Fitness Seller

Nieuws Moordenaar vrijgesproken (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Er was voldoende gelegenheid om weg te kunnen lopen van een kreupel persoon maar iets zegt me dat deze gasten een relletje wel zagen zitten iets wat uit eerdere overlast verhalen ook wel blijkt.

Dus hij had ook moeten vluchten en daarmee zich moeten conformeren aan het gedrag van de initiële daders en daarbij het vermoeden van schuld op zich laten? Nee hij bleef staan, en waarom ook niet? Hij vertelt het slachtoffer vervolgens meermaals dat hij niets had gedaan.
 
Die dove was dus eigenlijk een meester in de anatomie en wist de aorta feilloos te vinden. 99% van de tijd dat iemand in de rug wordt geprikt is dat niet fataal ook al moet ik toegeven dat ik daarvoor geen empirisch bewijs kan aandragen. Maar van een steek in de rug verwacht je niet dat deze fataal is.

Met andere woorden, de dader had niet de bedoeling om ernstige schade toe te brengen. ik denk dat de dader daar helemaal niet mee bezig was en het slachtoffer gewoon uit wou schakelen, de rug is dan de makkelijkste optie en niet te missen.
dat 99% een steek in de rug niet fataal is slaat natuurlijk nergens op, we hebben het niet over een duwtje die toevallig lelijk uit pakt. uit jou woorden maak ik op dat je een messteek in de rug nogal mild vind, omdat het meestal niet fataal hoeft te zijn. Iemand in zijn middel, voor of achter steken is gewoon een intentie hebben iemand zwaar te verwonden/doden.
 
Met andere woorden, de dader had niet de bedoeling om ernstige schade toe te brengen. ik denk dat de dader daar helemaal niet mee bezig was en het slachtoffer gewoon uit wou schakelen, de rug is dan de makkelijkste optie en niet te missen.
dat 99% een steek in de rug niet fataal is slaat natuurlijk nergens op, we hebben het niet over een duwtje die toevallig lelijk uit pakt. uit jou woorden maak ik op dat je een messteek in de rug nogal mild vind, omdat het meestal niet fataal hoeft te zijn. Iemand in zijn middel, voor of achter steken is gewoon een intentie hebben iemand zwaar te verwonden/doden.

In zo'n situtie ga je niet even kijken waar je het beste kan steken als je toch al de intentie hebt om te steken. Ik vind een messteek in de rug niet mild maar de kans dat je bij zo'n steek dodelijk gewond raakt lijkt me kleiner dan een steek in de lever of maagstreek. Maar om goed te kunnen oordelen moet je ook de afmeting van het mes weten.
 
In zo'n situtie ga je niet even kijken waar je het beste kan steken als je toch al de intentie hebt om te steken. Ik vind een messteek in de rug niet mild maar de kans dat je bij zo'n steek dodelijk gewond raakt lijkt me kleiner dan een steek in de lever of maagstreek. Maar om goed te kunnen oordelen moet je ook de afmeting van het mes weten.
En de nieren dan?
 
Wat overdreven, zo groot als sem schilt.
Heb je de speach van zijn broer gehoord? Die henk was bijna 60 jaar en kon al moeilijk lopen....niet vergelijken met sem schilt en dat je dan in paniek raakt...gewoon een ouwe lul met overgewicht in een versleten heup waarschijnlijk,iedereen kent er wel een. Natuurlijk maken ze er van dat ze in paniek waren...tjah een opa slaat me maat in elkaar, dus ik moet hem maar doodsteken:rolleyes:
bovendien kan die henk zijn kant van het verhaal niet eens meer vertellen. Wat in triest zeg dat er mensen zijn die het er mee eens zijn dat als je maat in elkaar geslagen wordt en je hebt een mes bij de hand, het slachtoffer wel neer MOET steken. Met 2 man een ouwe gehandicapte man niet eens in mekaar kunnen slaan.
Wat denk je, als het een gelijkopgaand gevecht was, dat er dan geen mes getrokken zal zijn?
Kans is groot dat deze jongens ooit weer in een vechtpartij betrokken raken, wat zal er dan gaan gebeuren als ze de knokpartij dreigen te verliezen???
Je zult ze maar tegenkomen over een jaartje met stappen.
eigenlijk zeg je hier dat je het beter weet dan de rechter?
deze man kan best slecht ter been zijn geweest, feit is wel dat hij prima in staat is een onschuldige jongen met een riem voor z'n harses te slaan en een ander tegen de grond te werken. klappen op z'n hoofd leken ook weinig effect te hebben. krijg niet echt het beeld van een kreupele man als ik deze feiten allemaal hoor.

Wat een domme citaat, kanshebber voor de 2008 titel. na iemand in de aorta te hebben gestoken.
als je iemand wilt vermoorden pak je niet z'n middel maar douw je dat mes in z'n nek of borststreek. dat is het gewoon dat ie die aorta raakte lijkt me gewoon domme pech en zeker niet de intentie.

