Fitness Seller

Sticky Welk trainingsprogramma is geschikt voor mij? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hallo ik heb een vraag ik wil vet weghalen het meest bij me onderbuik (bij me pik daarso:P) hoe kan ik het beste doen alvast bedankt
 
hallo ik heb een vraag ik wil vet weghalen het meest bij me onderbuik (bij me pik daarso:P) hoe kan ik het beste doen alvast bedankt
alweer de 3e keer dat ik deze vraag zie... waarom neem je niet de moeite en verdiep je eens in teksten die in de sticky's staan. Moeten we het allemaal voorkauwen. Anders stel ik voor dat je hier een nieuw topic start met die vraag, dan krijg je waarschijnlijk advies. Suc6
 
Vraagje, bij de tweede 5-day split schema doe je trapezius de dag na de rug..
maar train je de trapezius niet als je je rug ook pakt? Tis bijna overal synergist ??
 
Hallo, ik wil beginnen met trainen met als doel om over 1 jaar me aan te melden voor de commando's van de Nederlandse Krijgsmacht. Zoals jullie weten is het ontzettend zwaar, je moet zowel een uitstekende conditie als spierkracht hebben. Ik doe momenteel aan voetbal ben namelijk keeper maar niet op een hoog niveau.

Welke oefeningen moet ik doen om over 1 jaar super fit te zijn.

Alvast bedankt
 
Erg leerzaam Thanks.... Gelukkig heb ik geen ruk te doen op me werk kan ik mooi alle sticky's nog is doorlezen....
 
ge-wel-dig!!! heb ik veel aan!

ik ben sinds "kort" ook serieus aan het trainen. maar het bouwen van een serieus schema en voeding, lukt me nog niet.

alle hulp is welkom!

gr Tymen
 
Hallo.

Ik ben sinds maandag begonnen met fitness. Ik heb de volgende schema:

4 dagen training:
Maandag: Benen
Donderdag: borst en triceps
Vrijdag: rug en biceps
Zaterdag: schouders en kuiten

Aangezien ik beginner ben heb ik moeite met bankdrukken. Hierbij dacht ik om elke dag de biceps te trainen in setjes van 4 zodat het bankdrukken makkelijker gaat.

In de fitness centrum waar ik train hebben ze geen kuit apparaat. Hoe moet ik die gaan trainen?

En wat betreft cardio. Elke dag wanneer ik ga trainen een minuut of 10 hardlopen voor de trainingen?

Graag jullie meningen.
Hoi weet niet of je al antwoord hebt gehad maar biceps extra trainen om beter te kunnen bakndrukken is dus niet de juiste spier aanpakken.
bij bankdrukken strek je je armen tegen weerstand en dat is o.a. triceps activiteit .. dus als je moet stoppen met bankdrukken omdat je armen(triceps) het niet aankunnen moet je die dus gaan versterken en niet je biceps
en wat betreft cardio.. je verbeterd echt je cardio pas als je minimaal 2 tot 3x in de week 20-30 minuten belast op 60-80% van je hartslagreserve (belasting te berekenen via Karvonen formule) meer weten?? vraag maar dan leg ik het wat nauwkeuriger uit
 
Hallo kan iemand mij helpen met mijn trainingsschema, ik ben 19 ,1.76 en weeg 71

Maandag: push
-Borst (3 oef 8x3)
-schouders (2 oef 8x3)
-triceps (3oef 8x3)

Dinsdag: lopen (7 km)

Woensdag: benen
-4 oef 8x3

Donderdag: rust
vrijdag of zaterdag: pull
-rug (3oef 8x3)
-buik (2oef 8x3)

Zondag: rust

Doel 83kg 9% vetpercentage
 
Laatst bewerkt:
Hallo kan iemand mij helpen met mijn trainingsschema, ik ben 19 ,1.76 en weeg 71

Maandag: push
-Borst (3 oef 8x3)
-schouders (2 oef 8x3)
-triceps (3oef 8x3)

