MuscleMeat

Nieuws Mens wordt steeds dommer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kind...716/2008/09/04/Mens-wordt-steeds-dommer.dhtml

large_486047.jpg


Het vermogen om flexibel en snel op nieuwe situaties te reageren, de zogenaamde fluïde intelligentie, neemt bij jongeren af. Dat bewees de Duitse psycholoog Siegfried Lehrl.

IQ daalt
"Ik stelde dit fenomeen vast in alle industrielanden, dus ook de Belgische jongeren ontsnappen hier niet aan", aldus Lehrl. De psycholoog voerde uitgebreid onderzoek, zo stelde hij vast dat het gemiddelde IQ twee punten per jaar daalt sinds 1995 in Duitsland. Daarvoor nam de intelligentie bij Duitsers alleen toe. In de periode tussen 1982 en 1995 steeg het gemiddelde IQ zelfs met zeventien punten.

Lehrl is voorzitter van het grootste Duitse 'hersenfitness- instituut', dat meldt de Gazet van Antwerpen.

Zelf testen
Wil je zelf weten hoe intelligent je bent, dan kan de [Link niet meer beschikbaar] van Mensa je op weg helpen. Deze test geeft geen exact resultaat, maar wel een goede indicatie. (ep)


U heeft 26 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 58% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

Niet heel goed maar ik ben tenminste eerlijk
De derde vraag snapte ik zelfs totaal niet :o
 
Ik snap er geen flikker van..ben ik nu dom?
 
niet heel goed maar ik ben tenminste eerlijk
de derde vraag snapte ik zelfs totaal niet :o

1, 1, 2, 3, 5


1+1 = 2 , 1+ 2= 3 , 2+3=5 , 3+5=8


Verder is het niet zo raar dat we dommer worden. Veel dingen in het dagelijks leven waar we vroeger bij na moesten denken wordt nu voor ons gedaan.
 
1, 1, 2, 3, 5


1+1 = 2 , 1+ 2= 3 , 2+3=5 , 3+5=8


Verder is het niet zo raar dat we dommer worden. Veel dingen in het dagelijks leven waar we vroeger bij na moesten denken wordt nu voor ons gedaan.

die wist ik ook maar ik bedoel van onderdeeltjes
dat met die opdracht:
het 1ste (linkse) symbool staat tot het 3de symbool zoals ? (2de symbool) staat tot ? (4de - rechtse symbool). Klik rechts de letters aan van de twee elementen die in elke analogie ontbreken ... vage opdracht
wat was jouw score? :p
 
U heeft 26 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 58% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

Niet heel goed maar ik ben tenminste eerlijk
De derde vraag snapte ik zelfs totaal niet :o

U heeft 30 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 70% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.
 
Die test, oh brother. Ik begin der niet eens aan, zou een epic fail worden.
 
(Dit is een automatisch gegenereerd bericht.) Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België. U heeft 32 van de 33 vragen correct beantwoord.Dit stemt ongeveer overeen met een kans van 76% om in deeigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.

Blah, 32/33 en dan 76%. Vraag me af welke ik fout heb gedaan...

Mensa is toch voor pompeuze zakken die zonodig moeten bewijzen dat ze slimmer zijn dan 'de rest'. Doet me altijd denken aan ouders die hun kinderen 3 miljoen sporten en hobby's 'geven' en verwachten dat ze gymnasium + chinees als vrijwillig keuzevak maximo cum laude afronden.
 
gewoon blindelings overal een 1, A of antwoord b ingevuld................toch nog 5 vragen goed!!

Bedankt voor het deelnemen aan de pretest van Mensa België.

U heeft 5 van de 33 vragen correct beantwoord.
Dit stemt ongeveer overeen met een kans van minder dan 50% om in de
eigenlijke toelatingstest van Mensa te slagen.
:roflol:
 
ik verkondig dit al jaren op het forum.
 
Wat een makkelijke vragen zeg.
 
je e-mail aan deze spamnerds geven is de eerste fout die je maakt :o
 
Ben al eerder gelaagd voor de Mensa test. :roflol:

En mensen hier maar beweren dat er bij mij iets niet goed zit.
 
De mensen op het forum worden ook steeds dommer volgens mij.
 
Ben al eerder gelaagd voor de Mensa test. :roflol:

En mensen hier maar beweren dat er bij mij iets niet goed zit.

Einstein spoorde ook niet helemaal he :D
 
ooohw vreselijk die hoofdpijnverwekkende krabbeltjes, bekijk het maar:roflol:
 
Ben al eerder gelaagd voor de Mensa test. :roflol:

En mensen hier maar beweren dat er bij mij iets niet goed zit.

Je bedoelt die 'voortest'? Of heb je de daadwerkelijke Mensa toelating doorlopen?

