MuscleMeat

Kwantum-mechanica om gek van te worden... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

snakeman

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
4.312
Waardering
788
Lengte
1m87
Massa
102kg
Beste Dbbérs,

Wat ik me toch vanavond moest meemaken wil ik toch wel ff kwijt. Sinds enige tijd ben ik al bezig in het huisje van mijn vriendin waar, zoals jullie misschien wel doorhadden meer uurtjes worden doorgebracht dan op ons geliefde forum. Menig klusje, daar draai ik mijn hand niet voor om zo te zeggen. Zo ook de ganze zolder voorzien van zeil, uiteraard met een stukje eigenbelang gezien de shitload aan spullen die één dezer maanden via het gele busje van de helisport deze kant op komen. Snakeman dus even naar de kwantum zeil kopen. Ik zou direct weer terug zijn om nog te kunnen genieten van een goede welverdiende vrijdagavond.

Kom ik de kwantum binnen, nota bene met een in vijf minuten uitgetekende plattegrond van de desbetreffende zolder met maat en toemaat, staat er een 15 jarig breezertje op de afdeling.
Ik denk nog, dit gaat hem niet lukken...Toch vraag ik of hij mij zeil kan verschaffen. Een nonchalant ''ow dah ken ik nieh'' kwam nog net niet uit zijn strot waarna ik naar een troetelmarokkaan werd doorverwezen.

Dit mannetje was zeker 18 en had zeer waarschijnlijk al wel haren op zijn derde been. De bril die hij droeg deed hem er slimmer uitzien dan later zou blijken. Aarzelend nam hij mijn deftig getekende plattegrond in ontvangst. Ik zeg: Dat zeil daar van 4 meter breed op die rol wil ik hebben, dit is mijn zolder, dat zijn de maten, hoppa. De troetelmarokkaan keek me aan alsof ik hem ter plekke neer had gestoken. Meelijden was het gevoel dat mij bekroop. Nutteloos typend op een rekenmachine rekende hij uit hoeveel zeil ik nodig zou hebben. Ik denk 10 meter...Zei de troetelmarokkaan hardop doch onzeker. Ik had bij mezelf een vermoeden van 7 meter ruim genomen. Ik zeg: Volgens mij klopt dat niet helemaal, als we het nou eens zus en zo doen en dan die rol van 4 meter door tweeën, enfin ik heb zelf even in schema gebracht wat ik nodig zou hebben zodat deze lieve jongen gewoon met de rekenmachine 5,50x4 meter en 1,5x4 meter zeil kon intypen... Ik denk, ik ben nu een kwartier binnen, over 5 minuten ben ik buiten...Rustig maar ouwe Snakeman die je bent...

Heel langzaam werd als een wiskundige formule het totale oppervlakte vermenigvuldigd met de spotgoedkope prijs van het zeil. Echter de troetelmarokkaan had nog een verassing in petto, ik kreeg korting. Ik denk: mooi! Sta ik hier niet voor niets tijd weg te gooien. Om te bewijzen dat hij er verstand van had ging de troetelmarokkaan vanachter zijn bril als een hoogleraar te werk met de actievoorwaarden. Ze zouden het zeil gratis komen leggen, daar kwam het hele verhaal op neer! Ik denk nou dat is mooi, hoef ik zelf niks te leggen en nu afrekenen en wegwezen hiero. Ik zeg, doen we...Maak die bon maar op! Oké meneer...Ik denk, weet je wat, die kerel is hier nieuw ofzo, ik ga ff daar staan en laat hem rustig die bon opmaken. Ik had alleen zo'n flauw vermoeden dat die kerel er de ballen van snapte...Dus ik voor de zekerheid ff in het koppie 7x30 euro=210 euro! Dus ik ga na 10 minuten weer eens bij ons knulletje kijken, zegt ie: 135 euro totaal.

Ik denk bij mezelf joh, ik word hier hartstikke gematst door mijn troetelmarokkaan. Wat een ras ook eigenlijk, en zo'n Nederlandse pruik die dit hier weg wil hebben. Voor de zekerheid vraag ik 6x of ik dan ook echt klaar ben met het kopen van zeil en leggen all inclusief. Ja, ja, ja, ja, ja en ja. En dan toch het gevoel blijven houden dat er ergens iets niet klopt. Ik zeg, mag ik die offerte eens zien? Jah tuurlijk meneer, ik denk zo die zegt Meneer tegen mij. Dit terzijde bekijk ik door de hiërogliefen heen het totaal bedrag dat toch echt op 210 euro komt. Nergens stond dit bedrag er al, maar alles bij elkaar opgeteld kwam ik hier toch wel aan. Dus ik zeg joh, volgens mij is het gewoon 210 euro. Kwam er een mega verhaal weer over korting en dit en bla die blaat. Ik denk, Snakeman, beleefd blijven en laat die knakker maar eens uitpraten en kijken waar het zeil strand. Kwam er een mega verhaal dat er nu ook nog korting op het zeil werd gegeven bovenop de gratis legkosten. Ik denk, volgens mij ben jij Allah himself, nog even en je geeft het zeil hier gratis weg. Ik zeg doen we. Maar, eerlijk als ik ben, vraag ik: wat zijn die bedragen dan hiero. Jah zegt ie, dat zijn de legkosten. Ik denk bij mezelf, hoe krijgen we het nu? Je ging gratis leggen vriend.

Nee, dit en dat, het zit anders. Want wat er hier betaald wordt aan zeil gaat 10,71 euro per vierkante meter vanaf aan de kassa. Vandaar dat ik nu aan de kassa 135 euro moest betalen. Maar wanneer ik het zou laten leggen kreeg ik na afloop een rekening van 10,71 euro per vierkante meter voor het leggen. Hier zaten dan ook de voorrijkosten en naden in verwerkt. Dus ik zeg: eigenlijk krijg ik helemaal geen gratis legkosten maar alleen 10,71E per vierkante meter korting aan de kassa die ik vervolgens voor het leggen van die shitload weer aanbetaal. Jah, daar kwam het dan eigenlijk wel op neer. Ik zeg dat is mooi raar knul. Ja dat vond hij ook wel gek. Dus ik zeg, is er niemand hier die dit ff zekerder weet . Komt na 10 minuten de chef op veels te hoge poten aanlopen. Zulke hoge poten dat je hem eigenlijk het liefst al-lah direct over de knie wil leggen en zijn billen rood slaant vraagt te stoppen met huilen. Deze man keek duidelijk op mij neer en dat terwijl zijn verhaal een inhoudsniveau had van LTS-zwakstroom. De pedagogische intonaties van zijn verhaal deden mij denken aan een vader die zijn kind van vier aanspreekt niet buiten de brandpoort te kunnen rijden. Ik zeg mooie smurf, nee dat zei ik niet, ik zei meneer; Ik snap de filosofie van uw actie wel. Ik betaal geen legkosten, die verrekent u hier in de prijs aan de kassa terwijl ik thuis de legkosten moet betalen aan die knakkers die komen leggen. Klaarblijkelijk. Maar het hele verhaal en de romslomp er omheen zijn om moe van te worden. Zeker gezien het feit ik hier al een uur doorbreng en eigenlijk min of meer voor uw werk, aangezien het personeel dat u hier in dienst heeft niet in staat is de actievoorwaarden fatsoenlijk uit te leggen laat staan mijn zolder in een interne representatie met nameting te voorzien van zeil zodat de kosten mij duidelijk worden.

Na wat gepraat tussen chef en troetelmarokkaan over de omslachtige tijdrovende ingewikkelde niet gesnapte debiele manier van verkoop bekruipt mij het gevoel de marokkaan voor gek gezet te hebben. Ik voel mij Geert Wilders ten top en besluit ook wat water bij de wijn te doen. En zeg hè, knul zand erover jij leert je vak nog wel. En jij chef, maak even dat bonnetje voor me op wil je? Nou, dat wilde meneer niet omdat de troetelmarokkaan dat best goed zelf kon. Ik denk, karma, tel tot tien…En weetje...Eigenlijk is dit psychologisch gezien heel goed wat die chef hier doet, hij benadert de marokkaan positief in het benadrukken van de kanten die dit individu mogelijk wel goed zou kunnen. Afgezien van het feit of de chef het bonnetje opmaken nu uit eigenbelang heeft toevertrouwd aan de troetelmarokkaan of het hem echt gunde, een leerproces zou het gevolg zijn. 10 minuten later liep ik met het in hiërogliefen geschreven bonnetje tamelijk geïrriteerd naar de caissière. Dat wordt dan 210 euro meneer, ik denk #$"%#&$. Ik zeg je krijgt van mij 135 euro klaar. Vreemd genoeg wordt zonder morren 135 euro weergegeven op de display. Ik denk, zou zij het hiërogliefen schrift ook niet kunnen lezen en het bedrag in eerste instantie gegokt hebben met de hoop op een correctie van mijn kant, zich gewillig willen onderwerpen aan mijn grillen of toch gezien hebben dat deze verschrikkelijke actievoorwaarden van toepassing waren. In ieder geval is het wel een lekker wijf, met die gedachte loop ik totaal kwantianus mijn swiffie tegemoet.
 
te lang om te lezen.
 
je kan ook gewoon wat clifs doen....had je kunnen weten als je zo een lang verhaal ging typen...
 
omg wat een verhaal

ik ben pissed in jou plek lol
 
Je moet ook naar de gamma gaan... jwt
 
Ik wil mijn 5 minuten terug :treuren:
 
Ik zie te vaak troetelmarokkaan staan voor dit stuk om over kwantummechanica te gaan. Cliff notes?
 
afgehaakt op troetel - :roflol:
overigens toch een goed verhaal
 
snap er geen zak van, probeerde die marokkaan je nou te naaien of nie
 
"te lang om te lezen"

"ik wil 5 minuten van mijn leven terug" (o.i.d.)

Wat is er aan de hand jongens, dit zijn 'catchphrases' vertaald uit het Engels die een paar jaar terug veel gebruikt werden op diverse populaire veelal internationale fora en nu worden gezien als 'not done'..gaan we dat nu ook hier krijgen inclusief straks de afkorting van "too long didn't read" (terugvertaald) tlotl of zo.. laat me dit topic in mijn favorieten opslaan zodat ik jullie straks kan wijzen op het feit dat je jaren achterloopt in internet hipheid en dat ik dat al eerder heb aangegeven!


Anyway, mijn excuses voor het kapen van je topic, ga rustig verder mensen! Je hoort me over een paar jaar weer hierover!
 
Wat een anti-climax. Hoezo heb je die Marokkaan niet neergestoken ofzo?
 
"te lang om te lezen"

"ik wil 5 minuten van mijn leven terug" (o.i.d.)

Wat is er aan de hand jongens, dit zijn 'catchphrases' vertaald uit het Engels die een paar jaar terug veel gebruikt werden op diverse populaire veelal internationale fora en nu worden gezien als 'not done'..gaan we dat nu ook hier krijgen inclusief straks de afkorting van "too long didn't read" (terugvertaald) tlotl of zo.. laat me dit topic in mijn favorieten opslaan zodat ik jullie straks kan wijzen op het feit dat je jaren achterloopt in internet hipheid en dat ik dat al eerder heb aangegeven!


Anyway, mijn excuses voor het kapen van je topic, ga rustig verder mensen! Je hoort me over een paar jaar weer hierover!
Ok drama queen.
 
"te lang om te lezen"

"ik wil 5 minuten van mijn leven terug" (o.i.d.)

Wat is er aan de hand jongens, dit zijn 'catchphrases' vertaald uit het Engels die een paar jaar terug veel gebruikt werden op diverse populaire veelal internationale fora en nu worden gezien als 'not done'..gaan we dat nu ook hier krijgen inclusief straks de afkorting van "too long didn't read" (terugvertaald) tlotl of zo.. laat me dit topic in mijn favorieten opslaan zodat ik jullie straks kan wijzen op het feit dat je jaren achterloopt in internet hipheid en dat ik dat al eerder heb aangegeven!


Anyway, mijn excuses voor het kapen van je topic, ga rustig verder mensen! Je hoort me over een paar jaar weer hierover!

care.. :rolleyes:
 
Haha, het niveau bij de Kwantum wordt ook steeds lager :roflol: Jaren geleden heb ik met veel plezier op dezelfde afdeling als je grote vriend gewerkt. Maar ze moeten steeds meer schrappen om goedkoop te blijven en dat merk je als klant zijnde. En ook voor het personeel wordt het werken minder leuk(als je minder goede service kunt leveren).

Wat is de afmeting van je vloer? En hoeveel meter heb je uiteindelijk aan moeten schaffen?
 
Back
Naar boven