft getroffen, rijdt [slachtoffer] met zijn auto een stukje het fietspad op, daarbij verdachte passerend. Verdachte bevindt zich dan links achter de bestelauto van [slachtoffer]. Laatstgenoemde stopt, trekt de handrem aan en stapt uit. De motor laat hij stationair draaien. Het linkervoorportier blijft geopend. De vrienden van verdachte, die zich met het gooien van eieren hebben beziggehouden, hebben zich uit de voeten gemaakt. Verdachte blijft, stilstaand op zijn fiets, alleen achter. Hij ziet geen reden om weg te gaan. Hij heeft immers niet gegooid.

5.
Als [slachtoffer] uitstapt, heeft hij een hondenriem bij zich, die voor in de bestelauto lag. Het is een riem met metalen uiteinden. Hij is boos. Hij spreekt hard en bezigt scheldwoorden. Hij slaat met de riem, die hij in en/of om zijn hand heeft, naar verdachte. Verdachte kan de riem ontwijken door van zijn fiets af te komen en een stap naar achteren te doen. Hij zegt meermalen tegen [slachtoffer] dat hij niets heeft gedaan.
6.
[slachtoffer] pakt de fiets van verdachte op en legt die in de laadruimte van zijn bestelauto, met - naar later blijkt - de hondenriem. Verdachte heeft de fiets - een nieuwe BMX - kort daarvoor van zijn moeder gekregen als beloning voor het feit dat hij naar een volgend schooljaar was overgegaan.

7.
[slachtoffer] draagt zijn echtgenote op om de politie te bellen. Vervolgens loopt hij weer naar verdachte en slaat hem onverwachts zo hard op zijn hoofd dat een stuk van een tand van verdachte afbreekt.

8.
Een onbekende man spreekt [slachtoffer] op zijn gedrag aan. Hij probeert [slachtoffer] tot bedaren te krijgen. [slachtoffer] vraagt of de man soms de vader van de jongen, verdachte, is. De man ontkent dat, waarop [slachtoffer] te kennen geeft geen inmenging te accepteren. De man gaat weg.

9.
Aansluitend komt de vriend van verdachte, [betrokkene], op [slachtoffer] en verdachte aflopen. [betrokkene] weet van zijn zusjes dat verdachte niet betrokken is geweest bij het gooien van het ei en dat hij door iemand wordt belaagd. [betrokkene] vraagt aan verdachte waar zijn fiets is. Verdachte vertelt [betrokkene] dat zijn fiets door [slachtoffer] in diens bestelauto is gelegd. [betrokkene] spreekt [slachtoffer] daarop en op het feit dat hij verdachte heeft geslagen aan. Die vertelt op luide toon dat er eieren tegen zijn auto zijn gegooid. [betrokkene] zegt dat verdachte, die hij "zijn broertje" noemt, daar niet bij was. [slachtoffer] zegt dat hij [betrokkene] geen uitleg is verschuldigd. [betrokkene] zegt dat hij de fiets uit de auto van [slachtoffer] zal pakken. [slachtoffer] antwoordt dat hij dan wel zal zien wat er gebeurt. [betrokkene] gaat dicht tegen [slachtoffer] staan en vraagt wat er dan gaat gebeuren. [slachtoffer] duwt [betrokkene]. [betrokkene] duwt iets harder terug. [slachtoffer] vraagt [betrokkene]: "Wil je met me vechten?" of: "Wil je me fokken?" [slachtoffer] geeft [betrokkene] een slag. Verdachte omschrijft die slag als volgt: "Ik zag dat de man met beide handen een slag maakte aan weerszijden van de nek of de schouders van [betrokkene]. Ik zag dat de zijkanten aan de pinkzijde van de handen van de man [betrokkene] raakten tussen de hals en de schouders in. Ik zag dat dit met kracht ging." In combinatie met de verklaring van [slachtoffers] echtgenote dat haar man tot voor kort aan karate heeft gedaan, acht het hof het zeer waarschijnlijk dat de door verdachte omschreven slag een karateslag is geweest. [betrokkene] geeft [slachtoffer] een klap terug. Tussen de twee ontstaat een vechtpartij. [betrokkene], 18 jaar oud, is volgens de verklaring van [slachtoffers] echtgenote een dunne, tengere jongen, een "slungel", die geen partij is voor haar man. [slachtoffer], 56 jaar oud, was groter (1.90m lang), zwaarder (115 kg) en bedreven in vechtsporten. Verdachte slaat [slachtoffer] een paar maal op zijn achterhoofd, zonder enig merkbaar resultaat. [slachtoffer] en [betrokkene] komen al vechtend op de grond terecht, waarbij de man zich bovenop de jongen bevindt.

