XXL Nutrition

Hoe serieus moet ik met eten omgaan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DutchAppeal

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
170
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
76kg
Toen ik 18/19 was woog ik bijna 85KG en niets daarvan was spier; ik was gewoon dik.

Maar op een gegeven moment was ik het gewoon zat en ben ik op mijn eten gaan letten en het heeft me wel ruim anderhalf jaar gekost, maar nu weeg ik iets meer dan 65KG en het kost me ook geen moeite meer om rond dit gewicht te blijven (mijn behoefte naar eten is stukken minder!).

Maar nu wil ik vanaf volgende week maandag serieus beginnen met trainen, want nu ben ik wel mooi slank, van m'n schouders en armen is weinig over gebleven. Ik moet echt breder worden!

Ik heb al redelijk wat gelezen en ook al het volgende gekocht:

http://www.powersupplements.nl/produ...products_id=38
http://www.powersupplements.nl/produ...products_id=30
http://www.powersupplements.nl/produ...products_id=36
http://www.bodystore.nl/dextrose/dextrose.php

En dat ik meer moet gaan eten om effect te zien begrijp ik, maar van dit stukje wordt ik wel een beetje bang:

Veel eten is niet makkelijk. De voorbereiding van voeding voor je 6 dagelijkse maaltijden neemt een hoop tijd in beslag. Voor velen zullen 1 of 2 van die maaltijden bestaan uit een eiwit -of weighgainer shake maar het aantal callorieën dat we moeten eten zou de doorsnee jan met de pet in een 150kg wegende ton met vet veranderen in minder dan een jaar. Dus: train hard, slaap zoveel je kan, drink voor elke 1000 kcal 1L water, neem je supplementen en EET!!

Nu mijn vraag:

Mijn doel is niet om extreem breed te worden; van 65KG naar 85 - 90KG lijkt me perfect! Zwaarder/breder hoeft van mij niet.

Met het oog op mijn doel, is het dan nodig om te eten zoals hier wordt aanbevolen? Want ik wordt snel dik en vooral in mijn gezicht. Nu ik hier eindelijk vanaf ben wil ik niet weer het risico lopen zo te worden!

Dus wat raden jullie mij aan om het gewenste doel te bereiken en toch de kans op dik worden zo klein mogelijk te maken?

Alvast bedankt! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je er verstandig aan doet de stickies hier te lezen over voeding en een voedingsschemate maken. Zolang je je voeding niet onder controle hebt heeft supplementen naar mijn mening niet zo veel zin.

Je gaat de grootste winst ook uit je voeding halen..mits die goed is uiteraard :)
 
Het is ook belangrijk niet te hard van stapel te lopen.
Begin niet opeens van een dag op de andere 2000 cal meer te eten, je lichaam zal je hier niet dankbaar voor zijn.

Bereken eerst hoeveel cal je nu per dag opneemt, en maak een schema op waar je dezelfde hoeveelheid cal uit haalt met gezonde voeding en goed eiwit, kh, vet ratio.

Begin dan geleidelijk om de week of 2, 100 a 200 cal toe te voegen en blijf je vetpercentage in het oog houden. Verhoogd je vetpercentage, voeg dan geen cal meer toe, blijft je vetpercentage zelfde mag je 100 cal toevoegen.
 
Vetpercentage neemt zo goed als altijd toe met het bulken, het gaat erom om zo clean mogelijk te gaan eten! Zoals gezegt: langzaam opbouwen is de sleutel. Supplementen gaan je niet veel helpen indien je voeding op peil is, dus steek daar eerst je tijd in.

Btw: je wordt niet zomaar extreem breed (jammer genoeg).
 
Vetpercentage neemt zo goed als altijd toe met het bulken, het gaat erom om zo clean mogelijk te gaan eten! Zoals gezegt: langzaam opbouwen is de sleutel. Supplementen gaan je niet veel helpen indien je voeding op peil is, dus steek daar eerst je tijd in.

Btw: je wordt niet zomaar extreem breed (jammer genoeg).

Dus raden jullie me aan om zelfs niet eens met deze supplementen te beginnen zolang ik mijn voeding niet op orde heb?

Aanstaande maandag wil ik beginnen met mijn training, maar vrijdag wil ik al een groepsles BodyPump volgen, ik was van plan om een half uur daarvoor de eiwitshake te nemen. Maar begrijp ik het goed dat dit geen zin heeft als ik verder dus niet op mijn voeding let?

Want mijn huidige eetpatroon is heel simpel: 3 maaltijden op een dag als ik werk/school heb, met fruit als tussendoortje. En 2 maaltijden per dag als ik kan uitslapen, maar dan kom ik ook pas rond 11 uur m'n bed uit rollen! :rolleyes:
 
Dus raden jullie me aan om zelfs niet eens met deze supplementen te beginnen zolang ik mijn voeding niet op orde heb?

Aanstaande maandag wil ik beginnen met mijn training, maar vrijdag wil ik al een groepsles BodyPump volgen, ik was van plan om een half uur daarvoor de eiwitshake te nemen. Maar begrijp ik het goed dat dit geen zin heeft als ik verder dus niet op mijn voeding let?

Want mijn huidige eetpatroon is heel simpel: 3 maaltijden op een dag als ik werk/school heb, met fruit als tussendoortje. En 2 maaltijden per dag als ik kan uitslapen, maar dan kom ik ook pas rond 11 uur m'n bed uit rollen! :rolleyes:

Leer om 6 maaltijden per dag te nemen ;). Zeker in de bulk is dit handig aangezien je meer voedsel moet eten en je hebt een goede aanvoer van voedingsstoffen.

Je supplementent gaan zo goed als geen effect hebben aangezien je voeding toch het belangrijkste is. Supplementen zijn een TOEVOEGING aan je voedsel, geen vervanging.
 
Maak zoals hier gezegd is eerst een voeding schema.
Ook een training schema lijkt mij niet verkeerd.

je bent bang dat je door straks meer te eten weer dikker te worden, maar het verschil is nu toch dat je sport en hiervoor niet?

zoals hierboven gemeld is het een kwestie van langzaam opbouwen en clean bulk te gaan, ism een goede training lijkt mij niet dat je van slank in een keer weer naar prop ga...
 
Leer om 6 maaltijden per dag te nemen ;). Zeker in de bulk is dit handig aangezien je meer voedsel moet eten en je hebt een goede aanvoer van voedingsstoffen.

Je supplementent gaan zo goed als geen effect hebben aangezien je voeding toch het belangrijkste is. Supplementen zijn een TOEVOEGING aan je voedsel, geen vervanging.

Maar 6 maaltijden per dag is dus ook al nodig voor mijn doel (85-90KG)?
 
Maar 6 maaltijden per dag is dus ook al nodig voor mijn doel (85-90KG)?

Ik gebruik die 6 maaltijden zelf voor te cutten. Het gaat om de aanvoer van voedingsstoffen. Jouw doel ga je ook niet zo op 2 weken bereiken. In bulken zit er ook altijd wat vet bij, dat ga je na je bulk eraf moeten werken en zo beetje bij beetje naar je gewenst gewicht toegaan.
 
Ik gebruik die 6 maaltijden zelf voor te cutten. Het gaat om de aanvoer van voedingsstoffen. Jouw doel ga je ook niet zo op 2 weken bereiken. In bulken zit er ook altijd wat vet bij, dat ga je na je bulk eraf moeten werken en zo beetje bij beetje naar je gewenst gewicht toegaan.

Ik verwacht ook niet binnen 2 weken resultaat te zien. Ik hoop voor de zomer van 2009 in ieder geval met het bulken klaar te zijn. En dan in de zomervakantie beginnen met cutten. Is dit rieel?
 
Maar 6 maaltijden per dag is dus ook al nodig voor mijn doel (85-90KG)?

Je weegt nu 65kg.. Als je niet teveel hoger wilt gaan zitten in vetpercentage heb je dus aardig wat spiermassa te vergaren hoor!
 
Ik verwacht ook niet binnen 2 weken resultaat te zien. Ik hoop voor de zomer van 2009 in ieder geval met het bulken klaar te zijn. Is dit rieel?

Veel ervaring heb ik niet met bulken maar ik denk dat het iets te lang is om vanaf dit moment een jaar te bulken? Ik zou het eerder in 2 stappen doen. Bv nu bulken tot nieuwjaar, ff stoppen of cutten en dan weer doorgaan. Maar 15 kg bijkomen in spiermassa zal waarschijnlijk iets langer duren dan dat.

Maar nogmaals, ik heb weinig tot geen ervaring hiermee.
 
