MuscleMeat

L-Arginine/L-Ornithine naast Amino gold

Bezoekers in dit topic

PAW

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
326
Waardering
15
Lengte
1m82
Massa
84kg
Heeft het nut om naast Amino Gold (fitshape) en VM75 (Solgar) nog extra
L-Arginine/L-Ornithine te nemen?
 
Kort maar krachtig... nee
Waarom niet dan? Volgens mij zitten ze beide niet in Amino gold en niet in VM75.
L-Arginine en L-Ornithine stimuleren de aanmaak van groeihormoon, werken de overige aminozuren dan hetzelfde?
 
in amino gold zit ook arginine en ornithine, weliswaar in kleinere dosis dan dat je ze er nog extra bij zou willen nemen, combineer de arginine en ornithine eventueel met GABA, je kan deze kopen hier: http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=260


Ik heb vooral gemerkt dat ik er droger van werd, dit is echt een aanrader maar ik heb ook ondervonden dat je het zeker een tweetal maand moet doornemen. Veel succes!

ow ja PAW, lees ook eens de aminzuur waarden op het label, daar kan je duidelijk zien dat ze er op staan hoor!
 
ow ja PAW, lees ook eens de aminzuur waarden op het label, daar kan je duidelijk zien dat ze er op staan hoor!

Ik snap dat ik op het potje moet kijken maar die heb ik niet bij de hand en kon nergens op het internet vinden welke amino's er in Amino gold zitten, vandaar. Als jij zegt dat ze er in zitten dan geloof ik je.
De dosis is dus wat lager dan normaal maar ik begrijp uit het antwoord van MacB dat een grotere dosering niet nodig is.
Ik zal de arginine en ornithine bewaren voor een volgende keer.

Thanks

Oh ja: wat merkte je dan toen je het korter dan 2 maanden gebruikte? Over het algemeen heb ik een schema van 6 weken dus dat zou betekenen dat ik nog een paar weken door zou moeten slikken tijdens een rustigere periode.
 
Je begrijpt me verkeerd, die arginine en ornithine raad ik je aan om deze samen met je amino golds te gebruiken, dit kan zeker geen kwaad en die twee potjes moet je zeker niet apart bewaren om op een andere moment te gebruiken. Je aminozuren zijn een basis supplement en moet je dus ook altijd doornemen. De reden waarom ik ze zeker twee maand lang gebruik is omdat hgh kuren ook altijd zeer lang duren, maar een onderbouwende theorie heb ik daarvoor niet!
 
Jij raadt het dus wel aan. En MacB zegt dat het geen toegevoegde waarde heeft.
Zijn er nog meer voorstanders/tegenstanders?
De meerderheid wint.

Ik ben het in ieder geval serieus aan het overwegen, kwaad kan het in ieder geval niet toch?
 
denk eerder dat jouw portemonnee wint, ik vind het vrij onnodig, als je het geld er voor hebt. koop het, als je twijfelt, en geen miljonair bent....tja...
 
Deze (combi van) amino werkt alleen goed wanneer het genomen wordt op een nuchtere maag. Aminozuren concurreren nu eenmaal met elkaar in het lichaam. Het hebben van een nuchtere maag wordt voor iemand die serieus traint al lastig, en als je die wel zou hebben wil je zsm weer gewoon eten. Verder zijn de bewijzen voor het verhogen van het GH wel eens in twijfel getrokken voor zover ik weet. Meestal gaat het creeren van een GH-piek door supplementen ook ten koste van de natuurlijk GH-piek in het begin van je slaap.
 
arginine en ornithine verhogen de GH spiegel alleszins als ze intraveneus worden ingespoten. deze testen worden in de ziekenhuizen toegepast om te zien of je hypofise goed werkt. oraal weet ik niet. de meningen zijn verdeeld en ik denk niet dat er echte bewijzen zijn. maar indien het toch de GH spiegel zou verhogen, moeten ze zeker op nuchtere maag gebruikt worden om de hersenbloedbarrière te passeren en alleszins niet in combinatie met andere aminozuren want dan is er concurrentie. als je ze voor het slapengaan neemt, mag je 3 uur niets meer gegeten hebben. maar je moet dan toch al minstens 5 gr arginine nemen. als je pilletjes koopt, wordt dit kostelijk. kun je beter poeder in bulk kopen. spieren zal je er wel niet van krijgen. als je groeihormoon inspuit, moet je al 6 maanden aan een stuk een paar eenheden per dag gebruiken om zwaarder te worden.
 