Hangende antilianen ofniet, Roid Rage van de bestuurder of niet, een laffe steek in de onderrug ofniet, het was allemaal nit gebeurd als ze die k*t grapjes achterwegen laten.

JE GOOIT NIET MET EIEREN NAAR EEN AUTO,grappen zxijn leuk,maar dit ligt aan de opvoeding. Moet er niet aan denken dat ik eieren op een auto krijg gegooid die ik net van mn zuurverdiende geld heb gekocht.

Anyway, misschien reageert de bestuurder overdreven,misschien niet,maar grijpen naar wapens(lees mes) in een vuistgevecht doe je NIET maargoed wie heeft tegenwoordig nog enig trots, en respect(lees goede opvoeding)om dat te begrijpen, tegenwoordig moet je je kleden als een vieze gay,blingbling in je oren dragen,praten als een afgetrapte 50-cent, en altijd agressief reageren. Dan zijn de sletten voor het grijpen en kun je als een waar beest families en mensen schaden.

Smerig dit


Maargoed ik zal wel ouderwets zijn ofzo


Vind de speech van zn broer trouwens enorm grijpend en goed
deze jongen gooide ook geen ei en de betrokkene ook niet. dus dat slaat al nergens op.
ten tweede, je pakt geen mes? wat doe jij als een van je beste vrienden voor je neus in elkaar wordt geslagen en er getracht wordt zijn ogen eruit te prikken? politie bellen en rustig toekijken? 90% van dit forum zou zelf ingrijpen, dat kan ik wel opmaken uit de vele topics hier. alleen gaat het nu om een allochtoon en dan lijkt elke vorm van rationeel denken hier verloren te gaan. als klappen geen uitwerking hebben ga je toch wat anders doen, want ik denk niet dat je graag een vriend blind ziet worden voor je ogen.

Inderdaad goede post van Eric. Jammer dat het verhaal vooral gebaseerd is op getuigeverklaringen van vrienden van de dader. De onafhankelijke onbekende man hebben ze niet kunnen traceren. Beetje vreemd imo omdat dit toch voorpagina nieuws is geweest.

Verder wordt er ook niet gerept over dat het slachtoffer ten tijde van het gebeuren slecht ter been was en met krukken liep , dit vanwege een slechte heup. Er was voldoende gelegenheid om weg te kunnen lopen van een kreupel persoon maar iets zegt me dat deze gasten een relletje wel zagen zitten iets wat uit eerdere overlast verhalen ook wel blijkt.
er wordt echt wel getracht die verklaringen te weerleggen, maar als die overeen komen met de feiten dan lijkt het me vrij duidelijk dat die verklaringen gewoon kloppen. of heb je zo weinig vertrouwen in de nederlandse rechtsstaat?

ik zie een hoop maurice de hond types hier.
 
Indien de quote van EricR niet letterlijk is, denk ik dat we maar beter geen oordeel kunnen vellen ;) . Hetzelfde spelletje heeft met J. van der S. plaatsgevonden, waar de media mooi met de woorden aan het spelen was :) .

Het gevolg van het incident is triest, maar ik kan je garanderen dat één ieder alles mogelijke doet in zo een situatie om de aanvaller van zich af te krijgen. En die broer heeft een anti-agressie cursus nodig.
 
Leuk topic.
Je merkt meteen dat de iets dommere poster niet begrijpt waarom er van strafvervolging wordt afgezien.

De wat meer rationeel denkende mensen zien in dat het slachtoffer eigenlijk de dader is die hoe tragisch dan ook gestopt moest worden.
 
Moet ik kiezen? dan liever voor die kaalkoppen op die foto. Ik zie hun minder vaak geweldadig zijn tijdens hun demonstraties dan extreem linksen.

Buitenlanders met z'n allen in elkaar slaan is geen probleem, vind jij ? (heb het zelf eens meegemaakt op een kermis hier in de buurt. Bijna de hele jeugd van die kermis achter zo'n Marokkaan aan... die is toen echt HARD gepakt man. Viel zelfs in elkaar uiteindelijk. (hij had het wel zelf uitgedaagd, maar dan nog :p))
 
In zo'n situtie ga je niet even kijken waar je het beste kan steken als je toch al de intentie hebt om te steken. Ik vind een messteek in de rug niet mild maar de kans dat je bij zo'n steek dodelijk gewond raakt lijkt me kleiner dan een steek in de lever of maagstreek. Maar om goed te kunnen oordelen moet je ook de afmeting van het mes weten.

Ik denk dat wanneer je iemand met een mes kan steken je ook weet wat de gevolgen zijn. Daarbij denk ik ook niet dat er bewust in de onderrug werd gestoken om de schade te beperken. Een ledemaat lijkt me dan meer voor de hand liggend. Het mooiste is nog wel: "ik zag een mes liggen...."

Stel dat er meteen in de nek zou zijn gestoken, zou er dan hetzelfde oordeel zijn uitgesproken?
 
