AndroidHealthClinic

Deadlifts

Bezoekers in dit topic

Houd het dan leuk: doe alleen cleans en pulls.....
 
Deadliften is alleen maar lompe brute kracht, iets wat ik totaal niet zoek. Ik zoek alleen maar explosieve kracht. Is de deadlift nou noodzakelijk of niet? Powercleans, (pin)goodmornings & high pulls zijn toch vele malen effectiever qua carry-over naar andere sporten?

Of heb ik 't nou mis?

6 januari 2008 gaf je hier dit antwoord op:

Je vergeet dat deadlift de algehele kracht van je lichaam omhoog schroeft ipv alleen je onderrug. Je benen, je onderarmen, je bovenrug.. allemaal belangrijke spiergroepen die je in bijna elke sport wel op een of andere manier gebruikt. Sumo style deadlifts zijn ook erg belastend voor je benen.

Squats + deadlifts = basis voor elk krachtschema dat niet gefocust is op een specifieke oefening.


pagina 2 van deze thread:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/carry-over-deadlift-naar-sporten-145459/


ik kan er alleen echt niet bij hoe jij deadlifts kan haten, imo de meest zalige oefening die er is...
 
Laatst bewerkt:
Jezus Daan, stop toch eens met janken en ga gewoon trainen zonder al dat zogenaamde wetenschappelijke geneuzel...;)

gewoon veel variëren met DL / SQ / BP / BOR / C&P / SN en wat assistance, meer niet.
Daarnaast heel veel gooien !!!
:thumbs:
 
Ik vraag me af of het juist is wat ik toen gepost heb, ik begin een beetje van mening te veranderen. Ik zeg niet dat ik m'n rug naar de deadlift keer maar ik denk dat ik meer heb aan de explosieve oefeningen of bewegingsspecifieke oefeningen dan aan brute langzame kracht.

Misschien dat ik speeddeads ga proberen eens per zoveel weken.
 
Back
Naar boven