MuscleMeat

alternatief voor roem. deadlift? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Travis Bickle

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2008
Berichten
1.186
Waardering
20
ik wil een schema uit de m&f gaan volgen waarin de RDL vaak aan bod komt.

ik vind dit echter een bout oefening (voel hem nauwelijks en vind de techniek moeilijk), dus is er misschien een goed alternatief voor?

heb wel gelezen in de m&f dat als je dikke hams wilt je niet om deze oef. heen kunt maar is dat waar?

ps in mijn gym hebben we de liggende en zittende leg curl. die doe ik nu omwisselen elke beentraining. en nog een wijfentoestel dat je je been zo naar achter moet zwaaien staand maar daar begin ik niet aan ;)
 
ik denk dat je uitvoering gewoon brak is als je hem niet voelt. maar imo heb je hem niet perse nodig voor dikke hams.
ik zou wel proberen aan je uitvoering te werken als je die moeilijk vind.
 
Roemeense deadlift een boutoefening? Je voelt hem nauwelijks? Dan zak je niet diepgenoeg! Start gewoon met lichtgewicht totdat je de techniek beheerst. Knieën heel lichtjes gebogen en met een rechte rug gewoon vooroverbuigen met de halterstang zo dicht mogelijks langs je lichaam. Damn ik had van een paar sets roemeense deadlifts soms wel een week spierpijn in m'n hams _O_ Superoefening als je het mij vraagt!
 
zal die vast wel zijn idd. vind het moeilijk om mijn rug recht te houden en dan die stang zo laag te laten zakken.

volgens mij is het ook zo dat je met liggende en zittende leg curls meer de onderkant van je hams net boven je knieholte aanpakt en met de RDL dus meer de bovenkant.

dus weet je miss nog een oef. voor de bovenkant hams of is dit allemaal gelul en zijn die liggende/zittende alleen ook goed?
 
glute ham raises of hamstring raise zijn ook erg fijne oefeningen.
 
Je kan glute-ham raises doen. Maar dat is qua techniek ook niet de makkelijkste oefening. Sumo deadliften kan misschien ook nog pak je toch ook behoorlijk je hams mee.
 
zat net ff te kijken op youtube en voor die glute hamstring raise heb je zo te zien een spotter nodig? ik train meestal alleen.

sumo-deadlift nog nooit gedaan... zal eens proberen thnx.

maar zijn die liggen en zittende leg curl niet genoeg dan? als ik bijv. met de zittende veel gewicht met weinig reps doe (5 x 5 bijv.) en bij de liggende wat minder gewicht en meer reps (3 x 12 bijv.)
 
ik denk dat als je naast je quad training(squats bv) 1 directe oefening voor hams goed doet dat het in de meeste gevallen wel voldoenden zijn.

met andere oefening worden ze toch ook wel gepakt(squat).

is iig voor mij voldoende normaal.
 
ja oke klinkt logisch. nja ik zal die RDL nog wel een paar keer proberen... ik hoop dat ik hem onder de knie krijg.
 
Doe bodycurls (vergelijkbaar met glute ham raises) en hamstrings zijn echt flink gegroeid sinds ik deze doe.
 
Doe bodycurls (vergelijkbaar met glute ham raises) en hamstrings zijn echt flink gegroeid sinds ik deze doe.


Hoe kom je er bij dat bodycurls verglijkbaar zijn met GHR?

GHR is knieflexie en heupextensie, bodycurl is alleen knieflexie en dus maar de helft van de beweging.

Als je een vervanger zoekt voor de RDL dan zoek je een heupextensie beweging.
 
Hoe kom je er bij dat bodycurls verglijkbaar zijn met GHR?

GHR is knieflexie en heupextensie, bodycurl is alleen knieflexie en dus maar de helft van de beweging.

Als je een vervanger zoekt voor de RDL dan zoek je een heupextensie beweging.
Ja voor een leek lijkt dat op elkaar. :D

Ik vind bodycurls ieder geval een goede hamstring bouwer. Wat is de meerwaarde van een ghr?
 
juist adil, als je goed naar de westside seminar hebt gekeken werd er door Dave Tate uitgelegd dat je nie met je rug mag werken omdat het een hamstring oefening is.

sorry voor de bump, had niet gemerkt dat het een oud topic was.
 
juist adil, als je goed naar de westside seminar hebt gekeken werd er door Dave Tate uitgelegd dat je nie met je rug mag werken omdat het een hamstring oefening is.

De GHR is een hamstring, gastrocnemius EN gluteus oefening, waar denk je dat het glute gedeelte in GLUTE/Ham raises vandaan komt?

En niet met je rug werken? De gluteus max. is een heupextensor. Als je deze wilt trainen zal je dus altijd moeten zorgen voor beweging thv de heup.

Zoals ik elders ook al heb uitgelegd moet je het verschil zien tussen beweging thv de heup (heup flexie/extensie) en ronden van de rug (erector flexie/extensie) en wat dat aangaat heeft DT gelijk, je moet niet met je rug werken. Als je het filmpje bekijk zie je ook dat hij de rug niet (of nauwelijks) rond maar dat de beweging thv de heup zit!

Met de GHR alleen de hamstrings trainen is onmogenlijk, zodra je de oefening uitvoert met enkel knieflexie is het geen GHR meer, maar een bodycurl. Prima oefening, aleen maak je dan alleen maar gebruik van de hamstring als knieflexor, niet van de hamstrings als heupextensor.
 
Back
Naar boven