AndroidHealthClinic

bang om te bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

probeer het nog een paar dagen met dezelde voeding, en anders dingen gaan wisselen..
 
ok zal ik doen, ik zal jullie verder op de hoogte blijven houden.
nog 1 vraag moet ik op niet trainingsdagen minder kcal eten?
zal misschien een topic starten met mijn voedingsschema, ik zie wel.

@MacB ik zal je karma geven voor alle hulp die je me al hebt gegeven. bedankt
 
Fozzy,

Ik weet niet of die 81 gram vet niet te veel is. Misschien is het daarmee een beetje oppassen geblazen. Je weet immers niet hoe je erop gaat reageren een aangezien je van 130 kg komt... Probeer 50, maximaal 60 gram aan te houden.

Ter voorbeeld. Sinds ik in cutfase zit de afgelopen 3 maanden, heb ik 2 keer van taart gegeten. Een keer omdat he tmijn verjaardag betrof, ander keer omdat ik per ongeluk zonder enige zinvolle voedsel zat. Op mijn gegeven moment ging mijn maag zo kraken(was om 3 uur 's nachts) dat ik dat ik een stukje vlaai dat in de koelkast zat naar binnen werkte. Lijkt extreme discipline (ook een beetje overdreven, toegegeven), maar het went wel enigszins.
 
extreme discipline?? je weet dat het niet goed is om zolang te cutten zonder refeeds he...
 
extreme discipline?? je weet dat het niet goed is om zolang te cutten zonder refeeds he...

Ik doe aan refeeds. Maar bij mij bestaan deze uit steaks/kip en rijst/brood/pasta/aardappelen in wat grotere hoeveelheden dan wat ik ben gewend.

Zoetigheden kunnen gerust weggelaten worden volgens mij. Lekker zijn ze zonder meer, dat is het k*tte ervan, want de kans en verleiding zijn groot dat je er meer van neemt dan je zou moeten.

Mensen, check ook even het boek van Tom Venuto. Echt moeite waarde. Het vergt echter wel veeeeel discipline, geen wonder dus dat het voor iedereen werkt.
 
ooh oke dan is het goed :P

no offence...maar het BFFM boek vergt niet heel veel discipline als het gaat vergelijken met keto of rapidfatloss dieten...
BFFM is juist gemaakt voor de beginnende cutter die nog niet zo extreem hoeft en vooral MOET cutten. (al kan je zn carb cycling concept natuurlijk ook gebruiken als wedstrijdprep, maar daar is het boek niet voor.)
 
oja, als je toch een ebook wilt, Ultimate Diet 2.0 van lyle mcdonald... imo stuk beter dan BFFM, of ja beter...het is vooral ANDERS (wat voor mijn kennis en situati beter is).
 
Kijk, het is niet zo dat ik BFFM helemaal gelezen heb. Maar de stukjes die ik wel gelezen heb, vond ik erg motiverend en heb ik het eea uit BFFM deels gevolgd en de rest heb ik zelf ingvuld. En het werkt perfect. Iedereen moet voor zichzelf een aanvaardbare wijze creeren waarop die gaat cutten, bulken of wat dan ook. Vandaar dat het ook niet de eerste keer helemaal goed gaat. Het is in begin altijf ff gissen wat voor iemand werkt en wat niet.

Ik m eot wel ff zeggen dat ik het nogal rigoreus vond, ook al valt het mee volgens jullie. Ik heb daarvoor nooit gecut, vandaar misschien. Maar het valt niet mee, totdat je 100% zeker weet dat je wat droger wilt worden. Motivatie is de sleutel volgens mij, anders levert het alleen maar teleurstelling op.
 
knowledge + motivation = succes....en vooral op het knowledge deel falen de meeste... :P
 
Fozzy,

Ik weet niet of die 81 gram vet niet te veel is. Misschien is het daarmee een beetje oppassen geblazen. Je weet immers niet hoe je erop gaat reageren een aangezien je van 130 kg komt... Probeer 50, maximaal 60 gram aan te houden.

Ik doe dit niet elke dag ze dit is nu echt uitzonderlijk, taartje, zalm als avond eten anders ga ik niet boven de 65gr vet
 
als je vet eet maak je meer testosteron aan ( belangrijkste hormoon voor vetverbranding en spierbouw)

daarom is laag in vetiname gaan tijdens een cut nooit verstandig.
 
Fozzy,

Ik weet niet of die 81 gram vet niet te veel is. Misschien is het daarmee een beetje oppassen geblazen. Je weet immers niet hoe je erop gaat reageren een aangezien je van 130 kg komt... Probeer 50, maximaal 60 gram aan te houden.