10.
Verdachte ziet het mes van [betrokkene] op straat liggen. Het mes is vermoedelijk tijdens de vechtpartij uit de broekzak van [betrokkene] gevallen. Hij raapt het op, haalt het uit de hoes, loopt naar [slachtoffer] en steekt hem met het mes links in de onderrug.

11.
[betrokkene] voelt, terwijl hij onder ligt, een hand of een vinger van [slachtoffer] in zijn oog.

12.
Kort daarna richt [slachtoffer] zich op. [betrokkene] ziet niets, omdat zijn shirt over zijn gezicht zit. Kort daarna voelt hij bloed.

13.
[slachtoffer] strompelt weg en zakt even verderop in elkaar. Het mes heeft de aorta van [slachtoffer] doorboord. Hij overlijdt als gevolg van het daardoor veroorzaakte bloedverlies.

14.
De politie wordt om 21.12 uur gebeld met de mededeling dat een man een kind sloeg en de fiets van het kind afpakte.

15.
De politie wordt om 21.15 uur gebeld met de mededeling van de betreffende meldster dat zij bloed had gezien en om 21.17 uur dat er een man was neergestoken.

16.
Om 23.25 uur komt de melding binnen van het [ziekenhuis] dat [slachtoffer] is overleden.

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BE9239&u_ljn=BE9239

En nu maar wachten tot de eerste reactie waarin ik beschuldigd wordt van het verdedigen van de dader.
 
dus hij heeft hem wel gestoken maar was het gewoon zelfverdediging eigenlijk ??
 
Ok dus het is zijn eigen schuld? Ik zou ook gek worden als een paar van die teringjong eieren naar me gooiden. Als je dan nog zo popi blijft staan omdat je toch niets hebt gedaan moet je niet zeuren als ik een klap geef.
 
ik was er niet bij maar...als je iemand neersteekt en die persoon overlijdt aan de wonden, dan is dat toch gewoon moord/doodslag wutever. Hoe kan je dan vrijgesproken worden?
 
Ok dus het is zijn eigen schuld? Ik zou ook gek worden als een paar van die teringjong eieren naar me gooiden. Als je dan nog zo popi blijft staan omdat je toch niets hebt gedaan moet je niet zeuren als ik een klap geef.

Dus geef je iemand die er niks mee te maken heeft gehad maar een klap en pak je zijn fiets af? Ach ja die 'bruinen' zien er toch allemaal hetzelfde uit!

Er gaat overigens wel een precedentwerking uit van dit vonnis. Als een vriend wordt aangevallen terwijl je zelf ook al bent aangevallen prik je gewoon de aanvaller neer. Kans dat noodweerexces ontvankelijk wordt verklaard is dan vrij groot.
 
Dus geef je iemand die er niks mee te maken heeft gehad maar een klap en pak je zijn fiets af? Ach ja die 'bruinen' zien er toch allemaal hetzelfde uit!

Er gaat overigens wel een precedentwerking uit van dit vonnis. Als een vriend wordt aangevallen terwijl je zelf ook al bent aangevallen prik je gewoon de aanvaller neer. Kans dat noodweerexces ontvankelijk wordt verklaard is dan vrij groot.

Ach zijn fiets pakken waarschijnlijk niet maar als er zo'n kerel je een beetje schaapachtig staat aan te kijken terwijl je auto en vrouw onder het ei zitten... dan is de kans groot dat bij mij even het lichtje uit gaat.
 
na het lezen van ericR's verhaaltje vind ik dat die vent kreeg wat hem toekwam, een onschuldig iemand slaan met een riem?:/ lekker persoon ben je dan, zal wel een opgefokt mannetje met racistische ideeën zijn.
 
na het lezen van ericR's verhaaltje vind ik dat die vent kreeg wat hem toekwam, een onschuldig iemand slaan met een riem?:/ lekker persoon ben je dan, zal wel een opgefokt mannetje met racistische ideeën zijn.

Inderdaad dan verdien je wel de dood :rolleyes:
 
na het lezen van ericR's verhaaltje vind ik dat die vent kreeg wat hem toekwam, een onschuldig iemand slaan met een riem?:/ lekker persoon ben je dan, zal wel een opgefokt mannetje met racistische ideeën zijn.

Dus jij vindt met messen steken zomaar kunnen? :rolleyes:
Als er een ei in je auto word gegooit op de kleding van je vrouw is het logisch dat je pissed bent. Daarbij zijn er (zeker daar) veel van die antiliaanse werkluie nep gangstertjes, logisch dat je extra aggresief word bij dat soort volk, het loopt zelfs met messen rond.Hetzelfde met marokkanen, die verdienen een hardere aanpak dan andere lui.
Racistische ideeen van die man? tering wat denk jij simpel, alleen omdat hij zwart is? Een zwarte die een blanke neersteekt is dan zeker geen racisme?
 
heerlijk hoe de media de zaken kan verdraaien. leef je eens in in het rol van de dader... je word eerst mishandeld, dan probeert iemand het te sussen, die word ook mishandeld waarbij er een mogelijkheid is dat hij er letsel aan overhoud, zou jij dan lekker toekijken? bovendien was de messteek ook niet meteen in een bedreigende plek. als die gast van die auto zich gewoon gedragen had was het bij een woordenwisseling gebleven.

Ok dus het is zijn eigen schuld? Ik zou ook gek worden als een paar van die teringjong eieren naar me gooiden. Als je dan nog zo popi blijft staan omdat je toch niets hebt gedaan moet je niet zeuren als ik een klap geef.
zegt genoeg over jou lijkt me.

ik was er niet bij maar...als je iemand neersteekt en die persoon overlijdt aan de wonden, dan is dat toch gewoon moord/doodslag wutever. Hoe kan je dan vrijgesproken worden?
noodweer.

Inderdaad dan verdien je wel de dood :rolleyes:
dat was de intentie niet lijkt me. anders steek je wel in een gevaarlijkere plaats dan de onderrug.
 
Ok, dus als iemand mijn fiets afpakt mag ik hem neersteken
 
Dus jij vindt met messen steken zomaar kunnen? :rolleyes:
Als er een ei in je auto word gegooit op de kleding van je vrouw is het logisch dat je pissed bent. Daarbij zijn er (zeker daar) veel van die antiliaanse werkluie nep gangstertjes, logisch dat je extra aggresief word bij dat soort volk, het loopt zelfs met messen rond.Hetzelfde met marokkanen, die verdienen een hardere aanpak dan andere lui.
Racistische ideeen van die man? tering wat denk jij simpel, alleen omdat hij zwart is? Een zwarte die een blanke neersteekt is dan zeker geen racisme?
ehm, die gast pakt de fiets van iemand die er niks mee te maken heeft en onschuldig is, slaat hem voor z'n harses waarbij z'n gebit beschadigd raakt en valt vervolgens ook nog een ander aan, roidrage?
 
Ok, dus als iemand mijn fiets afpakt mag ik hem neersteken
lees dat hele vonnis eens door druiloor, het gaat om meer dan alleen een fiets pakken.
 
heerlijk hoe de media de zaken kan verdraaien. leef je eens in in het rol van de dader... je word eerst mishandeld, dan probeert iemand het te sussen, die word ook mishandeld waarbij er een mogelijkheid is dat hij er letsel aan overhoud, zou jij dan lekker toekijken? bovendien was de messteek ook niet meteen in een bedreigende plek. als die gast van die auto zich gewoon gedragen had was het bij een woordenwisseling gebleven.

Ok dus als zoiets zou gebeuren zou jij als volgt reageren. Je gaat er naartoe en zegt: "hela jongens wat zijn dit voor fratsen?"
De jongen zegt: "maar swa meneer ik was er niet bij. Ik kom net hier. De jongens zijn weggerend, maar ik blijf staan want ik heb niets gedaan. "
Vervolgens zou jij dan zeggen: "Ach ok mijn fout. Ik geloof je direct op die mooie bruine kijkers van je. Het is af en toe ook zo lastig om jullie uit elkaart te houden. Jullie lijken wel een beetje op elkaar. Ik ruim die troep zelf wel op.
Die jongen: "He swa dat is discriminatie!"
Waarop jij natuurlijk al nattigheid voelt en zegt: "Nee jongen alsjeblieft! Zo bedoelde ik het niet. Het is mijn fout om in eerste instantie al hierheen te komen. Jullie zijn hier de baas op straat. Ik wil je al helemaal niet discrimineren! Ik ga al weg."

Dan weten we dat ook weer.
 
na het lezen van ericR's verhaaltje vind ik dat die vent kreeg wat hem toekwam, een onschuldig iemand slaan met een riem?:/ lekker persoon ben je dan, zal wel een opgefokt mannetje met racistische ideeën zijn.

Idd, het zogenaamde 'slachtoffer' was ook niet al te fris bezig.

Er zitten vele haiku's in dit verhaal, voorbeeldje:

Wat is nu een ei
Geworpen naar een auto
Dat moord erop volgt?
 
bovendien was de messteek ook niet meteen in een bedreigende plek. .
Door de aorta.. vind je niet bedreigend?

Daarbij is hij erheen gelopen en heeft in zijn rug gestoken dus dan kan het geen zelfverdediging zijn.

Dat dit vrijspraak is, niet normaal :rolleyes: de huidskleur zal wel mee hebben gespeeld in het voordeel van de moordenaar.
 
Back
Naar boven