Fitness Seller

Gristenen geven nieuwe uiting aan extreme stupiditeit

Bezoekers in dit topic

builderB

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
13.868
Waardering
99
In 2009 is het heugelijke feit dat Darwin diens 'Origin of species, by means of natural selection' uitbracht, aan z'n 150e verjaardag toe.
(daarnaast was hetzelfde jaar minstens zo belangrijk voor de verpleegkunde, ook door verschijning van een boek, maar dat terzijde).
2009 wordt dus Darwinjaar en ik kijk al tijden likkebaardend uit naar bijvoorbeeld de VPRO docu die (mede door Midas Dekkers!) wordt gemaakt over Darwin.

Er zijn echter gehersenspoelde malloten die deze sentimenten allerminst delen. Zo is er een door christelijke instanties breedgedragen initiatief om zo'n 6 miljoen folders huis aan huis te gaan verspreiden in het Darwinjaar 2009. De titel van de folder: Evolutie of Schepping; wat geloof jij. Klik hier om de folder te bekijken. (op eigen risico, schrijver dezes stelt zich niet aansprakelijk voor eventueel opgelopen hersenschade) De drijvende krachten achter de folder zijn te leren kennen via bijv. deze site, die beheerd wordt door Jan Rein de Wit. Echt een gevalletje waarbij je niet weet of je moet janken of lachen.

Met de folder komt Nederland naar mijn idee in een nieuw vaarwater: actieve tegenwerking in het publieke domein van de evolutietheorie op basis van DIMWIT* ideeën. Amerikaanse toestanden die ik persoonlijk absoluut niet kan waarderen! Nederland heeft echter een probleem op het gebied van tegenwerking op deze vlakken (imo): een niet aanwezige organisatie van atheïstische/agnostische/wetenschapellijk ingesteld burgers/bestuursleden. We vissen achter het net. Wat dat aangaat is dit de aanzet tot een situatie die in eerste instantie erger is dan de Amerikaanse situatie op bepaalde aspecten.

Vanzelfsprekend is de folder een aaneenschakeling van fouten, leugens en verdraaiingen met een bijzonder in het oogspringende doelgroep: kinderen. (niet verwonderlijk natuurlijk) Voor de onderwezen lezer is het een testament van stupiditeit, voor de domgehouden of slecht onderwezen personen een bron van gevaar. Dat er geen vals getuigenis mag worden gegeven blijkt keer op keer een onhaalbare horde voor de creationistische beweging.

Voor meer stupiditeit: http://www.refdag.nl/artikel/1371742/Ongetwijfeld+komt+er+ook+veel+tegenstand.html

met dank aan [Link niet meer beschikbaar]
*DIMWIT: Diepgaande Infectie Met Walgelijk Irritante Theoriën
 
[Link niet meer beschikbaar]
Obama: "ik geloof niet in de BS maar wil hun stemmen wel inpakken.. "


OT: tijd dat er eens meer mensen opstaan ala Dawkins.. ook bij ons!
 
@ BuilderB, ik ben het met je eens dat die folder vol staat met propaganda en nutteloze aaneenschakelingen van gevoelenskwesties.

Echter ben ik van mening dat iedereen zijn visie mag laten horen, waarom zou er wel een darwin jaar mogen zijn en niet een folder die een andere kijk op dit soort dingen geeft?

Zelf ben ik rationeel en dus niet gelovig, maar laat ze lekker. Deze folder zou mensen met verstand alleen maar verder de darwin kant op drukken... lijkt me.
 
Ach ja,ik vebaas me nergens meer over wat die Christenen betreft hetzelfde geld voor mosilms ,katholieken ect.

De 1 is nog dommer als de ander,alleen zo vervelend dat het de er zoveel zijn.
Maar goed die mensen leven qua gedachtegang nog in de middeleeuwen en zulk volk zal altijd blijven bestaan helaas.het overgrote deel van de mensheid is nu eenmaal erg dom en wil graag voor de gek gehouden worden.
 
Joh, die folder wordt in je bus gesmeten door van die Klusmier types, denk je echt dat mensen dat serieus gaan nemen?
 
Als je verstandig ben niet nee...maar veel mensen zijn helaas makkelijk manipuleerbaar.
 
ach ja,ik vebaas me nergens meer over wat die christenen betreft hetzelfde geld voor mosilms ,katholieken ect.

De 1 is nog dommer als de ander,alleen zo vervelend dat het de er zoveel zijn.
Maar goed die mensen leven qua gedachtegang nog in de middeleeuwen en zulk volk zal altijd blijven bestaan helaas.het overgrote deel van de mensheid is nu eenmaal erg dom en wil graag voor de gek gehouden worden.

:d
 
Mooi he vet gedrukte letters ,your point being ?
 
beginnerbb:
gristenen slaat op revo's, protestanten. Katholieken zijn van een andere stroming

:d
 
beginnerbb:
gristenen slaat op revo's, protestanten. Katholieken zijn van een andere stroming

:d

O. Als dat zo is: my bad.
Was er toch echt van overtuigd dat het katholicisme toch tot het christendom behoorde.
 
Er zijn echter gehersenspoelde malloten die deze sentimenten allerminst delen. Zo is er een door christelijke instanties breedgedragen initiatief om zo'n 6 miljoen folders huis aan huis te gaan verspreiden in het Darwinjaar 2009. De titel van de folder: Evolutie of Schepping; wat geloof jij. Klik hier om de folder te bekijken. (op eigen risico, schrijver dezes stelt zich niet aansprakelijk voor eventueel opgelopen hersenschade) De drijvende krachten achter de folder zijn te leren kennen via bijv. deze site, die beheerd wordt door Jan Rein de Wit. Echt een gevalletje waarbij je niet weet of je moet janken of lachen.

Met de folder komt Nederland naar mijn idee in een nieuw vaarwater: actieve tegenwerking in het publieke domein van de evolutietheorie op basis van DIMWIT* ideeën. Amerikaanse toestanden die ik persoonlijk absoluut niet kan waarderen! Nederland heeft echter een probleem op het gebied van tegenwerking op deze vlakken (imo): een niet aanwezige organisatie van atheïstische/agnostische/wetenschapellijk ingesteld burgers/bestuursleden. We vissen achter het net. Wat dat aangaat is dit de aanzet tot een situatie die in eerste instantie erger is dan de Amerikaanse situatie op bepaalde aspecten.

Vanzelfsprekend is de folder een aaneenschakeling van fouten, leugens en verdraaiingen met een bijzonder in het oogspringende doelgroep: kinderen. (niet verwonderlijk natuurlijk) Voor de onderwezen lezer is het een testament van stupiditeit, voor de domgehouden of slecht onderwezen personen een bron van gevaar. Dat er geen vals getuigenis mag worden gegeven blijkt keer op keer een onhaalbare horde voor de creationistische beweging.

Voor meer stupiditeit: http://www.refdag.nl/artikel/1371742/Ongetwijfeld+komt+er+ook+veel+tegenstand.html

met dank aan [Link niet meer beschikbaar]
*DIMWIT: Diepgaande Infectie Met Walgelijk Irritante Theoriën

wetenschappers voelen zich op hun teentjes getrapt en als reactie gaan ze maar met modder gooien?
:roflol:
 
Christenen...katholieken. Gaat er een belletje rinkelen? Je doet net alsof ze verschillen.

Ow zo bedoel je dat,ja qua stupiditeit level veranderd de er idd weinig aaa.
 
@ BuilderB, ik ben het met je eens dat die folder vol staat met propaganda en nutteloze aaneenschakelingen van gevoelenskwesties.

Echter ben ik van mening dat iedereen zijn visie mag laten horen, waarom zou er wel een darwin jaar mogen zijn en niet een folder die een andere kijk op dit soort dingen geeft?

Zelf ben ik rationeel en dus niet gelovig, maar laat ze lekker. Deze folder zou mensen met verstand alleen maar verder de darwin kant op drukken... lijkt me.

Ik ben er ook zeker niet voor dat dergelijke folders worden verboden. Maar de weerbarstige verdraaiing van feiten en gewoonweg leugens die erin staan is iets waar de reclame codecommissie nog een verbod op zou kunnen instellen. Natuurlijk hebben ze zich huizenhoog ingegraven in hun argumentatie en redenering, maar het blijft een vat vol leugens dat pseudowetenschappelijk wordt gepresenteerd. Zoals ik al zei: de onderwezen lezer lacht (of huilt) zich slap, maar de meer 'openstaande' lezer zijn de potentiele slachtoffer (i.c. kinderen). Het is een bijzonder groots opgezet (kosten 400.000 euro) geheel, dat in ieder geval binnen de eigen gelederen het nodige aan beroering zal doen plaatsvinden.
Ik mag hopen dat Plasterk z'n staartje hier nog even publiekelijk over roert en de absurditeit aan de schandpaal nagelt :D
Het is gewoon een stap terug in de geschiedenis.

Joh, die folder wordt in je bus gesmeten door van die Klusmier types, denk je echt dat mensen dat serieus gaan nemen?

Mwa, de geplande 6 miljoen folders gaan denk ik via de standaard kanalen verspreid worden. Kan me niet voorstellen dat ze zoveel vrijwilligers hebben.

Mooi he vet gedrukte letters ,your point being ?

Katholieken zijn christenen?

wetenschappers voelen zich op hun teentjes getrapt en als reactie gaan ze maar met modder gooien?
:roflol:

Met modder? Klusmier toch, van alle personen hier zou het verbod op den valschen getuigenis jou toch bekend in de oren moeten klinken. De folder bevat gewoonweg leugens, al moet ik zeggen dat ze zich verdacht goed op de oppervlakte houden, her en der moeten ze er natuurlijk wel doorheen zakken.

Als je de folder hebt gelezen, maken ze zich daarin trouwens ook de handen vuil aan het gooien met modder. Leugenachtige modder dus. Zegt die term je nu eindelijk wat Klusmier: DE LEUGEN?
 
