XXL Nutrition

kwaliteit of massa?

Bezoekers in dit topic

sjapendoedel

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2007
Berichten
2.155
Waardering
71
Lengte
1m88
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
hallo bb'ers,

iedereen heeft zo wel zijn periodes gekent van zwaar bulken en alleen maar groter, sterker en lelijker willen worden. en daar horen ook de cutfases bij die niet snel genoeg kunnen gaan.

maar, naar een aantal jaren trainen zal er toch iets uitgekomen zijn wat jij nou het belangrijkste vind.

bij mij is het kwaliteit geworden, massa spreekt me nog steeds heel erg aan. maar vind de separatie tussen spieren, vormen en vasculariteit veel belangrijker geworden. ik weeg nu 16 kilo minder dan mijn topgewicht maar zie er groter uit dan ooit.


wat spreekt jou het meeste aan? en heb je in verschillende periodes gezeten?
 
brute kracht, ik wil volle rollen linoleum van 200kg kunnen verplaatsten zonder steekwagen.

16 kg lichter maar groter eruit zien, dat kan niet. of je moet spieren omgezet hebben in vet, want spieren wegen immer 3/4 keer zo zwaar als vet.
 
dit vraagt om pics "sjapendoedel"
 
brute kracht, ik wil volle rollen linoleum van 200kg kunnen verplaatsten zonder steekwagen.

16 kg lichter maar groter eruit zien, dat kan niet. of je moet spieren omgezet hebben in vet, want spieren wegen immer 3/4 keer zo zwaar als vet.

Sowieso kan je spier niet "omzetten" in vet. Simpelweg onmogelijk. Je kan er wel groter uitzien met een lager lichaamsgewicht. Als hij een lager vetpercentage heeft nu dan eerst, maar z'n spiermassa redelijk heeft behouden, zal dit resulteren in een betere V-shape en meer seperatie, waardoor je ook weer groter lijkt.

Ontopic: Vroeger wilde ik alleen maar zo sterk en zo groot mogelijk zijn, maar vooral zo sterk mogelijk op de grote 3 oefeningen. Maar is wel veranderd. Ik wil nog steeds zo sterk mogelijk er op zijn, maar ben nu naar wat meer balans aan het streven. Ben mijn bovenborst aan het bijwerken die achterloopt bijvoorbeeld, probeer m'n biceps wat beter aan te pakken zodat die wat bijtrekken etc. Gewoon zodat de verhoudingen wat meer kloppen enzo.
 
met een beter v-shape zie je er niet beter uit alleen gespierder. is wel een pluspunt natuurlijk, maar je ziet er niet groter uit. je omvang is minder geworden.
 
V-shape zit er voor mij niet in omdat ik nogal brede heupen heb. (endo eigenschap)

Ik wil dus gewoon een beest worden.
 
met een beter v-shape zie je er niet beter uit alleen gespierder. is wel een pluspunt natuurlijk, maar je ziet er niet groter uit. je omvang is minder geworden.

Met een V zie je er juist beter uit. De enkele omvang die minder kan worden bij een betere V is normaal gesproken die van je middel. En dat lijkt mij enkel gunstig.

OT: Ik zoek een balans. Mijn trainingen bestaan echter vooral uit compounds en ik isoleer dus niet elk spiertje met 6 oefeningen.
 
zei ik beter? ik bedoelde groter.
 
met een beter v-shape zie je er niet beter uit alleen gespierder. is wel een pluspunt natuurlijk, maar je ziet er niet groter uit. je omvang is minder geworden.

ik lees 2 posts van je in mijn leven en ik word nu al levensmoe van je.
 
met een beter v-shape zie je er niet beter uit alleen gespierder. is wel een pluspunt natuurlijk, maar je ziet er niet groter uit. je omvang is minder geworden.

Tuurlijk kan je er wel groter uitzien.

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit is dezelfde persoon, zo'n 8 kilo lichter.
 
hallo bb'ers,

iedereen heeft zo wel zijn periodes gekent van zwaar bulken en alleen maar groter, sterker en lelijker willen worden. en daar horen ook de cutfases bij die niet snel genoeg kunnen gaan.

maar, naar een aantal jaren trainen zal er toch iets uitgekomen zijn wat jij nou het belangrijkste vind.

bij mij is het kwaliteit geworden, massa spreekt me nog steeds heel erg aan. maar vind de separatie tussen spieren, vormen en vasculariteit veel belangrijker geworden. ik weeg nu 16 kilo minder dan mijn topgewicht maar zie er groter uit dan ooit.


wat spreekt jou het meeste aan? en heb je in verschillende periodes gezeten?
ben zelf fan van goede droge massa, van mij hoeft het niet te vet/vochtig.
want vet en vocht ziet er leuk uit in je tshirtje, maar uiteindelijk hou je alleen jezelf voor de gek.

voor mij dus definetly kwaliteit ipv massa. maar je zult wel massafasen moeten hebben in het begin om een beetje droge massa over te houden mocht er gecut worden.
 
Heb eigelijk de hele tijd gebulkt en dan weer gecut. Wil je snel veel massa aankomen dan is dat echt de manier.
Maar nu ik in feite mn doel heb bereikt ga ik alleen nog maar droge massa proberen aan te zetten...dus mij zie je vanaf nu niet meer boven de 9-10% uitkomen. Dan zie je er ook het hele jaar door goed uit en loop ik niet de helft van het jaar met een opgeblazen kop rond :D
 
its all about looking dry :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kwaliteit nummero uno! Die dikke bulkkop en vetrand rond mijn middel vind ik niets. Je oogt groot en lelijk en ziet er zonder shirt als een bamibal uit. Ben ook 14kg lichter dan topgewicht en voel me 100 keer beter.
 
Massa is kwaliteit. Of bedoel je massa + vet?
 
Heb nog nooit asociaal gebulkt, altijd net boven onderhoud en precieze timingen qua voeding. Nog nooit een dip gehad buiten mijn gezondheid om dan.
Merk trouwens met het AD dat ik minder gewicht pak, maar wat ik pak kwaliteit is.
 
kwaliteit

voorlopig nog bezig aan massa
 
Back
Naar boven