MuscleMeat

Nieuws Moordenaar vrijgesproken

Bezoekers in dit topic

doet de intentie ertoe? achteraf moet je niet huilen van :( waarom heb ik die aorta geraakt het was niet de bedoeling :(

Het was niet de bedoeling hem te vermoorden, dat schilt voor de recht iig.

Ik ben als 12 jarig jochie een keer door 3 oudere Nederlanders in elkaar geslagen. Als ik toen een mes bij me had gehad en de kans gehad om em te trekken dan zaten er nu ook allemaal gaatjes in die gozers.
 
Mary, de weduwe van Henk, is boos, omdat haar man tijdens de rechtszaak werd afgeschilderd als de agressor in het verhaal.

Goh, gek he als je mensen met een hondenriem gaat slaan. :rolleyes:
 
Haha, wat een kerel. Ik zie hem met zn driftkop al uit de auto stappen en die kleine onschuldige neger met een riem aftuigen, zijn tanden kapot slaan, zijn makker verstikken, bijna een oog uitsteken en omstaanders bedreigen. Wat een bikkel.
 
Haha, wat een kerel. Ik zie hem met zn driftkop al uit de auto stappen en die kleine onschuldige neger met een riem aftuigen, zijn tanden kapot slaan, zijn makker verstikken, bijna een oog uitsteken en omstaanders bedreigen. Wat een bikkel.

Taxichauffeur he, die zijn oorlogen gewend in Nederland.
 
wat zou jij doen als ecto die aangevallen word door iemand die zo wat even groot is als Sem Schilt. Daar ben je ook weerloos tegen en raak je in paniek dus ik kan het best wel begrijpen dat een mes trekken die hij daar zag voor hem als eenigste optie was

Wat overdreven, zo groot als sem schilt.
Heb je de speach van zijn broer gehoord? Die henk was bijna 60 jaar en kon al moeilijk lopen....niet vergelijken met sem schilt en dat je dan in paniek raakt...gewoon een ouwe lul met overgewicht in een versleten heup waarschijnlijk,iedereen kent er wel een. Natuurlijk maken ze er van dat ze in paniek waren...tjah een opa slaat me maat in elkaar, dus ik moet hem maar doodsteken:rolleyes:
bovendien kan die henk zijn kant van het verhaal niet eens meer vertellen. Wat in triest zeg dat er mensen zijn die het er mee eens zijn dat als je maat in elkaar geslagen wordt en je hebt een mes bij de hand, het slachtoffer wel neer MOET steken. Met 2 man een ouwe gehandicapte man niet eens in mekaar kunnen slaan.
Wat denk je, als het een gelijkopgaand gevecht was, dat er dan geen mes getrokken zal zijn?
Kans is groot dat deze jongens ooit weer in een vechtpartij betrokken raken, wat zal er dan gaan gebeuren als ze de knokpartij dreigen te verliezen???
Je zult ze maar tegenkomen over een jaartje met stappen.
 
bovendien was de messteek ook niet meteen in een bedreigende plek.

Wat een domme citaat, kanshebber voor de 2008 titel. na iemand in de aorta te hebben gestoken.
 
zie je eieren toch slecht zijn voor de gezondheid?
 
Wat een domme citaat, kanshebber voor de 2008 titel. na iemand in de aorta te hebben gestoken.

Die dove was dus eigenlijk een meester in de anatomie en wist de aorta feilloos te vinden. 99% van de tijd dat iemand in de rug wordt geprikt is dat niet fataal ook al moet ik toegeven dat ik daarvoor geen empirisch bewijs kan aandragen. Maar van een steek in de rug verwacht je niet dat deze fataal is.
 
Terechte vrijspraak.
 
Wat overdreven, zo groot als sem schilt.
Heb je de speach van zijn broer gehoord? Die henk was bijna 60 jaar en kon al moeilijk lopen....niet vergelijken met sem schilt en dat je dan in paniek raakt...gewoon een ouwe lul met overgewicht in een versleten heup waarschijnlijk,iedereen kent er wel een. Natuurlijk maken ze er van dat ze in paniek waren...tjah een opa slaat me maat in elkaar, dus ik moet hem maar doodsteken:rolleyes:
bovendien kan die henk zijn kant van het verhaal niet eens meer vertellen. Wat in triest zeg dat er mensen zijn die het er mee eens zijn dat als je maat in elkaar geslagen wordt en je hebt een mes bij de hand, het slachtoffer wel neer MOET steken. Met 2 man een ouwe gehandicapte man niet eens in mekaar kunnen slaan.
Wat denk je, als het een gelijkopgaand gevecht was, dat er dan geen mes getrokken zal zijn?
Kans is groot dat deze jongens ooit weer in een vechtpartij betrokken raken, wat zal er dan gaan gebeuren als ze de knokpartij dreigen te verliezen???
Je zult ze maar tegenkomen over een jaartje met stappen.

