Fitness Seller

Je hoeft elke spiergroep maar éénmaal per week te trainen

Je Hoeft Elke Spiergroep Maar Eénmaal Per Week Te Trainen


  • Totaal stemmers
    255

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
sinds 10 mnd train ik elke spiergroep 2x per week 3 verschillende oefeningen 3 sets van 10 tot 8 reps, dan sta ik onder de douche te trillen, maar door de juiste supplementen te nemen heb ik de volgende dag weinig last en kan ik na 48 of 72 uur weer het zelfde doen .
elke lichaam reageert weer anders , misschien omdat ik een goeie conditie heb scheelt het ?
wanneer heb je een goeie conditie denk je dan ?
ik cardio 3 x per week op een hoge hartslag minimaal 45 min .
en mountain bike regelmatig in schoorl en rij dan 2 rondjes van elk 43 minuten, als ik 1 rondje rij dan 40 min en een paar sec .
maar dat even terzijde
 
Ik vraag me soms af of 1X per week niet te vaak is. Ik heb soms 5 of 6 dagen na mijn training nog spierpijn.
Ik heb er al wel eens stiekem aan zitten te denken om elke spier slechts 1X per 8 of 9 dagen te trainen, maar het is er totnutoe nog niet van gekomen.

Iemand hier ervaring mee?

wel ik vind spierpijn een goede indicator voor geslaagde training..
maar spijtig genoeg krijg ik het zelden.. is dit persoonsgebonden?
of egh... train ik zo klote dan?? :o
 
Vooropgesteld dat de vereiste hoge trainingsintensiteit wordt gehaald, kun je zeggen dat je alle spieren maar 1 keer per week hoeft te trainen. Dat wil zeggen dat er sprake moet zijn van een split schema. 1x per week fullbody is natuurlijk te weinig.
 
Als je naturel traint is het verstandig 1x p.w. je spiergroepen te pakken, een zwakke spiergroep kun je b.v. af en toe eens 2x pakken...rust=groei;).
 
Vooropgesteld dat de vereiste hoge trainingsintensiteit wordt gehaald, kun je zeggen dat je alle spieren maar 1 keer per week hoeft te trainen. Dat wil zeggen dat er sprake moet zijn van een split schema. 1x per week fullbody is natuurlijk te weinig.
waarom trainen pro`s elke dag als je met een split progamma 3x per week voldoende heb gedaan ?
ik weet ook wel dat je geen appels met peren moet vergelijken , maar volgens mij zijn de pro`s ook als amateurs begonnen !
en als je goed leest , dan gebruiken de pro`s per individu andere trainings technieken en andere supplementen , maar zijn ze wel allemaal goed in vorm .
volgens ,mij moet je goed naar je lichaam luisteren met de juiste voeding en cardio .
na 8 weken kan je al zien of jou training en of voeding de juiste is , en kan je na 2 a 3 mnd deze eventueel aanpassen .
zoveel mensen zoveel verschillen .
 
Als je naturel traint is het verstandig 1x p.w. je spiergroepen te pakken, een zwakke spiergroep kun je b.v. af en toe eens 2x pakken...rust=groei;).

Eigenlijk klopt dat niet... als je het 2 keer aan pakt groei je meer zeg je, maar dan heb je toch minder rust... minder rust = minder groei ?

Als je logisch zou zijn zou je zeggen dat spiergroepen die achterlopen minder zou moeten trainen :)
 
Hangt toch volledig af van intensiteit en volume.

Zelf doe ik momenteel maar 2 keer full body per week.
 
Hangt toch volledig af van intensiteit en volume.

Zelf doe ik momenteel maar 2 keer full body per week.
dat bedoel ik, hier weer een sporter die 2 x per week fullbody traint.
maar volgens mij is het iets wat persoonsgebonden is.
ondanks de menings verschillen kan je zeggen dat het ook gewoon lekker is om 2 x per week full body te doen.
en zal je er niet kleiner van worden
 
Ik heb een hele tijd ub/lb gedaan, split, push/pull/benen .... maar full body 3 maal per week is gewoon teveel naar mijn gevoel
 
en andersom? een spiergroep die achterblijft 1 x in de 2 weken trainen... misschien is die spiergroep wel altijd overtraint geweest en heeft maar minimale stimulans nodig....
 
Je hoeft niks, dus nee. Er staat ook niet waar de poll op doelt kracht, groei? sarcoplasmatische groei? myofibrillaire groei?
 
Ik train momenteel alle spiergroepen 1 x in de 2 weken/4 tot 7 dagen rust tussen de trainingen. High intensity gecombineerd met GVT, voorheen altijd standaard 6x per week. Ik heb nog nooit zo'n groei meegemaakt als de laatste tijd. Meer=Minder
 
ik denk dat de meest achterblijvende spiergroepen armen en schouders zijn....
 
ik denk dat de meest achterblijvende spiergroepen armen en schouders zijn....

Verschilt per persoon, ik heb monsterschouders en moet dus hard werken om te zorgen dat mijn borst niet achterblijft.
 
Je HOEFT ze opzicht idd maar 1 x te trainen. Maar 2 x is ook prima.
Hangt toch helemaal van je schema en doelen af?
En daar komt nog bij dat iedereen anders reageert op de soorten trainingsschema's.

En verder is afwisseling ook niet onbelangrijk dus kun je ook 1x in de week met 2x alle spiergroepen trainen of gewoon fullbody waar je 3x alles traint.

Ik vind deze stelling maar beetje vaag eigenlijk.
 
dat bedoel ik, hier weer een sporter die 2 x per week fullbody traint.
maar volgens mij is het iets wat persoonsgebonden is.
ondanks de menings verschillen kan je zeggen dat het ook gewoon lekker is om 2 x per week full body te doen.
en zal je er niet kleiner van worden

dat bedoel ik ook. als je fullbody traint moet je wel 2x per week trainen. maar bij split routine niet.
 
Als je een hele week nodig hebt om een spiergroep te laten herstellen doe je iets verkeerd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven