MuscleMeat

Injecteerbare vitamine b12 / b-12 faq (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

heb het ook altijd subcutaat gedaan, gaat prima.
deed het in me been, afwisselen van benen. gewoon erg langzaam injecteren.

Subcutaan in de been :O
dacht dat het altijd in je buikvet moest?
Of bedoel je IM

Bij mij deed subcutaan in me buikvet nooit pijn eigenlijk...
Alleen twijfel ik dan of het wel goed opgenomen wordt?? Aangezien het eigenlijk gewoon in je vet is geinjecteerd.
 
ik ga weer beginnen met b12. twijfel nog of ik in mijn buikvet ga doen, wat heel makkelijk ging of in mijn been. been vond ik zeer klote omdat ik mijn been niet kan ontspannen en als je je been aansprant terwijl die naald erin zit geeft dat geen fijn gevoel.
 
Ik ben juist gestopt met buikvet, en doe het nu in me been. Wat een opluchting.
 
Ik ben juist gestopt met buikvet, en doe het nu in me been. Wat een opluchting.

+1

De eerste injectie probeerde ik ook in mijn buik. Het werd zwart voor mijn ogen terwijl ik de b12 er inspoot :p

In je been injecteren gaat erg gemakkelijk, uitgezonderd als je de avond ervoor benen getrained hebt. Dan wou die naald er maar niet in, had geen zin om hard door te duwen...

@Mr Mike: Neem je b12 omdat het Anabolic Diet je eetlust afremt? Dat heb ik toch gelezen in het ebook, bulken met TAD lijkt me niet gemakkelijk zonder eetlust!
 
Meer voor de energie, beter slapen en als laatst beter eten. Maar niet puur voor het AD, gebruikte het eerder met carbs ook.
Tja boven onderhoud eten is best k*t met een metabolisme van een muis :)
 
Pak altijd benen, is echt super makkelijk!
2ml EOD nu en dan 10 ampulles, voor in de nakuur. Werkt echt geweldig vind ik!
 
Woon veelste ver van de grens verdomme..
 
Morgen zal ik ermee beginnen met Vit B-12.
Woon in belgie dus geen probleem om te krijgen.
Zal zien of er lange versies van bestaan want weer EOD prikken....Pfff...zie ik niet zitten,net een kuurtje achter de rug waarvan de laatste 8 weken ED prikken was,heb ik er wel even genoeg van maar als het niet anders kan.
2 weken on 2 off.
 
Even prijs meegeven 10 ampullen van 1ml 7,50 eur.
1ampulletje eod injecteren en je kan 20 dagen voort.
Injecteren is kinderspel supervloeibaar.

Dus een aanrader voor wie meer energie en een beter eetlust wenst.
 
Dimos zei:
Morgen zal ik ermee beginnen met Vit B-12.
Woon in belgie dus geen probleem om te krijgen.
Zal zien of er lange versies van bestaan want weer EOD prikken....Pfff...zie ik niet zitten,net een kuurtje achter de rug waarvan de laatste 8 weken ED prikken was,heb ik er wel even genoeg van maar als het niet anders kan.
2 weken on 2 off.
moet niet ED. heeft zelfs geen enkele zin. om de week is meer dan genoeg. B12 wordt opgeslagen door de lever. mensen met een ernstig B12 tekort spuiten ook éénmaal per week.
 
moet niet ED. heeft zelfs geen enkele zin. om de week is meer dan genoeg. B12 wordt opgeslagen door de lever. mensen met een ernstig B12 tekort spuiten ook éénmaal per week.

Lees de rest van deze thread nog eens goed...
 
moet niet ED. heeft zelfs geen enkele zin. om de week is meer dan genoeg. B12 wordt opgeslagen door de lever. mensen met een ernstig B12 tekort spuiten ook éénmaal per week.
Kerel lees eens mijn post volledig.
Waar heb ik gezegd dat ik Vit-B12 ED ga zetten?
Hoe weet jij hoeveel ik nodig heb?
Ik zet Eod zo weet ik zeker dat ik genoeg binnen heb,en wat ik teveel binnen heb pis ik toch uit.
 
Kerel lees eens mijn post volledig.
Waar heb ik gezegd dat ik Vit-B12 ED ga zetten?
Hoe weet jij hoeveel ik nodig heb?
Ik zet Eod zo weet ik zeker dat ik genoeg binnen heb,en wat ik teveel binnen heb pis ik toch uit.