Anyhow: een tijdje geleden las ik op Scientific American een artikel over een jonge wetenschapper die de ontwikkeling van kennis en techniek en de manieren waarop we leren door de menselijke geschiedenis heen bestudeert.
Als je bedenkt dat een man als Homerus zowel de Ilias als de Odyssea (en wss. meer verhalen) uit het hoofd heeft kunnen voordragen en dat er in die tijd velen waren die dergelijke dingen uithaalden...
Of het hebben van een beter geheugen van mensen die bij stammen hoorden die geen schrift kennen. Wel nu, ik heb hier geen bronnen van, maar het klonk erg aannemelijk. Zeker als je dit hoort. Het bombardement aan technische snufjes die het leven 'gemakkelijker' maken, zou het uiteindelijk wel eens moeilijker kunnen maken? 10+ voor ironie :D

Maar goed, ze redden dan wél weer ouders en dergelijke uit omver liggende auto's.
 
Je bedoelt die 'voortest'? Of heb je de daadwerkelijke Mensa toelating doorlopen?

Anyhow: een tijdje geleden las ik op Scientific American een artikel over een jonge wetenschapper die de ontwikkeling van kennis en techniek en de manieren waarop we leren door de menselijke geschiedenis heen bestudeert.
Als je bedenkt dat een man als Homerus zowel de Ilias als de Odyssea (en wss. meer verhalen) uit het hoofd heeft kunnen voordragen en dat er in die tijd velen waren die dergelijke dingen uithaalden...
Of het hebben van een beter geheugen van mensen die bij stammen hoorden die geen schrift kennen. Wel nu, ik heb hier geen bronnen van, maar het klonk erg aannemelijk. Zeker als je dit hoort. Het bombardement aan technische snufjes die het leven 'gemakkelijker' maken, zou het uiteindelijk wel eens moeilijker kunnen maken? 10+ voor ironie :D

Maar goed, ze redden dan wél weer ouders en dergelijke uit omver liggende auto's.
Ben ik niet echt mee eens... Onze kennis, onze wetenschap en onze manier van denken ligt op een veel hoger niveau dan xxxx jaar geleden. Misschien dat je gelijk hebt dat er geen noodzaak meer is om bepaalde vaardigheden te beheersen maar dat betekent niet dat deze vaardigheden per direct verloren gaan.

We gaan als samenleving in z'n geheel nog altijd vooruit. Welvaart, gezondheidszorg, gemiddelde leeftijd, wetenschap, sportprestaties... etc. Alles van 't heden overstijgt het verleden nog steeds.

Natuurlijk leven er ook een hoop idioten maar die hebben altijd al geleefd. Netzoals mensen nu lopen te zeiken op de jeugd en dat de oude manieren beter zijn, dat is ook al altijd zo geweest. En uiteindelijk blijkt het nieuwe dan toch beter te zijn.

Mensen worden wel steeds luier. :o
 
Ben ik niet echt mee eens... Onze kennis, onze wetenschap en onze manier van denken ligt op een veel hoger niveau dan xxxx jaar geleden. Misschien dat je gelijk hebt dat er geen noodzaak meer is om bepaalde vaardigheden te beheersen maar dat betekent niet dat deze vaardigheden per direct verloren gaan.

We gaan als samenleving in z'n geheel nog altijd vooruit. Welvaart, gezondheidszorg, gemiddelde leeftijd, wetenschap, sportprestaties... etc. Alles van 't heden overstijgt het verleden nog steeds.

Natuurlijk leven er ook een hoop idioten maar die hebben altijd al geleefd. Netzoals mensen nu lopen te zeiken op de jeugd en dat de oude manieren beter zijn, dat is ook al altijd zo geweest. En uiteindelijk blijkt het nieuwe dan toch beter te zijn.

Mensen worden wel steeds luier. :o

Ik heb niet willen beweren dat ten tijde van Homerus men algemeen intelligenter was btw. Was om aan te duiden dat de mens niet los van zijn omgeving ontwikkeld, maar mét zijn omgeving en zich daar naar vormt.
Maar gaan we als samenleving wel echt vooruit op het gebied van gezondheidszorg? Obesitas, psychische stoornissen etc. We kunnen steeds meer genezen, maar worden we daar ook gezonder van? Gemiddelde sportprestaties tegenwoordig beter dan x jaar geleden? Zou kunnen, maar zou het niet zonder meer durven zeggen :D

Het adagium 'use it or lose it' gaat volgens mij ook op voor cognitieve vaardigheden.

Een ander ding is dat het, zoals je zegt, tegenwoordig op een heel hoog niveau ligt. Een daling van het gemiddelde IQ lijkt me niet echt een heel gunstig iets wat dat betreft. En het zou mij niet verbazen dat de verregaande vercomputerisering van de westerse wereld z'n wissel trekt op onze cognitieve ontwikkeling.
 
Back
Naar boven