Henk maakte vorig jaar zomer een opmerking over het asociale gedrag van een groep jongeren. Er onstond een vechtpartij en Henk werd met een mes gestoken. Hij overleed later aan zijn verwondingen. Mary, de weduwe van Henk, is boos, omdat haar man tijdens de rechtszaak werd afgeschilderd als de agressor in het verhaal.

Wat wel opvalt is dat in dit citaat van Hart van Nederland een compleet andere weergave van de gebeurtenissen wordt gegeven dan blijkt uit de feiten van het verslag van de rechtbank.
Zegt veel over het journalistieke niveau van Hart van Nederland imo.
 
Wat wel opvalt is dat in dit citaat van Hart van Nederland een compleet andere weergave van de gebeurtenissen wordt gegeven dan blijkt uit de feiten van het verslag van de rechtbank.
Zegt veel over het journalistieke niveau van Hart van Nederland imo.
haha, dat dat programma nog harder zuigt dan een dyson was al langer bekend toch?
 
Dit was vorige week in het nieuws maar ik zag nog geen topic hierover.

[Link niet meer beschikbaar]

Verschrikkelijk dit, dat dit kan. Iemand neersteken en dan worden vrijgesproken :mad:
Dit zijn gewoon vuile antiliaanse criminelen, wat moeten 16 jarige met messen?? Dit zijn die typische wanabe gangster laffe honden waarvan bepaalde tienermeisjes kinderen willen (zie mijn andere topic).

Als de bestuurder zwart was en de dader blank dan was dit in de media opgeblazen tot racistenmoord en had de dader 20 jaar gekregen.

Let trouwens op de mooie speech van zijn broer.

Burgemeester Jorritsma (VVD) vond het allemaal niet zo erg, want het was “een incidentje”
:eek::mad:

“Het Hof vindt dat de dove jongen zich wel schuldig heeft gemaakt aan doodslag, maar dat er geen straf moet volgen. Eerst was hij zelf aangevallen door het latere slachtoffer en vervolgens probeerde hij zijn vriend te ontzetten, die hem te hulp was geschoten en het onderspit dreigde te delven.” hij was in hoger beroep gegaan tegen eerder vonnis van jeugd-TBS en de hoge raad begrijpt hem wel. Hij heeft gestoken uit zelfverdediging, zegt hij, noodweer exces dus. Vandaar geen straf, maar wel de bepaling van doodstraf.
:eek:
 
Burgemeester Jorritsma (VVD) vond het allemaal niet zo erg, want het was “een incidentje”
:eek::mad:

“Het Hof vindt dat de dove jongen zich wel schuldig heeft gemaakt aan doodslag, maar dat er geen straf moet volgen. Eerst was hij zelf aangevallen door het latere slachtoffer en vervolgens probeerde hij zijn vriend te ontzetten, die hem te hulp was geschoten en het onderspit dreigde te delven.” hij was in hoger beroep gegaan tegen eerder vonnis van jeugd-TBS en de hoge raad begrijpt hem wel. Hij heeft gestoken uit zelfverdediging, zegt hij, noodweer exces dus. Vandaar geen straf, maar wel de bepaling van doodstraf.
:eek:
Hoe kan het nu ooit zelfverdediging zijn wanneer hij zelf niet wordt aangevallen op het moment dat hij steekt. Moord en doodslag zijn het niet, daar heb je de intentie om te doden. Maar je kan em toch veroordelen voor dood door schuld ofzo? =/
 
Hoe kan het nu ooit zelfverdediging zijn wanneer hij zelf niet wordt aangevallen op het moment dat hij steekt. Moord en doodslag zijn het niet, daar heb je de intentie om te doden. Maar je kan em toch veroordelen voor dood door schuld ofzo? =/


is dan ook niet mijn idee..............ik had wat reacties gepost vanaf de link van topicstarter.
:o
 
is dan ook niet mijn idee..............ik had wat reacties gepost vanaf de link van topicstarter.
:o
I know, was niet persoonlijk bedoeld ofzo. Heb de " wel zien staan. :p
 
er wordt echt wel getracht die verklaringen te weerleggen, maar als die overeen komen met de feiten dan lijkt het me vrij duidelijk dat die verklaringen gewoon kloppen. of heb je zo weinig vertrouwen in de nederlandse rechtsstaat?

Ik ben actief bij aandacht doet spreken en ook bij ouders van vermoord kind en krijg daardoor veel te maken met enorme fouten in de rechtspraak , verdraaide feiten etc etc. Zo waterdicht als jij denkt dat het is blijkt het niet te zijn.

Bij de rechtzaak die ik van dichtbij meegemaakt heb zijn zoveel fouten gemaakt dat ik het niet eens op een A4-tje kwijt zou kunnen. En ook hier kwam er een heel ander verhaal naar buiten dan hetgene wat er daadwerkelijk gebeurt was.
 
Back
Naar boven