Deze (combi van) amino werkt alleen goed wanneer het genomen wordt op een nuchtere maag. Aminozuren concurreren nu eenmaal met elkaar in het lichaam. Het hebben van een nuchtere maag wordt voor iemand die serieus traint al lastig, en als je die wel zou hebben wil je zsm weer gewoon eten. Verder zijn de bewijzen voor het verhogen van het GH wel eens in twijfel getrokken voor zover ik weet. Meestal gaat het creeren van een GH-piek door supplementen ook ten koste van de natuurlijk GH-piek in het begin van je slaap.

Daar heb je wel een heel goed punt; een nuchtere maag is moeilijk haalbaar, vanaf vandaag start mijn voedingsschemaen eet ik iedere 2½ a 3 uur dus ik denk dat ik het maar cancel. Bovendien wordt het inderdaad ook wel een vrij dure aangelegenheid als je minimaal 5 gr in moet nemen.

Bedankt voor jullie reacties, het was weer leerzaam.
 
mijn sport dokter schrijft me thans toch ornithine en arganine voor ... kga het ook nemen

Ben er vrij zeker van dat het zowiezo werkt maar dat het nog stukken beter werkt bij nuchtere maag ...

Wat ik dus ga doen is 2 uur voor het trainnen eten (of 2.5 uur ) en dan neem ik mijn ornithine en arganine in een dikke 10-20 minuten voor de trainning , een dosis van 500 mg en 100 mg moest ik van de dokter innemen. Ik heb al gelezen dat het ooko de pomp lichtjes zou beinvloeden

+

Ornithine innemen voor het slapen (liefst op nuchtere maag natuurlyk) zou zorgen dat je Groeihormoon 'snachts hoog is .. dus je hebt die piek van je groeihormoon in je 'vroege slaap' dus ik denk dat die langer zal aanhouden of gewoon hoger zal zijn ...

Arganine nam ik al in 1500 mg per dag op nuchtere maag smorgens en ik moet zeggen dat ik ben bijgekomen , ik had/heb testoprobs en ik ben 1.5 % vet afgevallen en op mijn 71.5 kg gebleven :) dat is dus een kilo spiermassa (of gedeeltelijk vocht erbij) op 4 weekjes , niet slecht aangezien ik daar een week cardio en slechte voeding heb bijgehad door examens .. lag het aan de arganine? of aan het nieuwe voedingsschema?

Wel , mijn voedingsschema is lager in calorien gegaan maar is wel kwalitatief beeter (veel meer eiwitten) dus ik weet het niet, ik vertrouw op de arganine , ik kan eventueel iets laten weten over wat er de volgende maanden gebeurd , (kmoet nog onder de 15 % BF gaan van de dokter, zit nu op 15.5 % )
 
Mijn voedingsschemamaakt het bijna onmogelijk om het op een lege maag te nemen. Daarnaast maakt het leven van een werkende het ook niet makkelijk. Ik ga na werk trainen, ben dan rond half 9 weer thuis. Ik moet dan nog wel iets eten en meestal lig ik dan rond 10en weer in bed. Heb dus over een hele dag genomen bijna nooit een nuchtere maag.
Hou me even op de hoogte over jouw ontwikkelingen mbt L-Arginine/L-Ornithine . Wie weet ga ik dan mijn voedingsschemaaanpassen.

Thanks voor je reactie
 
Een man in de sportwinkel raadde me ook aan om mijn Arganine (die ik hiervoor nam) dus in te nemen 's morgens , maar ik weet niet precies hoe dat zit voor de Combinatie met ornithine


In ieder geval ik eet normaal ook om de 2 uur maar ik heb nog wel wat tijd over om er wel een gaatje van een 3 uur tussen te laten , we zullen zien , over een goede maand hoop ik rond de 13 % vet te zitten en hetzelfde gewicht te houden , al gaat dat heel moeilijk worden
 
arginie en ornithine werken synergetisch. kan dus best samen genomen worden. ze versterken elkaars werking. daarom zijn ze ook dikwijls samen in één capsule in de juiste verhoudingen.
 
inderdaad in die nieuwe pilletjes zitten ze samen in de verhouding 2:1

Dus 500 mg Arganine en 250 mg Orthinine per pilletje

Nu moet ik volgens mijn dokter er 2 keer per dag 1 innemen ...
Mijn fitnesscoach zei neem er een stuk of 6 is voor je gaat slapen ..