Laatst bewerkt:
Joh, die folder wordt in je bus gesmeten door van die Klusmier types, denk je echt dat mensen dat serieus gaan nemen?

achterlijke idioot met weinig capaciteit en inzicht, om zo'n antwoord te kunnen plaatsen.

ik had je slimmer ingeschat Rob.
:o
 
Het gaat erom dat dit weer eens soort lesbrief voor kinderen is, neem die tekening op de eerste pagina met tekst en het "denk na!, gevolgd door de meest smerige verdraaiingen in redenatie"
 
Laatst bewerkt:
http://www.oude-wereld.nl/

Krijgen kinderen dan soms geen informatie?

In de media, musea en schoolboeken hoor of lees je gewoonlijk maar van één verklaring voor het ontstaan van de mens: het evolutiemodel. In werkelijkheid bestaan er twee wetenschappelijke ontstaansmodellen. De onderzoeksgegevens kunnen op twee manieren in een verklarend model worden geordend. Het evolutiemodel is niet per definitie het juiste model. Er bestaan zelfs grote twijfels: een groep van vijf professoren gaf in 1991 aan dat de evolutietheorie geen globale verklaring meer heeft voor de ontwikkeling van het leven op aarde. Met tweehonderd natuurwetenschappers waren zij bijeen geweest in de Franse stad Tours en tot deze conclusie gekomen.
Het tweede belangrijke ontstaansmodel is het bijbels ontstaansmodel, in wezen de zienswijze van vóór de opkomst van het evolutiedenken anderhalve eeuw geleden (de zienswijze van veel pioniers van de wetenschap), maar wel aangevuld en bijgesteld aan de hand van recent onderzoek. Dit model gaat uit van de betrouwbaarheid van de oude, bijbelse geschriften en probeert daarop voort te bouwen met de laatste inzichten uit de diverse vakgebieden. Net als ieder model is het gebaseerd op vooronderstellingen en met behulp daarvan worden de gegevens tot een logisch geheel geordend. Het bijbels ontstaansmodel biedt wetenschappelijk gezien een even waardevolle verklaring als het evolutiemodel. Over dit model hoor of lees je echter gewoonlijk niets in de media, musea en schoolboeken. Helaas moet dus worden geconstateerd dat kinderen gewoonlijk maar half worden geïnformeerd.





zoals je ziet, zelfs wetenschappers en professoren twijfelen al aan 1 evolutie model.
;)
 
De walgelijke superioriteit van sprookjesboek zwaaiers, ik raak namelijk hevig beledigd door de pdf die BuilderB post!


fijn voor je kerel, dan voel je ook eens wat christenen dagelijks voelen.
:D
 
tijd om een goede NEDERLANDSTALIGE atheïsten site het leven in te roepen!
BuilderB, voel je je niet geroepen om ze te helpen vullen?
Zoiets als deze : http://www.yoism.org/
 
http://www.oude-wereld.nl/

Krijgen kinderen dan soms geen informatie?

In de media, musea en schoolboeken hoor of lees je gewoonlijk maar van één verklaring voor het ontstaan van de mens: het evolutiemodel. In werkelijkheid bestaan er twee wetenschappelijke ontstaansmodellen. De onderzoeksgegevens kunnen op twee manieren in een verklarend model worden geordend. Het evolutiemodel is niet per definitie het juiste model. Er bestaan zelfs grote twijfels: een groep van vijf professoren gaf in 1991 aan dat de evolutietheorie geen globale verklaring meer heeft voor de ontwikkeling van het leven op aarde. Met tweehonderd natuurwetenschappers waren zij bijeen geweest in de Franse stad Tours en tot deze conclusie gekomen.
Het tweede belangrijke ontstaansmodel is het bijbels ontstaansmodel, in wezen de zienswijze van vóór de opkomst van het evolutiedenken anderhalve eeuw geleden (de zienswijze van veel pioniers van de wetenschap), maar wel aangevuld en bijgesteld aan de hand van recent onderzoek. Dit model gaat uit van de betrouwbaarheid van de oude, bijbelse geschriften en probeert daarop voort te bouwen met de laatste inzichten uit de diverse vakgebieden. Net als ieder model is het gebaseerd op vooronderstellingen en met behulp daarvan worden de gegevens tot een logisch geheel geordend. Het bijbels ontstaansmodel biedt wetenschappelijk gezien een even waardevolle verklaring als het evolutiemodel. Over dit model hoor of lees je echter gewoonlijk niets in de media, musea en schoolboeken. Helaas moet dus worden geconstateerd dat kinderen gewoonlijk maar half worden geïnformeerd.

;)

het is de essentie van wetenschap om zichzelf in twijfel te trekken en bij te sturen..
fouten zijn er om bijgesteld te worden en aangevuld te worden met nieue ideeën gebaseerd op onderzoek en bewijsvorming...
Dogma is er om oude weerlegde, foutieve denkwijze bij 'gelovige' in te duwen.. het liefst mogen ze niet teveel nadenken en zeker nooit twijfelen.
Slikken en zwijgen. DIt bij kinderen doen is misdadig.
 
Back
Naar boven