Precies, voor meer info, kijk eens op de allereerste pagina van deze thread waar Big T het allemaal op een rijtje zet.

Ik denk dat er zo langzamerhand genoeg gezegd is over B12. Er komt niets nieuws meer bij.

Wat mij betreft...:slotje:
 
Dimos zei:
Ik zet Eod zo weet ik zeker dat ik genoeg binnen heb,en wat ik teveel binnen heb pis ik toch uit
niet B12. wordt opgeslagen door de lever en daar ben ik 100% zeker van. B12 is één van die B vitamines die je niet uitpist maar zich in de lever opstapelen.
 
Op de eerste pagina van deze thread zijn al wat feiten opgesomt. Veel discussie gaat er met een pisboog omheen om uiteindelijk toch steeds weer op het beginpunt te eindigen. Ook de discussie over hoe vaak je moet prikken komt meerdere malen terug. :rolleyes:

B12 word inderdaad in de lever opgeslagen, maar heb je je plas wel eens geroken als je B12 spuit? Hoezo, je pist niks uit?
Heb je het geneesmiddelenrepertorium wel eens nageslagen op de medische indicaties? Die link staat ook in deze thread, en daar zie je dat een kuur voor mensen met een zwaar tekort 10 dagen op rij - elke dag dus - een ampul is.

Verdere discussie over dit topic lijkt me zinloos, niet iedereen neemt blijkbaar de moeite om het eens door te lezen en vind opnieuw het wiel uit, kansloos!. :mad:


See below, I rest my case


INJECTEERBARE VITAMINE B-12 FAQ


V. Zal supplementeren met non-injecteerbare B-12 hetzelfde effect geven?

A. Om een simpel antwoord te geven op deze vraag, het antwoord is nee. Je GI (gastro-intestinaal) stelsel zal meer dan 90% van de vitamine vernietigen wanneer je het oraal neemt. Wanneer je het injecteerd zal dit niet het geval zijn en blijft er meer actieve stof over en met een betere opname.

V. Is injecteerbare B-12 legaal?

A. Via internet kan je het waarschijnlijk legaal krijgen, maar via de apotheker gaat het meestal alleen met voorschrift.
In sommige landen zal men soepeler zijn, in andere strenger.


V. Welke voordelen heb ik bij het gebruik van B-12?

A. Vitamine B-12 staat bekent voor het laten toenemen van RBC (rode bloed cellen.) Ook is het een goede eetlust opwekker en geeft extra energie. Sommige mensen zullen deze effecten minder zien dan anderen.


V. Wie zou B-12 moeten gebruiken?

A. Iedereen kan B-12 gebruiken. Maar in het geval van injecteerbare B-12 adviseer ik dat je 18 jaar of ouder bent. En uiteraard geldt voor het gebruik van steroïden 20-21 jaar of ouder.


V. Waarin vind je B-12?

A. B-12 kan je bijna in alles vinden wat je eet op dagelijkse basis. De B-12 in de voeding die je concumeert is echter niet gelijk aan de B-12 die je injecteerd, de dosis is lager dan de injecties.


V. Hoe vaak moet ik B-12 injecteren?

A. Om de dag of 1 x daags. De langwerkende versie 1 x per week.


V. Welke dosis moet ik dagelijks nemen? Hoeveel per week?

A. Elke dosis die hoog genoeg is voor je. Niet meer dan 1.000 mcg (1cc) om de dag tot per dag. Sommigen nemen ½ cc of 1cc per week sommigen nemen 5-7 per week. Probeer een cycle van 2 weken, dan 2 weken stop, dan weer 2 weken, enz.


V. Hoe snel zal ik wat merken mbt energie en eetlust?

A. De energie toename zal mogelijk merkbaar zijn na 3 dagen tot een week. De eetlust zal merkbaar zijn tijdens de tweede week, maar vanzelfsprekend hangt dit af van persoon tot persoon.


V. Kan iemand die enkel injecteerbare B-12 gebruikt, ook enige toename van spiermassa en/of kracht verwachten?

A. Ik gebruik het al een tijdje nu. Ik ben in die periode wel goed gegroeid, maar dat kwam zeer waarschijnlijk door de toename in eetlust. Kracht is niet speciaal toegenomen, maar ook niet verminderd. Er zijn geen studies die aantonen dat B-12 voor extra kracht of spiermassa kan zorgen.


V. Je adviseerd 2 weken on en 2 weken off cycles. Waarom is dit nodig?

A. De reden waarom je B-12 in cycles neemt is omdat na een bepaalde tijd de effecten verminderen door een verminderde gevoeligheid. Je MOET niet cyclen, maar ik raad het wel aan.


V. Doet het pijn?

A. Nee, niet in vergelijking met injecteerbare steroïden ed. Maar het hangt natuurlijk af van je eigen pijngrens.


V. Vorm het een probleem als je het stackt met andere producten, steroïden ed.?

A. Nee, kan zonder probleem gestackt.


V. Met welke spuit/naald moet ik injecteren?

A. Insuline naald of fijne naald en spuit.
 
Verdere discussie over dit topic lijkt me zinloos, niet iedereen neemt blijkbaar de moeite om het eens door te lezen en vind opnieuw het wiel uit, kanssloos!. :mad:

See below, I rest my case

Verdere discussie lijkt me op dit moment zeer zinvol. :D
Omdat iedereen een "andere mening" heeft, heeft nog lang niet iedereen alles begrepen. Ik ben zelf een voorstander van het vergaren van Evidence Based info.

Deze site biedt erg veel uitkomst:http://www.stichtingb12tekort.nl

Ruim voldoende informatie om alle hier gestelde vragen, goed onderbouwd, te kunnen beantwoorden.

- altijd i.m. en nooit subcutaan ( betere opname )
- opbouwperiode 10 injecties met interval van 3 dagen
- voorkeur gaat uit naar hydroxocobalamine ( tragere afgifte )
- nooit plotseling stoppen i.v.m. rebound effect ................ :rolleyes:
- B12 doorzetten echter met grotere intervallen ( 1 jaar 1 maal per maand )

Waarom zetten wij ( mezelf incluis ) B12 ??????
Niet omdat we een aantoonbaar tekort aan B12 hebben maar wel omdat we er zeker van willen zijn dat de spiegels optimaal zijn.

We zouden onszelf dus moeten behandelen alsof we een tekort hebben. Waarom zouden we anders gaan zetten ????

Meer eetlust ? Meer energie ? Beter slapen ? Minder depressief ? Betere concentratie ?

Dat waren voor mij in elk geval de redenen om B12 te gaan injecteren.
Dit resulteerde in een zeer duidelijk waarneembare omslag. Grote kans dus dat er een tekort is geweest.

Daarom lijkt het mij in dit geval niet geheel verkeerd om de informatie die je aantreft op de bedoelde site eens goed door te nemen.

Nogmaals, de meeste antwoorden zul je daar kunnen vinden. Goed onderbouwd. Als je besluit om B12 te gaan gebruiken, doe dit dan met een goed onderbouwde reden ( in elk geval voor jezelf )....

De B12 spiegels optimaliseren !!!! Dus jezelf behandelen alsof deze spiegels te laag zijn.

Ik bedoel, als iemand hier schrijft dat subcutaan injecteren geen problemen bij hem oplevert, dan krommen mijn tenen en gaan mijn haren overeind.
Met alle respect, maar als ik de ampullen voorzichtig in mijn bruine ster druk, levert dat vermoedelijk ook geen problemen op :D

Maar als uit recente onderzoeken blijkt dat i.m. injecteren voor een vele betere en effectievere opname zorgt dan subcutaan injecteren, dan hoef je daar toch niet meer mee te gaan experimenteren .....

Dus bij deze mijn kleine bijdrage. Discussie is heel erg hard nodig op dit forum. Een aantal mensen moeten duidelijk eens goed wakker geschud worden. Voor mij de reden om hier weer eens een keertje te posten.

Leonneke .......... slapend lid - 44 jaar - 1.81 mtr. 96 kg. 7,8 % b.f.
 
Verdere discussie lijkt me op dit moment zeer zinvol. :D
Omdat iedereen een "andere mening" heeft, heeft nog lang niet iedereen alles begrepen. Ik ben zelf een voorstander van het vergaren van Evidence Based info.

Deze site biedt erg veel uitkomst:http://www.stichtingb12tekort.nl

Ruim voldoende informatie om alle hier gestelde vragen, goed onderbouwd, te kunnen beantwoorden.

