MuscleMeat

Deadlifts

Bezoekers in dit topic

Anoniem23518

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
8 apr 2007
Berichten
16.013
Waardering
317
Lengte
1m94
Massa
115kg
Vetpercentage
18%
Ik haat deadlifts.

Al sinds ik deadlift heeft nog geen enkele deadlift lekker aangevoelt. Normaal deadliften voelt klote, sumodeadliften voelt klote en nu voelt semi-sumo ook klote. Ik ben dan ook totaal geen geboren deadlifter.

Deadliften is alleen maar lompe brute kracht, iets wat ik totaal niet zoek. Ik zoek alleen maar explosieve kracht. Is de deadlift nou noodzakelijk of niet? Powercleans, (pin)goodmornings & high pulls zijn toch vele malen effectiever qua carry-over naar andere sporten?

Of heb ik 't nou mis?
 
Idd, als je behoorlijk sterk bent dan zullen lichtere gewichten makkelijker omhoog gaan en dus explosiever zijn.
 
Maar gewichtheffers deadliften toch haast nooit? En wat is een goede deadlift/powerclean verhouding in dat geval? (2/3)x maxDL = maxPC ofzo? (met in je achterhoofdhoudende dat ik zoveel mogelijk wil halen uit de PC met een zo lage mogelijke DL)

En je deadlift stijgt toch langzaam met je PC mee?
 
Vind dat je gelijk hebt, maar om gewoon brute kracht op te bouwen is het wel een goeie oefening. Het is wel een oefening waar je snel op opbrand, zou hem niet elke week doen. Of in peroides en dan weer peroides niet. Ik doe zelf gemiddeld 1x in de 4 weken deadlifts en de rest power cleans+high pulls, etc. en ga er goed op.
Volgens mij deadliften gewichtheffers wel hoor, squatten doen ze ook.

Als je 50% van je deadlift kan powercleanen ben je er best goed in, ligt er ook een beetje aan hoe hoog je deadlift dan ligt. Zelf zit ik op ong. 45%
 
Mmm, ik ga kijken... Misschien eens in de 6 weken pieken en rest pcs + high pulls... Het is gewoon een k*toefening in mijn ogen, wel een brute k*toefening maar alsnog k*t.
 
gewichtheffers deadliften toch altijd?? hoe krijgen ze anders het gewicht van de grond??
 
Volgens mij doen zeker gewichtheffers uit het oostblok wel deadlifts in hun training. Daar komt toch de Romanian deadlift vandaan?
 
Jezus Daan, stop toch eens met janken en ga gewoon trainen zonder al dat zogenaamde wetenschappelijke geneuzel...;)

gewoon veel variëren met DL / SQ / BP / BOR / C&P / SN en wat assistance, meer niet.
Daarnaast heel veel gooien !!!
 
Jezus Daan, stop toch eens met janken en ga gewoon trainen zonder al dat zogenaamde wetenschappelijke geneuzel...;)

gewoon veel variëren met DL / SQ / BP / BOR / C&P / SN en wat assistance, meer niet.
Daarnaast heel veel gooien !!!
Haha, ik weet 't. Zit momenteel de hele dag te niksen en heb veel te veel tijd om over onzin na te denken. Vanaf volgende week weer werk. :)
 
Deadlift gewoon op je eige sT. zolang je uitvoering niet bizar word zit je goed (vind ik dan)
 
De powerclean heeft niet veel carryover naar de deadlift trouwens aangezien de schouderpositie bij beide lifts anders is (PC schouders voor de bar, DL schouders achter de bar).
 
Powercleans doe je toch meer met vanuit je quads en deads uit je hams?
 
De powerclean heeft niet veel carryover naar de deadlift trouwens aangezien de schouderpositie bij beide lifts anders is (PC schouders voor de bar, DL schouders achter de bar).
En daarom...?

Powercleans doe je toch meer met vanuit je quads en deads uit je hams?
't Zijn beide pull-bewegingen, lijkt me dat je ze alletwee vanuit je hams trekt?
 
Volgens mij is het met elke oefening die je haat dat hoe meer je hem gaat doen hoe beter het gaat, en hoe leuker je het gaat vinden.
 
Im disgusted by this topic.
 
De deadlift vind ik de belangrijkste oefening.
 
De hangende variant (of vanaf boxen) wel, al zou het alleen maar zijn doordat je zoveel power ontwikkeld in een korte tijd, wat op zich wel degelijk bijdraagt aan een explosievere start en acceleratie bij de deadlift.
Hoe dan ook, bij mij werkt dat in ieder geval zo.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat mijn schouders zeker niet achter de baar staan bij een DL, maar eerder een ietsiepietsie ervoor. Op die manier heb ik een betere lift-off, omdat mijn lats op de een of andere manier zo ook (synergistisch)meehelpen..

Zal wel samenhangen met nuanceverschillen in de optimale deadlift techniek.

Volgens de Westside mannen behoor je achter de bar te zijn met je schouders bij de start van de DL om zo juist effiecienter te liften. :)
 
"Ik durf bepaalde dingen die de westsidemannen beweren serieus in twijfel te nemen" ;)

Verschillende westside leden houden er ook hun eigen denkbeelden op na die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Voor voorbeelden verwijs ik naar de interviews en video interviews om niet verder offtopic te gaan:)
 
Volgens de Westside mannen behoor je achter de bar te zijn met je schouders bij de start van de DL om zo juist effiecienter te liften. :)

Rippetoe beweert weer dat het andersom is meen ik?

Je moet gewoon pullen hoe jij het sterkst bent, of dat nou met je schouders voor of achter de bar is. Of je nou veel met je benen doet of juist veel vanuit de rug.
 
Rippetoe beweert weer dat het andersom is meen ik?

Tate en Rippetoe bijvoorbeeld zijn het over wel meer dingen oneens. Ook de squatvorm, goodmornings etc.

Vergeet niet dat beiden verschillende doelgroepen bedienen;)
 
Back
Naar boven