MuscleMeat

The effect of meal frequency on body composition.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik zou het merendeel van je kcal na je training doen...

Hoezo? Voor je 'anabolic window'? :roflol:

1 zo'n meal na je training volstaat hoor. De dag erna moet je ook herstellen?
 
Ik ben nog nooit ergens verwarring van het begrip LBM langs zien komen zeker niet op dit forum, dus ik vond het behoorlijk grappig. Dat je zelf onderzoek doet naar obesitas vind ik werkelijk niks toevoegen aan hoe jij het begrip LBM interpreteerd, of zou ik nu onder de indruk moeten zijn? Ik kan geen andere reden bedenken waarom je dat erbij zet. ;)

Dit soort discussie zullen er toe leiden dat we off topic gaan, maar ik wil je het best even uitleggen.

Zoek eens op Pubmed naar wat artikelen over LBM of welke hieraan gerelateerd zijn. Je zult dan opmerken dat er wat verschillen kunnen zijn in de omschrijving hiervan. Om deze reden is het noodzakelijk om begrippen in een wetenschappelijk artikel te definiëren. Het heeft dus niks te maken met hoe ik LBM interpreteer, maar hoe het in het algemeen geinterpreteerd wordt. Als het begrip niet nader gedefinieerd word zullen er dus discussies plaats vinden als deze. Dit is iets wat je als onderzoeker zoveel mogelijk wilt voorkomen.
De toevoeging dat ik onderzoek naar obesitas is meer een reactie op je opmerking dat ik het begrip niet zou kennen. Bij het onderzoek dat ik doe, wordt er naar gestreefd om het BF% naar beneden te brengen en zoveel mogelijk spieren op te bouwen. Er wordt namelijk gesteld dat meer spieren zouden leiden tot een verhoogde verbranding. Je wilt dan dat er droge spiermassa opgebouwd wordt, omdat de onderzoekspopulatie al genoeg BF heeft. :rolleyes:

In de conclusie van het artikel stelt de auteur trouwens zelf dat het effect op BF niet goed te interpreteren. Hiermee kan dus gesteld worden dat er een factor is welke de vetmassa doet afnemen of toenemen (deze factor is niet omschreven en ook welke richting de vetmassa op gaat is onduidelijk). Het begrip LBM kan hierdoor anders begrepen worden dan de auteur bedoeld.
 
Dit soort discussie zullen er toe leiden dat we off topic gaan, maar ik wil je het best even uitleggen.

Zoek eens op Pubmed naar wat artikelen over LBM of welke hieraan gerelateerd zijn. Je zult dan opmerken dat er wat verschillen kunnen zijn in de omschrijving hiervan. Om deze reden is het noodzakelijk om begrippen in een wetenschappelijk artikel te definiëren. Het heeft dus niks te maken met hoe ik LBM interpreteer, maar hoe het in het algemeen geinterpreteerd wordt. Als het begrip niet nader gedefinieerd word zullen er dus discussies plaats vinden als deze. Dit is iets wat je als onderzoeker zoveel mogelijk wilt voorkomen.
De toevoeging dat ik onderzoek naar obesitas is meer een reactie op je opmerking dat ik het begrip niet zou kennen. Bij het onderzoek dat ik doe, wordt er naar gestreefd om het BF% naar beneden te brengen en zoveel mogelijk spieren op te bouwen. Er wordt namelijk gesteld dat meer spieren zouden leiden tot een verhoogde verbranding. Je wilt dan dat er droge spiermassa opgebouwd wordt, omdat de onderzoekspopulatie al genoeg BF heeft. :rolleyes:

In de conclusie van het artikel stelt de auteur trouwens zelf dat het effect op BF niet goed te interpreteren. Hiermee kan dus gesteld worden dat er een factor is welke de vetmassa doet afnemen of toenemen (deze factor is niet omschreven en ook welke richting de vetmassa op gaat is onduidelijk). Het begrip LBM kan hierdoor anders begrepen worden dan de auteur bedoeld.

Ach ik heb er goed om kunnen lachen. :D

@MacB: Ik vind dat altijd zo'n onzin dat eten na je training. Ik eet gewoon een uurtje voor mijn training op het moment dat dat een beetje fatsoenlijk verteerd is en de voedingsstoffen in mijn bloedbaan zitten , zit mijn training erop en kan alles gelijk aangevuld worden. Als je ziet hoe lang voedsel nodig heeft om te verteren heeft voeding net na je training om de boel weer aan te vullen weinig nut, de bouwstoffen en energie moeten dan al klaar voor verwerking zijn.

Zal die link van je nog gaan checken overigens.
 
hmmm, ben benieuwd. ik eet ook niet elke dag 6 maaltijden, over het algemeen wel minimaal 4. ik let niet op het aantal kcals, maar zorg er wel voor dat ik hoog in mijn eiwitten zit.

het is heel raar, maar 3 keer per dag druist toch wel tegen mijn gevoel in. zoveel kcals over 3 maaltijden verdelen. ik heb het gevoel dat je dan veel sneller vet aanzet (starvation modus), terwijl met kleinere maaltijden hou je je stofwisseling hoog. maar ja, dit onderzoek bewijst het tegendeel. (ondanks dat het maar voor 12 weken is).

3 maaltijden brengt natuurlijk ook weer veel voordelen met zich mee, maar als ik naar mijn lichaam luister, zou ik dat niet kunnen, 6 uur niks eten.
ik moet minimaal 4 tot 6 maaltijden eten.
 
hmmm, ben benieuwd. ik eet ook niet elke dag 6 maaltijden, over het algemeen wel minimaal 4. ik let niet op het aantal kcals, maar zorg er wel voor dat ik hoog in mijn eiwitten zit.

het is heel raar, maar 3 keer per dag druist toch wel tegen mijn gevoel in. zoveel kcals over 3 maaltijden verdelen. ik heb het gevoel dat je dan veel sneller vet aanzet (starvation modus), terwijl met kleinere maaltijden hou je je stofwisseling hoog. maar ja, dit onderzoek bewijst het tegendeel. (ondanks dat het maar voor 12 weken is).

3 maaltijden brengt natuurlijk ook weer veel voordelen met zich mee, maar als ik naar mijn lichaam luister, zou ik dat niet kunnen, 6 uur niks eten.
ik moet minimaal 4 tot 6 maaltijden eten.

Starvation mode en kleine meals een stofwisseling boost...prachtig...2 fabeltjes in 1 zin :roflol:
 
Mss drinkt "Jesaja" wel heel veel chocomelk tussendoor :D
 
Hoezo dat dan?


metabolisme en kleine/meerdere maaltijden googlen...


Starvation mode en kleine meals een stofwisseling boost...prachtig...2 fabeltjes in 1 zin :roflol:


het is idd misschien heel grappig, maar je snapt nu toch wel dat menig gasten, waaronder ik, vraagtekens gaan zetten bij het feit dat wat je voorheen hebt gelezen (en je daarop hebt aangepast) volledig in contradictie is met dit artikel.
heb je info hierover dat kcals ten aanzien van het aantal maaltijden geen flikker uitmaakt.
 
Allemaal leuk en aardig...maar degene die nu dus ook echt 3x per dag gaat eten en denkt dat dat beter is dan 6-7x per dag is goed stom.

Toch mooi hoe iemand op 1 onderzoekje kan afgaan en er dus vanuit gaat dat alle (top) bb'ers het al XX JAREN fout doen :roflol:
 
wat loop je te lullen met je 1 onderzoek? de startpost bestaat uit 1 onderzoek, maar er zijn er al tig gepost op het forum.
 
wat loop je te lullen met je 1 onderzoek? de startpost bestaat uit 1 onderzoek, maar er zijn er al tig gepost op het forum.

Dus nu ga jij maar 3x per dag eten? Hahaha laat me niet lachen kerel. Als dit beter was voor spiermassa zouden alle bb'ers dit hanteren....en nee, dat gebeurd niet en zal ook nooit gaan gebeuren.
 
Dus nu ga jij maar 3x per dag eten? Hahaha laat me niet lachen kerel. Als dit beter was voor spiermassa zouden alle bb'ers dit hanteren....en nee, dat gebeurd niet en zal ook nooit gaan gebeuren.

Dus nu? ik doe dit al maanden...en ik eet niet 3x, maar 4x in 8 uur.
 
Dus nu? ik doe dit al maanden...en ik eet niet 3x, maar 4x in 8 uur.

En nu ben je vast een beest geworden door dit te doen ofniet? En 4x in 8 uur is nog altijd om de 2 uur eten. Doe je de rest gewoon niks eten of slapen??

Er is werkelijk geen enkele bb'er die dit doet...ik ga liever af op mensen met zeer veel praktijkervaring dan enkele onderzoekjes. Zoals ik al zei, als dit de manier was om de meeste spiermassa te kweken deed elke bb'er het.
 
Back
Naar boven