MuscleMeat

Squat, deadlift & bench press zijn onmisbare oefeningen

Squat, Deadlift & Bench Press Zijn Onmisbare Oefeningen


  • Totaal stemmers
    337

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onzin :rolleyes:.. ga squaten jij!! voor je weer een bicep curl filmpje post.
 
:stfu: wat is dat nou weer voor onzin..

Is geen onzin ga maar aan sprinters en andere olympische atleten vragen. Voor BB kom je er misschien nog mee weg maar voor sporten waar je explosieve kracht voor nodig heb ga je gewoon door de mand vallen als je de core basisoefeningen niet doet.
 
wat in mijn ogen toch wil zeggen dat je alle spieren blijft gebruiken die je met een deadlift gebruikt en daarom minder terug valt. Capiche ?
Je mag ook niet vergeten dat je bij deadlift verschillende spiergroepen gebruikt, wat dus niet te vergelijken is met een oefening waarbij je eigenlijk maar 1 groep echt gebruikt. Het is niet omdat je minder terugvalt in kracht dat de oefening daarom minder doet groeien. Ik heb mijn beste groei gezien toen ik begon met DL.
 
dl is ook een zalige oefening, squat gaat, maar benchpress vind ik gewoon een schijtoefening!
 
Is geen onzin ga maar aan sprinters en andere olympische atleten vragen. Voor BB kom je er misschien nog mee weg maar voor sporten waar je explosieve kracht voor nodig heb ga je gewoon door de mand vallen als je de core basisoefeningen niet doet.

En zo simpel is het.
 
Ik heb eens gedaan.
Ookal Squat en DL ik NOOIT
 
dl is ook een zalige oefening, squat gaat, maar benchpress vind ik gewoon een schijtoefening!

vind ze alle 3 wel lekker

squat de zwaarste toch
moet ik toch altijd even bij gaan zitten nadien
 
vind ze alle 3 wel lekker

squat de zwaarste toch
moet ik toch altijd even bij gaan zitten nadien

dat doe je toch automatisch bij squat................wanneer je gaat Failen?
:D
 
ik ga niet helemaal tot het uiterste, waarbij ik niet meer recht kom, moet nadien nog thuis geraken :p

kost gewoon meeste kracht van de 3 bij uitvoering ondervind ik :)
 
en veruit meeste uithoudingsvermogen idd
 
Deadlift vind ik persoonlijk de belangrijkste van de grote drie, de squat op een goede tweede plaats en de bench is overrated imo. Die laatste kan je ook het makkelijkst vervangen.
 
Laten we ook niet vergeten dat Dorian Yates al sinds 1986 niet meer squat vanwege een ernstige heupblessure. En hij heeft sinds die tijd nog serieuze massa op z'n benen gezet.

Dus zo onmisbaar is hij ook weer niet.

got wheels?

Dorian-Yates-1.jpg
 
Tja, bench press doe ik al bijna een jaar niet meer. Wat een gare oefening eigenlijk. Dips, en opdrukken tussen 2 bankjes waarbij ik zwaar overstrek geven mij ronde volle pecs. Bankdrukken is veel meer een schouder oefening.

Gewone deadlift zou af en toe ik vervangen door harde good mornings!

Squat absoluut noodzaak. Met de kont tegen de kuiten! Leg press is ook een super bouwer. Maar squat geeft nèt die stabiliserende coordinatie die ik echt wil hebben. Spieren moeten functioneel zijn met een reden dat ze er zitten.

Bovendien vind ik 1 geheel heel erg mooi, in plaats van scheidingen tussen spiergroepen zoals je die met isolatie oefeningen krijgt.
 
Het valt mij trouwens op dat veelal juicers deze oefeningen niet doen. Nou ja deadlifts en squats dan op de bench zijn ze meestal verliefd.

In jou gym ook al? :D

Hoor je ook aan hun geluid of het schouder of benen dag is?
 
Verder is dat gelul van blessures gewoon apathie v/d bovenste plank.

Knieen, heupen, onderrug en gewrichten gaat in feite kapot door onbalans in het fysiek. Benen zijn van nature sterker dan bijdragende stabilisoren als kont en onderrug.

Daarom moet je je kont en onderrug als hulpspieren eigenlijk sterker maken dan je benen. Als het andersom is hebben je benen nog kracht maar brandt je onderrug of kont op. Terwijl jij met het gewicht doorkan geven je hulpspieren er de brei aan. Knap! Onbalans. Rest van je leven is de boel vaak verdoet.

Hetzelfde als met bankdrukken. Een onder ontwikkelde borst ontstaat door lamgeslagen triceps en front delts waardoor de borst nog wel kan, maar de beweging niet meer kan worden uitgevoerd en dus hebben de pecs niet maximaal op hun klote gehad.
 
hacksquats deed ie wel altijd dorian. maar das toch een stuk anders
 
Hetzelfde als met bankdrukken. Een onder ontwikkelde borst ontstaat door lamgeslagen triceps en front delts waardoor de borst nog wel kan, maar de beweging niet meer kan worden uitgevoerd en dus hebben de pecs niet maximaal op hun klote gehad.

zo zou je hem ook om kunnen draaien; een onderontwikkelde borst onstaat door een overontwikkelde front delts en triceps waardoor ze veel van het werk overnemen dus de pecs hebben niet maximaal op hun klote gehad...

Die theorie gaat dus niet altijd op, wat dacht je van pre-exhaustion sets dan?
Eerst de triceps of delts voorvermoeien zodat de pecs alle werk moeten doen...
 
daar ging t niet om trasher. hij wil zeggen dat je ook nog (dik) massa op je poten kan zetten zonder squats. je moet niet alle mythes geloven, maar gewoon zelf er achter komen. dat is wat dorian ook gedaan heeft. hij vond squatten ook niet fijn omdat hij lange heeft. hij heeft het vergeleken en kwam tot de conclusie dat zijn quads dus blijkbaar beter reageerde op zware, goed uitgevoerde presses
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven