XXL Nutrition

Sticky Misselijk na training

Bezoekers in dit topic

Toevallig, ik kom net thuis. Helemaal bezweet, echt superwarm, ik neem een glas siroop voor de suikers, voelde me echt al misselijk. Had geen zin om dextrose te pakken etc. Dus ik drink dat glas leeg nog geen 5 sec. later sta ik de hele wasbak onder te kotsen.

Ik heb dit nog nooit gehad, waar kan dit aan liggen? Ik heb wel normaal gegeten en gedronken, behalve suikers bij t trainen. Was t misschien door de warmte en de combo squats/benen training?
 
Toevallig, ik kom net thuis. Helemaal bezweet, echt superwarm, ik neem een glas siroop voor de suikers, voelde me echt al misselijk. Had geen zin om dextrose te pakken etc. Dus ik drink dat glas leeg nog geen 5 sec. later sta ik de hele wasbak onder te kotsen.

Ik heb dit nog nooit gehad, waar kan dit aan liggen? Ik heb wel normaal gegeten en gedronken, behalve suikers bij t trainen. Was t misschien door de warmte en de combo squats/benen training?

ja...waarschijnlijk heb je een goeie benentraining gehad :thumbs:
 
Toevallig, ik kom net thuis. Helemaal bezweet, echt superwarm, ik neem een glas siroop voor de suikers, voelde me echt al misselijk. Had geen zin om dextrose te pakken etc. Dus ik drink dat glas leeg nog geen 5 sec. later sta ik de hele wasbak onder te kotsen.

Ik heb dit nog nooit gehad, waar kan dit aan liggen? Ik heb wel normaal gegeten en gedronken, behalve suikers bij t trainen. Was t misschien door de warmte en de combo squats/benen training?

Lol, herkenbaar. Ik denk ook dat er na zo'n zware training weinig energie beschikbaar is (en ook bloedtoevaar naar de maag) voor de vertering. Neem niet in 1 keer een grote hoeveelheid suikers of whey als je je al misselijk voelt. Na benen kan het bij mij makkelijk 30 minuten duren voor ik mijn shake op heb. Als er in eens een grote verandering in het weer optreed dan ben je daar nog niet op ingesteld en krijg je eerder last van zuurstof tekort.
 
Ik ben sinds 3 dagen bijna de hele dag misselijk.:( Niet zo misselijk dat ik er van moet kotsen, maar t voelt niet goed. Het vreemde is dat ik sinds 3 dagen kwark niet meer binnen kan krijgen. De kwark proeft anders ??? ik word al misselijk als ik er aan denk! Waar slaat dit op? Ook merk ik dat ik een gigantische opgezette buik krijg van die laatste kwark maaltijd (250 g voor het slapen).
Ik heb de hele dag een vieze smaak in mijn mond, kan niet goed omschrijven hoe.. Ik heb trouwens geen moeite met het eten van de andere maaltijden, word er wel wat van opgeblazen.
Iemand enig idee wat er aan de hand is of wat ik fout doe?
Zie mijn voedingsschema op http://forum.dutchbodybuilding.com/f142/mijn-eet-idee-goed-idee-125516/ Post 8!
Moet ik misschien meer vet gaan eten..? (ik volg dit schema nu 3 weken trouw)

Alvast bedankt!
 
** COLA ***

Op de beendag ben ik ook nog wel eens misselijk, een colatje (gewone cola MET suiker) doet bij mij wonderen.
 
Ik werd zo'n beetje 50% van de trainingen doodziek (soms meerder keren kotsen).
inmiddels gaat het een stuk beter.
Dit zijn MIJN remedies:

# geen zwaar eten zoals bijv. kwark van tevoren (lees 2 uur er tussenin) er gaat anders teveel energie naar de spijsvertering.

# drink extra veel (min. halve liter en alweer minimaal 2-1 uur van tevoren).

# aspirine of een halve APC 10 min voor de training helpt bij mij ook goed.
(bloedverdunnend?)

#Als je eenmaal misselijk bent: zet niet door.

# Als je eenmaal misselijk bent hooguit een paar slokjes water nemen evt. een tabletje dextrose; veel water = braken
Je vochthuishouding behoor je voor het trainen al op orde te hebben

#wacht tot je je weer wat beter voelt en wacht dan nog eens net zo'n periode voordat je weer verder gaat met trainen.

# Als je al op 3 kwartier zit oid ;misschien een goed moment om zowiezo te stoppen. Misschien is het je dag niet of komt er een griepje aan.

# meer rust tussen de oefeningen; niets zo k*t als een setje af te roffelen omdat je de aftand tot het toilet aan het berekenen bent...

#zoals eerder ook genoemd: doe wat aan je conditie.

# zoals eerder ook genoemd: leer beter ademhalen (ik heb de neiging om vast te houden bij inspanning)
 
Ik heb het de laatste tijd weer veel als ik smorgens wakker word en heb gescheten :( Het is vrij matig, maar hoe meer last je er van krijgt hoe beter je he tku nt onderdrukken.
 
Zo, ik heb me er vandaag toch een partij zwarte vlekken gezien na het squaten en legpressen. Waren setjes van 15, alleen heb ik de neiging om te hyperventileren. Dat moet ik mijzelf eens afleren want ik "zweefde" naarbuiten als een bleek skelet om vervolgen daar op adem te komen. Zag echt geen ene kloot meer en heb iemand half als leuning gebruikt en was echt totaaaal er niet meer bij :D Was geen pretje hehe....maar ik weet in iedergeval dat ik aan mijn conditie moet werken en ademhaling. Maarja, ben net weer een maand begonnen ga het volgende training iets rustiger aan doen met meer rust tussen de sets totdat ik er aan gewend raak weer.
 
Handige tips, vooral die ademhaling inhouden en uitblazen, en rustig opbouwen naar normale rustige ademhaling werkt bij mij. Ik deed die trouwens ook al automatisch.
 
Gadverredamme, was vandaag ook helemaal misselijk en draaierig tijdens/na het trainen, scheelde echt weinig of ik ging over mijn nek en dat terwijl ik helemaal niet zo zwaar heb getraind...??? moest thuis meteen plat gaan liggen... Heb ik anders nooit last van... bah..
 
Als mijn trainings intensitiet heel hoog is geweest dan ben ik ook echt misselijk voornamlijk na het trainen van de benen... dan doe ik even rustig aan drink een beetje water en dan trekt het gelukkig vrij snel weg... maar echt fijn is het niet..
 
Ik hadet ook vandaag komt denkik van de warmte :S kwas misselijk kwam tot in me keel :S
 
misselijk niet... ik zie soms wel sterretjes :o
 
Misselijk gebeurt wel eens (geen idee waarom, maar vooral na incline bench)
 
krachttraining aflossen met cardio!
 
Ik train de laaste 6 weken alleen nog maar 1x in de week. En dan altijd benen.

Wordt ook steeds kotsmisselijk...vooral op het einde, tot kotsen toe.
Echter begint de misselijkheid elke keer eerder. Zelfs na de eerste oefening al.
Ben vandaag voor de zekerheid naar de huisarts gegaan.
Ze zei dat ik voor de zekerheid me bloed moest laten testen.

Ze gaan het testen op:

Bezinking
Hb, MCV, leuco's
Glucose
TSH screening

(algemeen onderzoek dus).
 
probleem is ook dikwijls dat de uitgaande beweging (dus het omhoogkomen bij een Full Squat of V-Squat op een machine) te lang duurt om in 1 ademtrek (dus het uitademen) te volbrengen.
Mag je nog zoveel op je ademhaling letten als je wil...
Ik ervaar dit probleem ook iedere keer als ik benen train.
Probeer dan 1 keer extra te ademhalen tussen de reps maar dat gaat dan weer wat ten koste van de spanning op je benen.
 
Longinhoud vergroten, conditie verbeteren, toch nog werken aan ademtechniek :)
 
longinhoud is goed, conditie zeker ook en ademtechniek ook....
je komt gewoon zuurstof tekort na een aantal herhalingen, zeker omdat je niet kan inademen tijdens het omhoogkomen (door de druk)
Als ik halve herhalingen doe (zoals 90% van de mensen) is dat natuurlijk allemaal geen enkel probleem.
 
ofwel is het met een dagje ouder te worden, dat zal natuurlijk ook zijn rol spelen...
 
Back
Naar boven