AndroidHealthClinic

Thuis Trainen Gaat Beter Dan In De Sportschool

Stelling: Thuis Trainen Gaat Beter Dan In De Sportschool


  • Totaal stemmers
    208

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb (nog) geen homegym, maar ik denk wel dat thuis trainen beter zou gaan... geen mensen die onnodig barbells/dumbbells/bankjes bezet houden en dergelijke, je kan je ook helemaal laten gaan bij een laatste rep, als je het wilt uitschreeuwen doe je dat zonder rare blikken te krijgen(niet dat iemand zich dat aantrekt maar goed...) mits je het materiaal hebt zou ik zeggen thuis.
Het nadeel kan wel zijn dat je geen spotters hebt, alhoewel ik die nu ook niet heb in de gym...
 
oneens sfeer in een gym is beter motiveert ook als je anderen ziet trainen
 
In een sportschool heb je, tenzij je thuis een complete sportschool hebt, altijd meer mogelijkheden dan thuis. Denk daarbij aan de hoeveelheid gewichten, stangen, apparaten, cardiotoestellen etc etc.
 
Mee eens. Thuis is het lekker rustig en ik kan mijn eigen muziek draaien (Iggy Pop) die mij extra onder stoom brengt. in de gym hoor ik steeds van die belachelijke 'meezingertjes' waar ik de stuipen van krijg. In de gym wordt ik ook vaak lastig gevallen door jongens die steeds dezelfde vragen stellen.
 
combi zou perfect zijn!!
 
Ik train thuis and I like it.
True, je mist dan wel de hele gym cultuur, maar dat vang ik een beetje op door hier te spammen ;)
 
op de gym kan er altijd iemand spotten, als ik dat thuis ook had trainde ik liever thuis (met de goede materialen
 
Zowel mee eens als mee oneens. Ik train wel eens in de homegym van m'n vriend; op zich wel fijn dat hij me dan kan spotten ofzo, en dat je kan gaan trainen wanneer je wilt en dat je er niet eerst heen hoeft te fietsen.
Maar de sfeer van de sportschool vind ik prettiger, en er is een sauna. :D
 
eens veel relaxer pctje bij de hand enzo lekker rustig
 
eens veel relaxer pctje bij de hand enzo lekker rustig
Dan moet jij ook nogal geconcentreerd zijn...
Ik neem enkel laptop mee in alsik train als ik een filmpje ofzo maak van mijn training.

Mijn mening over thuistrainen

+ Geen handdoeken gesleur voor op je bankjes, gewoon één maal per week netjes opkuisen
+ Muziek zo luid als je wil
+ Geen zeurende fitnessinstructeurs
+ Je kan in je bloot bovenlijf trainen (mag in vele gyms niet)
+ Zelf in te richten
+ Aan het begin van de training maak ik alles klaar (nodige gewicht aan dumbs, bars, rackhoogte instellen, bench plaatsen enzo...) wat in de gym natuurlijk niet kan
+ Nooit bezet, in de gym bezetten de meeste veertienjarige de benchjes altijd, (ben zelf veertien, maar train uiteraard alles)
+ Niet afgeleid door anderen, zowel door kijken, als een praatje te slaan enzo...

- Geen spotters... wel een tering nadeel, al vraag ik mijn vader soms wel eens bij een zware bench zijn handjes ter preventie onder de barbell te leggen.
- Je kan je niet per direct vergelijken met medebodybuilders...
- Meestal zijn er niet veel mensen in je kennissenkring die bb beoefenen, althans, zeker niet op hetzelfde niveau ongeveer. Dus je kan ook geen duelletjes doen tegen mekaar wat je in de gym met een leeftijdsgenoot/statistiekgenoot wel zou kunnen
 
gekozen voor "ik ben onzeker"... al klinkt die optie wel een beetje gay.

Ik heb alleen nog maar goede ervaring met thuistrainen. dat bevalt me prima.
Maar misschien dat in de gym me nog beter bevalt. dus kan ik niet zeggen dat thuis trainen beter gaat.
 
oneens. ik heb hier nauwelijks ruimte. heb nog wel wat staan op de veel te volle zolder, maar train al een tijd in een sportschool
 
Voor mij persoonlijk is het eens.
Maar kan me wel voorstellen dat andere liever in de gym trainen.
Het is gewoon voor iedereen anders.
 
Kwa kracht maakt het niks uit, maar ik vind een volle sportschool met idioten die een uur iets bezet houden zo irritant, en dan ook nog ouwehoeren en praatjes maken.Rot even op naar de kroeg ofzo.:mad:
 
Je hebt thuis nooit zoveel apparatuur tot je beschikking als in een goede sportschool dat ten 1e.
Ten 2e in een goede sportschool train je ook met goed materiaal (Techogym,Panatta oa.) Deze trainingsapparatuur heeft de gemiddelde thuistrainer niet tot zijn beschikking want te duur.

Voordelen wel van thuis trainen is niet hoeven wachten totdat een ander klaar is met zijn oefening, keuze muziek onder het trainen, en na afloop workout meteen kunnen gaan eten.

Mijn sportschool zit 100 meter van mijn huis vandaan, train met Technogym en het is er altijd rustig.
Ideaal gewoon!
 
Oneens. Naar de sportschool is gewoon even lekker er tussen uit. Je 'mindset' is dan gelijk dat je er tegen aan moet zodra je in de sportschool bent. Daarnaast is het nog leuk om spotters en trainingsmaatjes te hebben. Thuis trainen doe ik alleen als het snel moet.
 
On eens! Thuis heb je nooit genoeg materiaal om alles optimaal te kunnen trainen
 
Oneens!
Gewichten bij mij thuis zijn te laag, en ik heb te weinig materiaal om goed te kunnen trainen.
Ik train alleen thuis als ik geblesseerd ben.
Wil/kan me niet met babygewicht op de sportschool vertonen:D:cool:
 
Eens thuis

Op de sportschool heb ik regelmatig mensen die me lastig vallen met hun betweterige uitleg. Ik loop meer om me heen te kijken, sta regelmatig te wachten tot ik een oefening kan doen, kan zelden oefeningen doen in de volgorde die ik wil, de gewichten en materialen zijn ook niet echt geweldig als je echt zwaar wilt. Stang buigt al door als je 50kg aan beide kanten hebt hangen. Als er niemand anders traint, want dan zijn de gewichten al op.

Wordt ook afgeleid door het idiote gedoe van anderen. Zit je op een bankje DB Row te doen en kijk je in de spiegel. Staat er ieman achter je...een vrouwtje met db die heen en weer wiebelt met lading make-up. Net zo'n clown poppetje op een auto dashboard...probeer dan maar eens je lach in te houden.

Thuis ga ik door. Weinig tot geen rust, meer gewichten omdat ik niet afgeleid wordt, kan trainen zoals ik dat wil met 10 sets van 3 reps zonder k*t gehoer aan te moeten horen hoe slecht en patserig dat wel niet is. Eigen muziek die ik hard zet. Perfect :D

Oh en ik kan in me boxers trainen met t-shirt zonder dat ik per se een broek aan moet en schoenen en andere shit die alleen maar in de weg zit.
 
powerliften kan thuis(barbell)
maar BB isolatie oefeningen, variatie...beter in de sportschool
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven