Fitness Seller

Nieuws Messentrekker mag doorleren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vrij gelaten? OP 16 OKTOBER KOMT Z'N ZAAK VOOR.

pfff gast.... je begrijpt toch wat ik bedoel. Ik zeg toch niet dat hij is vrijgesproken van de bovenstaande feiten.... dat moest er nog eens bijkomen. Maar dat ze bij de justitie geen "reden" kunnen bedenken om zulke lui vast te houden verbaast me wel.
 
Gast, deze persoon MOET NOG BESTRAFT WORDEN. Op 16 oktober om precies te zijn... Enige inhoudelijke kennis van ons justitieel apparaat is je vreemd volgens mij.

Maar het is wel belachelijk dat deze persoon in de tussentijd onderwijs moet volgen en dan nota bene op school waar het incident gebeurde. Althans, het gebeurd voor het schoolgebouw. Naar mijn idee moet de dader vastgehouden worden, ook al is hij minderjarig. Helaas zegt de wet wat anders.

Absurd gewoon.
 
pfff gast.... je begrijpt toch wat ik bedoel. Ik zeg toch niet dat hij is vrijgesproken van de bovenstaande feiten.... dat moest er nog eens bijkomen. Maar dat ze bij de justitie geen "reden" kunnen bedenken om zulke lui vast te houden verbaast me wel.

Zie posts van ZoutZak.
 
Maar het is wel belachelijk dat deze persoon in de tussentijd onderwijs moet volgen en dan nota bene op school waar het incident gebeurde. Althans, het gebeurd voor het schoolgebouw. Naar mijn idee is het meer dan terecht dat deze persoon, ook al is de dader minderjarig, vastgehouden wordt. Helaas zegt de wet wat anders.

Absurd gewoon.

De situatie is zonder meer moeilijk. Maar ik zie liever dat zo'n persoon op school zit, dan tegen gigantische kosten vastgehouden wordt. Dat de discussie doodgelegd wordt is behoorlijk ****ed up imo. Maar het strafrecht is daar gewoon duidelijk genoeg in, de regels rondom voorarrest e.d. zijn duidelijk en goed.
Daarbij zouden mensen dan weer gaan zeiken als die tijd van z'n straf wordt afgetrokken als het eenmaal zover is.
 
+ 1 voor BuilderB.. ik was aan het reageren op Outer toen ik zag dat hij ongeveer hetzelfde al had gezegd
 
De situatie is zonder meer moeilijk. Maar ik zie liever dat zo'n persoon op school zit, dan tegen gigantische kosten vastgehouden wordt. Dat de discussie doodgelegd wordt is behoorlijk ****ed up imo. Maar het strafrecht is daar gewoon duidelijk genoeg in, de regels rondom voorarrest e.d. zijn duidelijk en goed.
Daarbij zouden mensen dan weer gaan zeiken als die tijd van z'n straf wordt afgetrokken als het eenmaal zover is.

Ik vind dat wanneer iemand zoiets heeft gedaan geen enkel recht meer heeft om actief deel te nemen in onze samenleving. Dan kost het maar wat geld. Ik heb dan liever dat hij opgesloten zit.
 
Ik vind dat wanneer iemand zoiets heeft gedaan geen enkel recht meer heeft om actief deel te nemen in onze samenleving. Dan kost het maar wat geld. Ik heb dan liever dat hij opgesloten zit.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
 
De situatie is zonder meer moeilijk. Maar ik zie liever dat zo'n persoon op school zit, dan tegen gigantische kosten vastgehouden wordt.
Ah ja, laten we vooral veiligheid tegenover kostprijs plaatsen en dan vooral meer belang hechten aan kostprijs :hamer:

Wat is dat toch met de links georiënteerde mens en het ziekelijk proberen verdedigen van de (zware) criminelen in de samenleving? Iemand die mensen messen in de buik steekt hoort in de cel, en niet voor 1 maand, nee minstens 5 jaar. Maar in onze softe landjes knuffelt men tuig liever dan het te bestraffen. Oh en gezien zijn afkomst mag hij trouwens zijn straf uitzitten in land van herkomst. Dan kost het ons niets.
 
PVV wil verbod op steekwapens op straat


1.)
Bent u er van op de hoogte dat een verdachte van een poging om iemand dood te steken voorlopig is vrijgelaten om weer naar school te kunnen gaan (1)?

2.)
Bent u het met mij eens dat het onverteerbaar is dat deze koelbloedige messentrekker in afwachting van zijn berechting weer op vrije voeten is gesteld? Zo ja, gaat u dan over tot invoering van een verplichte preventieve hechtenis voor verdachten van ernstige (geweld)misdrijven en recidivisten? Zo neen, waarom niet?

3.)
Bent u het met mij eens dat deze zoveelste steekpartij op straat, voldoende reden is om nu eindelijk over te gaan op een algeheel verbod op het dragen van steekwapens op straat? Zo neen, waarom niet?
 
Hij heeft bekend.
Ee verklaring kan niet leiden tot een uitspraak in de dader zijn nadeel al is het die van hemzelf.

Hoewel je ook IN de bajes je studie af kunt maken want ook daar ben je verplicht naar school te gaan als jongere.
 
Ee verklaring kan niet leiden tot een uitspraak in de dader zijn nadeel al is het die van hemzelf.

Hoewel je ook IN de bajes je studie af kunt maken want ook daar ben je verplicht naar school te gaan als jongere.

wie is die lijpe gozer op je avater ?
 
Voor de mensen die de 100 voorgaande posts nog niet hebben gelezen,
hij is dus niet, ik herhaal NIET vrijgelaten;

OP 16 OKTOBER KOMT Z'N ZAAK VOOR.


:roflol:
 
Ee verklaring kan niet leiden tot een uitspraak in de dader zijn nadeel al is het die van hemzelf.

Right, als jij bekent hebt kun je mede op basis daarvan gewoon veroordeeld worden hoor.
 
Ah ja, laten we vooral veiligheid tegenover kostprijs plaatsen en dan vooral meer belang hechten aan kostprijs :hamer:

Wat is dat toch met de links georiënteerde mens en het ziekelijk proberen verdedigen van de (zware) criminelen in de samenleving? Iemand die mensen messen in de buik steekt hoort in de cel, en niet voor 1 maand, nee minstens 5 jaar. Maar in onze softe landjes knuffelt men tuig liever dan het te bestraffen. Oh en gezien zijn afkomst mag hij trouwens zijn straf uitzitten in land van herkomst. Dan kost het ons niets.

A. Ik verdedig niemand. Ik heb alleen meer dan een onderbuikgevoel.
B. Veiligheid tegenover kostprijs plaatsen is aan de orde van de dag. Face it. Ambulancepersoneel dat bedreigd wordt, vrouwelijke verzorgenden die zich tijdens de nachtdienst niet veilig voelen, onderbezetting en matig personeel op gesloten psychiatrische afdelingen etc etc. Maar ja, niemand wil 400 euro in de maand betalen voor z'n zorgverzekering. Als we dan ook nog eens iedereen op de manier die jij voorstaat op gaan sluiten is het hek helemaal van de dam.
C. Als 'rechts' persoon zul je de werking en zeggenschap van de geldstroom toch moeten begrijpen.
D. Daarbij haal ook JIJ de strafmaat (gevangenisstraf zoals je die voorstelt) en voorarrest etc. door elkaar.
E. Zwaardere straffen zijn niet zomaar utilitaristisch verantwoord, het doel heiligt de middelen. Zwaardere straffen zijn geoorloofd als het effect is dat de samenleving veiliger wordt, maar die twee zijn niet rechtevenredig met elkaar verbonden. De onderbuik schreeuwt, maar het verstand denkt.
 
A. Ik verdedig niemand. Ik heb alleen meer dan een onderbuikgevoel.
Je mag dit zelf dan niet als verdedigen zien, het komt voor velen op hetzelfde neer. Links wil geen harde aanpak van criminaliteit en van misdadigers. Men gelooft dat dit niet helpt. En ja dat mag misschien zelfs waar zijn, maar mensen die anderen neersteken , waarbij het slachtoffer bijna sterft, verdienen een zware straf. Ze verdienen zeker geen vrijlating in afwachting van die straf, tenzij met enorm hoge borgsom en eventueel bewaking via enkelband.

B. Veiligheid tegenover kostprijs plaatsen is aan de orde van de dag. Face it. Ambulancepersoneel dat bedreigd wordt, vrouwelijke verzorgenden die zich tijdens de nachtdienst niet veilig voelen, onderbezetting en matig personeel op gesloten psychiatrische afdelingen etc etc. Maar ja, niemand wil 400 euro in de maand betalen voor z'n zorgverzekering. Als we dan ook nog eens iedereen op de manier die jij voorstaat op gaan sluiten is het hek helemaal van de dam.
Niet bij potentiële moordenaars, daarbij gaat de veiligheid van de burger altijd voor. In dit geval betekent dat, of zou dat moeten betekenen: onmiddelijke opsluiting. Iemand die anderen bijna gedood heeft tijdens een daad van agressie, weer naar school sturen alsof er niets aan de hand is, is totaal onverantwoord, onethisch en een klap in het gezicht van de slachtoffers. Als ik ouder was van die jongen zou ik werkelijk ziek worden van justitie in Nederland.

C. Als 'rechts' persoon zul je de werking en zeggenschap van de geldstroom toch moeten begrijpen.
Voor (centrum - )rechts is veiligheid van de burger en leefbaarheid één van de belangrijkste thema's, waar bijgevolg voldoende geld naartoe mag stromen.

D. Daarbij haal ook JIJ de strafmaat (gevangenisstraf zoals je die voorstelt) en voorarrest etc. door elkaar.
Toch niet, de vermelding was er enkel als persoonlijke mening wat betreft de toekomstige strafmaat.

E. Zwaardere straffen zijn niet zomaar utilitaristisch verantwoord, het doel heiligt de middelen. Zwaardere straffen zijn geoorloofd als het effect is dat de samenleving veiliger wordt, maar die twee zijn niet rechtevenredig met elkaar verbonden. De onderbuik schreeuwt, maar het verstand denkt.
Een moordenaar opsluiten maakt de samenleving in elk geval veiliger op het moment dat hij opgesloten is. Wanneer hij vrijkomt mag hij dan niet verandert zijn, dat is ook niet het echte of enige doel van een gevangenisstraf. Die is er vooral om het geweld dat de slachtoffers is aangedaan te wreken, om de samenleving te ontdoen van bepaalde mensen die weigeren de wetten ervan te respecteren. Pas in het rehabilitatieprogramma moeten we nadenken over hoe we personen weer kunnen laten functioneren in de samenleving.

Ik pleit nergens voor overdreven hoge straffen, maar klaag de lakse houding en de belachelijk lage strafmaat in België en Nederland aan. Nergens ter wereld word een crimineel zo poeslief behandelt als bij ons. Er zijn in België zelfs taakstraffen gegeven aan mensen die doodslag (moord?) hebben gepleegd, vanwege zogenaamde 'verzachtende omstandigheden'. Niet zelden gaat het daarbij om allochtonen, die kennelijk in veel gevallen kunnen rekenen op een minder zware behandeling en straf.
 
werkkamp :thumbup:

zijn best gevangenissen die winst kunnen draaien. ik meld me wel aan als directeur

:whip:

:D
 
Back
Naar boven