Die "andere mening" die je hier leest komt veelal van onervaren B12 gebruikers of wannabee gebruikers die ergens wat horen en van zich afbrallen alsof dat waarheid is. Telkens weer dezelfde discussie omdat iemand zich een vraag stelt of iets hoort en niet de moeite neemt dit forum door te lezen. Ik ga mijn antwoorden niet zes keer herhalen omdat een newbee te lui is.
Echt verschillende meningen tref je hier van ervaren gebruikers allang niet meer, en elke gebruiker van dit forum heeft zijn/haar eigen "evidence based info" al gedeeld.

Wat de site betreft die je noemt, da's interessant en kan aanvullende informatie geven, maar is wel gericht op mensen met een echt tekort, lijkt me een iets andere doelgroep. Ik lees daar ook geheel andere doseringen.

Ik heb zelf mijn bloedwaardes laten meten na 12 dagen elke dag een Neurobion IM gezet te hebben, en die was voor B12 meerdere malen hoger dan normaal, wat te verwachten was.
 
Ik heb zelf mijn bloedwaardes laten meten na 12 dagen elke dag een Neurobion IM gezet te hebben, en die was voor B12 meerdere malen hoger dan normaal, wat te verwachten was.

Hallo Johnny. Ik kan mij geheel vinden in jou commentaar. Maar voor mij is dat juist de reden om te posten. Ik denk dat het echt af en toe nodig is dat een aantal van die napraters gecorrigeerd worden.

Ik ben namelijk ook 20 geweest. Ik gedroeg mij in mijn jeugdjaren op een zelfde manier en ik "leerde" erg veel van de ervaren mannen. Pas na enkele jaren kwam ik erachter dat ik een onderdeel was van een lange rits dominostenen. Mijn kennis was slechts gebaseerd op het vallende effect van de eerdere stenen.

Ik heb overigens een deel van je tekst geciteerd met een bepaalde reden.
Juist het bepalen van de bloedwaarden blijkt namelijk bepaald niet zaligmakend te zijn. Op de genoemde site wordt dit verder toegelicht.

Men kan eigenlijk pas na een aantal malen "prikken" bepalen of de B 12 spiegels weer op peil zijn. B 12 gedraagt zich volgens het zogenaamde zaagtandeffect. Telkens een korte piek in de bloedwaarden die weer snel terug kan zakken. Pas na een aantal malen "prikken" kan men vaststellen of de B12 waarden zich daadwerkelijk opbouwen. Simpeler gesteld, als je gisteren B12 hebt gezet heb je vandaag een zeer hoge waarde maar na 1 week mogelijk een lagere waarde dan VOOR je eerste injectie.

Ik ben het overigens met je eens dat we niet onder de doelgroep van de mensen met B12 tekort moeten vallen.

MAAR: Als je B12 gaat zetten, dan doe je dit uiteindelijk met het doel om je B12 levels te optimaliseren. Je gaat er dus ook van uit dat je levels te laag zijn. ( Waarom zou je anders gaan supplementeren ????? ).

Daarom denk ik dat het niet onverstandig is de bedoelde gegevens als richtlijn te hanteren. Zo voorkom je in elk geval dat je op een verkeerde manier met B12 omgaat. Als je slechts kortstondig gebruikt, bestaat er namelijk een gerede kans dat je het eigen mechanisme in een negatieve spiraal dwingt.

Hier zou je een eenvoudige vergelijking kunnen maken met het toedienen van testosteron of aanverwante stoffen.
Het te kort en hoog toedienen van dergelijke stoffen helpt slechts je systeem om zeep en je bereikt geen echte meerwaarde.

Overigens dank voor je reactie. Ik doe hier slechts een poging om een aantal mensen tot nadenken te bewegen.

In het verleden ben ik zelf gelukkig ook mensen tegengekomen die mij wakker hebben geschud. Ik schrik er namelijk regelmatig van hoe onbezonnen een aantal mensen met hun lichaam omgaan. Oxymetolone knalt men erin alsof het aspirientjes zijn. Bepaalde anabolen schijnen zelfs goed te zijn voor je lever en van pregnyl schijn je tegenwoordig ook te groeien.

Uiteindelijk denk ik dat we hier redelijk op dezelfde lijn liggen. Ik vond het slechts tijd om weer eens aan de bel te trekken ...........

Greetz Leonneke
 
Back
Naar boven