XXL Nutrition

The effect of meal frequency on body composition.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit roep ik al tijden!!!11 :roflol:
 
MacB is terug!

OT: kan wel goed zijn, maar zoals hier al eerder is gezegd is het gewoon makkelijker om aan je kCals te komen in 6 maaltijden dan in 3.
 
Al zou ik dezelfde totale calorien binnen krijgen in 3 verspreide maaltijden als met 6. Dan zou het best kunnen dat dat net zo goed is. Alleen ik kan dat niet in 3 maaltijden proppen dan zit ik barstensvol en daar heb ik de tijd niet voor. En buiten dat als ik 2 uur niets eet heb ik echt honger. Dan rammelt mn maag. Dat lijkt me ook niet echt goed.

Mijn eigen ervaring is overigens dat ik pas echt vooruitgang begon te boeken toen ik ook mijn voedings aanpaste naar 6 maaltijden per dag. Maar dat kwam doordat het aantal cals drastisch omhoog ging.
 
Interessant. Het zou een hoop gesjouw met bakjes tupperware schelen voor veel mensen ;)
 
lol nu jeseja het zegt wordt opeens iedereen wakker haha
 
lol nu jeseja het zegt wordt opeens iedereen wakker haha

MacB hoeveel maaltijden eet jij op een dag als je in de bulk zit?
 
als ik honger/tijd heb....dat is enige dag 3 andere dag 8 :roflol: (incl "grote" snacks he )
 
In 3 maaltijden is het best te doen om 4000kcals te eten hoor, gewoon kaloriedichte producten kiezen als noten etc.

Ik heb ook regelmatig dagen dat ik maar 3 maaltijden eet, meestal voel ik me de dag erna ook veel beter. :P

Misschien moeten we hier op DBB ons eigen onderzoekje houden? Gaan we gewoon met een aantal mensen dit proberen en kijken we wat er gebeurt. Als de helft nog leeft aan het eind van het onderzoek is het geslaagd als je het mij vraagt. :D
 
Ben benieuwd naar het vervolg van dit onderzoek... Maar dit komt in ieder geval heel onverwacht aan...
 
Ben benieuwd naar het vervolg van dit onderzoek... Maar dit komt in ieder geval heel onverwacht aan...

onverwacht? ik heb al tig van dit soort onderzoeken gelezen....

ooit van intermittent fasting gehoord? heeft vrijwel zelfde principe (paar grote maaltijden in kortere periode)
 
Ik heb ook tijden zonder voeding schema getraind, met maybe 3 maaltijden ofzo. Groeide toen ook wel.

Maar dit is wel erg interessant. Zal het volgende week aan mijn leraar vragen, kijken wat hij zegt.
 
3 maaltijden = fail imo

1 ontbijt
niks
2lunch
niks
3 avoneten
(niks)
trainen
niks
(niks)
??? volgens mij mis ik toch iets

Timen van eten is ook maar uit de duim gezogen dat dat enig verschil maakt, om supplementen te kunnen verkopen. Het neemt allemaal niet zo nauw. Overrated dus.

Het enige dat belangrijk is het aantal kcal op een dag/week met een goede EKV Verhouding. En hard en zwaar trainen.

Goed onderzoek
 
In 3 maaltijden is het best te doen om 4000kcals te eten hoor, gewoon kaloriedichte producten kiezen als noten etc.

Hoe wil je dat concreet doen ?
3x per dag rijst + amandelen ?
 
Hoe wil je dat concreet doen ?
3x per dag rijst + amandelen ?

Ik ben geen BBer Cyan, rijst is voor Chinezen! :D
Als je zorgt dat er genoeg eiwit in een maaltijd zit en dat voornamelijk aanvult met goede vetten (noten etc), dan is je maaltijd in volume niet zo groot (dus makkelijker allemaal naar binnen te werken), maar krijg je wel voldoende kcals binnen.

Eet mnr Phelps ook niet maar 3x per dag? :P
 
Ik denk dat de meeste kcals in amandelen zitten en dat is bijna 600 kcal per 100 gram.
Maar die bestaan vooral uit vetten en een redelijk aantal aan eiwitten (oft compleet is, weet ik niet). Dus bij elke maaltijd heb je nog carbs nodig en dat zou zijn: brinta/havermout smorgens, bruinbrood in de middag en rijst/pasta savonds. Wel eenzijdig en niet erg smakelijk.
 
Eerlijk gezegd sta ik op dit moment met m'n spreekwoordelijke "bek vol tanden" mbt. dit onderwerp.

dit onderwerp is al tig x voorbij gekomen...snap ook niet waarom het nu opeens wel aanslaat... :P
 
dit onderwerp is al tig x voorbij gekomen...snap ook niet waarom het nu opeens wel aanslaat... :P

Omdat, ik iig.. en waarschijnlijk ook een hoop andere gasten als ik de reacties zie, nog nooit een echt onderzoek heb gezien mbt dit onderwerp.
 
Back
Naar boven