Wat zeggen jullie?
 
minstens 6 pillen per keer. maar dan wordt het wel een dure zaak. daarom bestel ik arginine en/of ornithine in de VS. arginine in poedervorm koop je dan per 500 gr of per kg en dat kost dan niet veel. je moet nu wel niet verwachten dat je gespierder gaat worden omdat je groeihormoonspiegel een beetje zou kunnen stijgen. ik neem het enkel omdat ik er zeker van ben dat het gezond is. 't is trouwens niet bewezen dat de orale inname voor meer groeihormoon zorgt. intraveneus wel. dat doen ze in het ziekenhuis bij kinderen met groeistoornissen om te zien of hun hypofise goed werkt.
 
Arganine met de Ethyl esther groep zou nogthans een redelijke mooie stijging geven van de HGH doordat die veeel beter wordt opgenomen :)
 
Mijn ervaring met L-Arginine

Sinds enige tijd ben ik weer aan het trainen. Vanwege studie in de avond heb ik een tijd lang niet kunnen trainen. Het gevolg was wel dat ik een paar kilo's rijker ben, ook al omdat ik gestopt ben met roken en dat nu reeds 2 1/2 maand.

Ik ieder geval, ik las een studie op www.ergogenics.nl over twee groepen dikkerts die beiden op dieet gingen en trainen (net als ik dus). De ene groep kreeg per dag 3x 3 gram l-arginine en de andere groep een placebo. De uitkomst was dat beide partijden ongeveer evenveel gewicht waren kwijtgeraakt.......Echter bij de L-arginine groep was het aandeel vet wat ze kwijt waren geraakt veel meer dan de placebo groep. De arginine groep was veel minder spierweefsel kwijtgeraakt en de buikomvang was veel meer afgenomen dan de Placebo groep. Dus voor cutten zou het een heel goed supplement kunnen zijn.

Op de site van Creanite.nl stond overigens ook al voor die tijd dat het vermoeden bestond dat l-arginine bevoordelijk was tijdens het afvallen om snel buikvet kwijt te raken.

Ik heb dus de proef op de som genomen en heb een tweehonderd gram l-arginine gekocht en consequent driemaal per dag 3 gram ingenomen verspreid over de dag. Ik eet overdag zes boterhammen met matig beleg en een gewone avondmaaltijd. geen snelle suikers en of limonade (zoetjes) en twee stuks fruit. Tevens neem ik creatine 5 gram per dag en rond de trainingsdagen 2 x per dag een eiwitshake (matrix 5.0).

De resultaten na drie weken liegen er niet om. Ik ben dik drie kilo kwijt (van 96 naar 93 kilo). Dat is dus netjes. Maar wat ik heel goed merk is dat ik rond mijn middel echt veel ben krijtgeraakt. Mijn broeken vallen bijna van mijn kont. Ik heb welk eens eerder een periode gelijnd en toen viel ik wel af maar rond mijn middel zag ik toen niet zo'n snelle afname als dat nu het geval is. Ik zeg eerlijk dat ik mijn omvang voor afvallen en nu niet gemeten heb maar ik kan wel eerlijk zeggen dat het mijzelf en zelfs mijn vriendin echt opvalt.

Dit is dus in overeenstemming met hetgeen in dat onderzoek ook als was opgevallen. Ik hoop op deze wijze de verhouding van vet/spiermassa die je tijdens afvallen kwijtraakt positief in de richting van vetverlies te kunnen sturen. En het lijkt erop dat dit echt waar is.

Dus tijdens de cut zou dit zeker waardevol kunnen zijn in combinatie met een laag calorisch (laag glycemisch) dieet waarrbij je je eiwitinname hoog houd .

Tot zover mijn bescheiden bijdrage aan dit topic.

Groeten Gerard
 
De vraag is nu of je ook niet gewoon 3kg en dezelde omtrek was kwijt geraakt zonder argine...altijd lastig te boordelen he.
 
Back
Naar boven