Ik doe dit niet elke dag ze dit is nu echt uitzonderlijk, taartje, zalm als avond eten anders ga ik niet boven de 65gr vet


Ah zoo, dan is er volgens mij weinig aan te merken. Ik denk dat je met 2500-3000 kcal per dag (wel een flink deel afkomstig uit eiwitten) redelijk droge spier massa moet kunnen ontwikkelen met goede training. Dus 4x per week krachttraining aangevuld met een beetje cardio. Denk maar aan 3-4 sessies cardio per week waarbij je per sessie zo'n 500 kcal verbrandt.

De hele training (dus krachttraining + cardio) hoeft zeker niet langer dan 1.5-2 uur per dag te duren. Ik weet niet hoe je met tijd zit, maar als je elke week elke spiergroep een keer goed pakt, voedingspatroon in de gaten houdt en dus ook consequent cardio doet zoals beschreven, hoef je volgens mij zeker niet bang te zijn voo rextra vet. Integendeel zelfs!

Misschien dat je zelfs boven de 3000 kcal moet gaan zitten, maar ik sta in voor de eventuele consequenties hehe. Is een beetje afhankelijk per lichaamtype.
 
als je vet eet maak je meer testosteron aan ( belangrijkste hormoon voor vetverbranding en spierbouw)

daarom is laag in vetiname gaan tijdens een cut nooit verstandig.

Mac, als dat bij jou werkt, prima. Bij mij in ieder geval niet. Er zijn goeie vetten die moeten worden ingenomen, maar met mate. Maar om te roepen vet gaan eten terwijl iemand zich droog probeert te trainen of houden, denk ik dat je daar wel ff kort door de bocht gaat met je uitspraak. Ik denk namelijk dat meeste mensen er alleen maar dikker en vetter van zullen worden.
 
hoezo denk je dat dan? denk je dat je van vet eten dik wordt? vet zijn gewoon kcal, als er een overschot is wordt je dikker en bij een tekort val je af.

ik wil die kcal liever in met meer vet dan met een shitload aan carbs en weinig vet. (van vet wordt je minder snel dik dan van carbs ;) )
Of heb jij een totaal andere hormonale werking dan normale mensen? in dat geval zou je gelijk hebben :P


even ter voorbeeld trouwens:
1 van de meest succesvolle dieet aanpakken is het KETO dieet, hierbij zit je super hoog in het vet, waardoor je de optimale hormoonwerking behoud. doe het zelf ook en merk (kan ook niet anders, want elk wetenschappelijk onderzoek ondersteund het) dat het veeeeeel beter werkt dan de "gewone" cut verhoudingen tussen vet/eiwit en carbs. voor mij is het dus altijd lowcarb of keto als ik cut.
 
hoezo denk je dat dan? denk je dat je van vet eten dik wordt? vet zijn gewoon kcal, als er een overschot is wordt je dikker en bij een tekort val je af.

ik wil die kcal liever in met meer vet dan met een shitload aan carbs en weinig vet. (van vet wordt je minder snel dik dan van carbs ;) )
Of heb jij een totaal andere hormonale werking dan normale mensen? in dat geval zou je gelijk hebben :P


even ter voorbeeld trouwens:
1 van de meest succesvolle dieet aanpakken is het KETO dieet, hierbij zit je super hoog in het vet, waardoor je de optimale hormoonwerking behoud. doe het zelf ook en merk (kan ook niet anders, want elk wetenschappelijk onderzoek ondersteund het) dat het veeeeeel beter werkt dan de "gewone" cut verhoudingen tussen vet/eiwit en carbs. voor mij is het dus altijd lowcarb of keto als ik cut.

Wat betreft low carbs, helemaal mee eens. Verder weet ik het eea van Atkins diet waarbij veel eiwit en et wordt gegeten en een fractie carbs. Dat dit werkt, geloof ik wel. Maar is feit is wel dat men altijd carbs binnen krijgt en vaak ook veel te veel. Als iedereen Atkins kon volhouden zoals het moet, zou die dus afvallen. Maar ik denk dat het moeilijk is voor meeste mensen om carbs helemaal uit hun diet de schrappen. In dit geval, combinatie met vet gaat niet werken ben ik bang. Of wel?
 
tuurlijk kan dat wel, hij is toch ook niet aan het dieeten/cutten nu? (als hij dat wel deed, zou i RELATIEF hoog in vet blijven, en grotendeels de carbs cutten onder de 100gram, en ONDER de 100gram is goed te doen, pas bij 0-30gr , keto/atkins, wordt het lastig)

en ja, daarom zei ik ook dat BFFM nog een stuk minder discipline vereist dan bv keto/atkins :P maar het werkt wel.
 
bedankt mannen heb nu ook al wat info als ik wil cutten maar das voor later ze.

ik ben nu al een dag of 5 bezig en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat om ongeveer 3000kcal per dag binnen te spelen.
 
Back
Naar boven