Maar iemand zijn tanden uit zijn smoel slaan, omdat ie toevallig op straat staat? Nee dat is helder denkwerk.
 
Terechte vrijspraak.

Wel 1 met een precedentwerking, vind het toch een vrij discutabele vrijspraak in dat opzicht. Heb zo'n situatie wel eens meegemaakt zonder zelf gemept te zijn en zou dan dus ook gebruik hebben kunnen maken met de op dat moment voorhanden zijnde wapens. Maar goed misschien een andere tijd toen, toen was de hoge raad waarschijnlijk een minder links extremistisch. K*t communisten ook!
 
Wat in triest zeg dat er mensen zijn die het er mee eens zijn dat als je maat in elkaar geslagen wordt en je hebt een mes bij de hand, het slachtoffer wel neer MOET steken.

Wie heeft het over 'moeten'?

De vraag die voor de rechter ligt is of het gebruik van het mes in de gegeven situatie strafbaar is, in de zin dat het de verdachte kan worden verweten en er geen sprake is van een schulduitsluitingsgrond.

In casu is er sprake van het laatstgenoemde geval. Wellicht noodweer(exces). Zie titel III van eerste boek van het Wetboek van Strafrecht.
 
Terechte vrijspraak.

Geen vrijspraak maar ontslag van alle rechtsvervolging.

Het verschil zit hem in het feit dat de rechter wel degelijk oordeelt dat de verdachte een strafbare handeling heeft verricht (if not: vrijspraak) maar dat deze hier geen schuld treft (hence: OVAR).
 
Geen moord, verdediging.

Het [slachtoffer] was goed fout bezig, echter was een mes steek niet nodig geweest (als ik het verhaal zo lees)

Dat de verdachte geen straf krijgt vind ik absurt, maar ik kan wel begrijpen waarom de rechter op de grond van de wet zo geoordeeld heeft.
 
Ik krijg er even niks meer uit......
 
Hangende antilianen ofniet, Roid Rage van de bestuurder of niet, een laffe steek in de onderrug ofniet, het was allemaal nit gebeurd als ze die k*t grapjes achterwegen laten.

JE GOOIT NIET MET EIEREN NAAR EEN AUTO,grappen zxijn leuk,maar dit ligt aan de opvoeding. Moet er niet aan denken dat ik eieren op een auto krijg gegooid die ik net van mn zuurverdiende geld heb gekocht.

Anyway, misschien reageert de bestuurder overdreven,misschien niet,maar grijpen naar wapens(lees mes) in een vuistgevecht doe je NIET maargoed wie heeft tegenwoordig nog enig trots, en respect(lees goede opvoeding)om dat te begrijpen, tegenwoordig moet je je kleden als een vieze gay,blingbling in je oren dragen,praten als een afgetrapte 50-cent, en altijd agressief reageren. Dan zijn de sletten voor het grijpen en kun je als een waar beest families en mensen schaden.

Smerig dit


Maargoed ik zal wel ouderwets zijn ofzo


Vind de speech van zn broer trouwens enorm grijpend en goed
 
Laatst bewerkt:

Inderdaad goede post van Eric. Jammer dat het verhaal vooral gebaseerd is op getuigeverklaringen van vrienden van de dader. De onafhankelijke onbekende man hebben ze niet kunnen traceren. Beetje vreemd imo omdat dit toch voorpagina nieuws is geweest.

Verder wordt er ook niet gerept over dat het slachtoffer ten tijde van het gebeuren slecht ter been was en met krukken liep , dit vanwege een slechte heup. Er was voldoende gelegenheid om weg te kunnen lopen van een kreupel persoon maar iets zegt me dat deze gasten een relletje wel zagen zitten iets wat uit eerdere overlast verhalen ook wel blijkt.
 
Inderdaad goede post van Eric. Jammer dat het verhaal vooral gebaseerd is op getuigeverklaringen van vrienden van de dader. De onafhankelijke onbekende man hebben ze niet kunnen traceren. Beetje vreemd imo omdat dit toch voorpagina nieuws is geweest.

Verder wordt er ook niet gerept over dat het slachtoffer ten tijde van het gebeuren slecht ter been was en met krukken liep , dit vanwege een slechte heup. Er was voldoende gelegenheid om weg te kunnen lopen van een kreupel persoon maar iets zegt me dat deze gasten een relletje wel zagen zitten iets wat uit eerdere overlast verhalen ook wel blijkt.
idd die gast was in de positie dat hij kon weglopen. ik snap niet dat mensen het eens kunnen zijn met de rechter. dit tuig wat dit geflikt heeft zijn het echte onkruid wat in steden groeit.

als je een inbreker kreupel slaat kan je wel de bak in :rolleyes: dan hoeft hij nog niet eens dood te zijn
 
Back
Naar boven