Veel ervaring heb ik niet met bulken maar ik denk dat het iets te lang is om vanaf dit moment een jaar te bulken? Ik zou het eerder in 2 stappen doen. Bv nu bulken tot nieuwjaar, ff stoppen of cutten en dan weer doorgaan. Maar 15 kg bijkomen in spiermassa zal waarschijnlijk iets langer duren dan dat.

Maar nogmaals, ik heb weinig tot geen ervaring hiermee.

80 - 85KG lijkt me redelijker! Maar dat is een goed idee, vanaf nu tot nieuwjaar bulken(hopelijk zit ik dan rond de 75KG) en dan enkele maanden cutten om vervolgens weer door te gaan tot de 85KG!

Maar goed, om dit resultaat te bereiken zal ook ik dus van de 3-maaltijden-per-dag-gewoonte moeten afstappen! :(

Dat was dus de doel van dit draadje, omdat ik geen echte bodybuilder weer worden, enkel een stuk(je) breder had ik gehoopt dat niet te hoeven, maar blijkbaar is zo'n eetpatroon even belangrijk als het trainen zelf!
 
Voeding is zoiezo 1 van de belangrijkste dingen in bb'en. Geen angst, echt breed kan je enkel worden met tonnen wilskracht en discipline, als je het niet wilt worden zal je het ook niet bereiken.

Je zou trouwens een voedingsschema moeten maken! Dat is de enige manier om echt optimaal resultaat te behalen. Zeker in een cleanbulk.
 
Gewoon snoeihard trainen en veel eten, en als je te dik word iets minder gaan eten.
 
eerst massa dan kanje altijd cutten...
 
wat is je huideige eetschema eigelijks?
 
wat is je huideige eetschema eigelijks?

Een standaard dag heb ik eigenlijk niet. Ik ben student, maar werk op het moment fulltime bij Heineken en wel tot 26 September. Nu bestaat mijn dag dus uit 7 uur opstaan, ontbijten: 2, soms 3 bruine boterhammen: kaas - (pate) - hagelslag

Dan om een uur of 10 een liga koek (2 stuks in één verpakking) en om 12 uur lunch:

meestal een kop soep, tosti, toetje en soms wat extra.

Soms nog een klein tussendoortje rond een uur of 3/4.

Dan avondeten rond een uur of 5/6 gewoon wat de pot schaft.

En rond 9 uur een stuk fruit, meestal een kiwi.

Dus 3 maaltijden per dag als ik werk!

Maar als ik niet werk (dus na 26 september) dan studeer ik en ik hoef niet alle dagen naar school, dus dan stap ik soms pas 11/12 uur uit bed en ontbijt ik (3 bruine boterhammen) en en om 4 uur een liga koek en om 6 uur avondeten en om 9 uur een stuk fruit. Dus eigenlijk eet ik dan maar 2x per dag!

Ik heb gevoetbald tot 4 jaar geleden en nu ren ik soms nog wellis op de loopband maar verder doe ik niets aan sport. Mijn conditie is niet goed, maar ook niet super slecht ofzo.

Ik ben 1.80m, 21 jaar en weeg 66KG.

Ik lust alles en heb geen allergieen!

Ik ga bijna elke donderdag uit en dan drink ik of veel bier (stuk of 10-12) of sterke drank, waarvan ik natuurlijk minder nodig heb om er wat van te voelen. :) Soms ga ik ook nog zaterdag uit met t zelfde drinkpratroon.

Ik eet dus wel gezond! :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Voeding is dus nog heel erg veel aan te verbeteren.. zowiezo veel te weinig en zekers te weinig eiwitten. Misschien kan je de pate/hagelslag vervangen voor kipfilet. Fruit zou ik eerder 's ochtends om 10 uur eten en 's avonds een bak kwark.

Maar wat je eigenlijk moet gaan doen is de stickies lezen in het forum onderdeel voeding.
Je leert dan wat gezond is..wanneer je moet eten en er staat genoeg info om op basis daarvan een beter schema te maken.

Geloof me je eet veel te weinig..en als je echt wilt dan is 20 biertjes per week not done.
 
Voeding is zoiezo 1 van de belangrijkste dingen in bb'en. Geen angst, echt breed kan je enkel worden met tonnen wilskracht en discipline, als je het

echt breed wordt je alleen met anaboluhhzz
 
Back
Naar boven