Fitness Seller

Pijn in onderste buikspieren

Bezoekers in dit topic

PsstPsst

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
16
Waardering
0
Hallo,

Ik heb sinds vorige week erg veel last van mijn onderste buikspieren. In het begin kon ik er amper op drukken zonder te vergaan van de pijn. Nu na een week kan ik dat wel, maar ik krijg het niet voor elkaar om buikspieroefeningen te doen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoelang het ongeveer duurt. Misschien is er ook nog een manier waardoor het sneller weggaat waar iemand bekend mee is.

Alvast bedankt,
PsstPsst.
 
onderste buikspieren? wat bedoel je dan? onderin je buikspier? of een andere spier...
 
Dan bedoel ik de onderste buikspieren. Aan de onderkant van mijn buik, nog steeds mijn buikspieren.
 
Dan bedoel ik de onderste buikspieren. Aan de onderkant van mijn buik, nog steeds mijn buikspieren.

Obliques? Je buikspieren zijn eigenlijk 1 spier he. Bedoel je je onderste blokjuhhz?
 
ik ben bang dat ik je moet teleerstellen, het zijn niet je buikspieren maar je heupbuigers. de Iliopsoas, die zit ten vlak onderin de buik vlak onder je buikspieren. wat voor oefeningen heb je gedaan voordat je die pijn kreeg?
 
ik ben bang dat ik je moet teleerstellen, het zijn niet je buikspieren maar je heupbuigers. de Iliopsoas, die zit ten vlak onderin de buik vlak onder je buikspieren. wat voor oefeningen heb je gedaan voordat je die pijn kreeg?

Je weet er veel van voor een 9 jarige.

:P

Is het iets ergs dan, denk je?
 
ik heb geen flauw idee of het erg is, ik vind het wel vreemd dat ie zo lang spierpijn heeft. als je voor het eerst je biceps traint en gelijk 10 zware setjes tot faillure doet kan je ook wel een week spierpijn hebben denk ik. mischien zijn het niet eens spieren die hij voelt.
 
ik heb geen flauw idee of het erg is, ik vind het wel vreemd dat ie zo lang spierpijn heeft. als je voor het eerst je biceps traint en gelijk 10 zware setjes tot faillure doet kan je ook wel een week spierpijn hebben denk ik. mischien zijn het niet eens spieren die hij voelt.

Zou maar zo kunnen:) Denk dat het niet erg is ofzo hoor. gaat wel weer over!
 
ik ben bang dat ik je moet teleerstellen, het zijn niet je buikspieren maar je heupbuigers. de Iliopsoas, die zit ten vlak onderin de buik vlak onder je buikspieren. wat voor oefeningen heb je gedaan voordat je die pijn kreeg?

Ik kreeg het na gebruik van dit apparaat: Hammer MTS MTS-Abdominal Crunch Ab Crunch.
 
als ik het goed zie zit je dus met je benen onder die rol geklemd, met dit apparaat train je inderdaad je heup-buigers en je buikspieren. hoeveel setjes en hoeveel herhalingen heb je gedaan? was het je eerste keer op dit apparaat?
 
als ik het goed zie zit je dus met je benen onder die rol geklemd, met dit apparaat train je inderdaad je heup-buigers en je buikspieren. hoeveel setjes en hoeveel herhalingen heb je gedaan? was het je eerste keer op dit apparaat?

Het was de eerste keer op dit apparaat. Ik heb 3 setjes van 10 herhalingen gedaan met een gewicht van 20 kg.
 
als het na 3 weken nog niet weg is gewoon langs de fysio gaan :)
 
Haha dit heb ik ook vaak als ik reverse crunches gedaan heb. Duurt wel maar een dagje max 2. Toen ik eerst traine duurde dit echter ook wel een aantal dagen voor ik ze weer kon traine zonder te vergaan van pijn:o
 
Haha dit heb ik ook vaak als ik reverse crunches gedaan heb. Duurt wel maar een dagje max 2. Toen ik eerst traine duurde dit echter ook wel een aantal dagen voor ik ze weer kon traine zonder te vergaan van pijn:o

O ok. Nou hopen dat het bij ook zo gaat :D
 
Ja dinsdag was het voorbij. Ik denk dat het kwam doordat ik voor het eerst dat apparaat gebruikte. Maar nu gaat het prima.
 
had je niet gewoon spierpijn.... :P
 
Back
Naar boven