Dinsdag: lopen (7 km)

Woensdag: benen
-4 oef 8x3

Donderdag: rust
vrijdag of zaterdag: pull
-rug (3oef 8x3)
-buik (2oef 8x3)

Zondag: rust

Doel 83kg 9% vetpercentage



vrijdag /zaterdag ook rust???
 
helemaal compleet, duidelijk & goed gedaan !
 
ik train al een paar jaar, en wil binnnekort voor het eerst een "kuur" nemen.
In de vorm van pilletjes ( stanozolol ).
Train nu 3 keer per week, elke spier één maal.
Moet ik mijn schema drastisch verhogen ?? Of gewoon zwaarder trainen ??
 
Hallo,
ik train nu al een goeie 5 maand, de eerste maand trainde ik zowat van alles zonder me echt te speciefiëren op een spiergroep. Na die maand kon ik alle machines gebruiken en kende heel wat oefeningen(maar nog niet voor wat ze dienden). Ik heb dan een trainingsschema gekregen en nu weet ik welke oefening voor welke spier(groep) dient.

Ik gebruik een 3-daags split programma. Mijn vraag is nu of je na 3 dagen de cyclus mag hernemen. Ik train 5 dagen in de week.
Zo ben ik begonnen dus:

Maandag:Borst en benen

Dinsdag:Rug en biceps en buik

Woensdag:Schouders en triceps en buik

Donderdag: Borst en benen

Vrijdag:Rug en biceps en buik

Zaterdag en zondag rust omdat zaal gesloten is.

Maandag daarop volg ik de cyclus weer op:Schouders en triceps en buik

Dinsdag:Borst en benen
enzo voort

Ik vraag mij dus af of dit mag, omdat na het lezen van deze topic deze vraag in mij opkwam.

Thx
 
Heavy Duty zei:
Mike verdeelde een rep (terecht, want dat was al lang bekend) in drie fasen: de concentrische, de statische en de excentrische. Om een spier tot het uiterste te belasten, moesten alle drie de componenten in een herhaling zitten: langzaam en beheerst het gewicht uitstoten of naar je toetrekken (al naar gelang de oefening), twee of drie tellen vasthouden en langzaam weer laten zakken. Deze excentrische fase moest minstens even lang en liefst nog iets langer duren dan de concentrische fase.
Ik heb nog wat onduidelijkheden over dit. Ik kan maar niet goed vinden wat de 3 fases zijn. Ik som ze even hieronder op en kan iemand dit bevestigen? Alvast bedankt.

Concentrische: langzaam en beheerst het gewicht uitstoten of naar je toetrekken
De statische: twee of drie tellen vasthouden en langzaam weer laten zakken
De Excentrische: Deze excentrische fase moest minstens even lang en liefst nog iets langer duren dan de concentrische fase

Wat moet ik bij de excentrische fase doen? Ik moet dus nog langzamer en beheersder uitvoeren?
 
De excentrische beweging is als je de spier ontspant (terugweg), als je de gewichten terug naar de grond laat zakken.
De concentrische beweging is precies andersom want de spier spannen en het gewicht gaat van de grond af (heenweg)
Excentrische fase langer laten duren, dus tegenwicht bieden kost meer kracht dan wanneer je daarbij de zwaartekracht al zn werk laat doen
 
Ik train thuis dus ik heb niet al het nodige materiaal. Ik heb een kleine variant gemaakt op het full body schema. Ik doe dit 3x per week

Dumbbell squat 3*15
Bent over row 3*15
Dumbbell bench press 3*15
Dumbbell fly 3*15
Barbell militairy press 3*15
Barbell curl 2*15
Barbell lying triceps extension 2*15
Dumbbell single leg calf raise 2*15

wat denk je ervan?
 
Hey allen!

Heb me vandaag de hele dag bezig gehouden met het doorlezen van verschillende forumberichten. Uit bovenstaande document, welk trainigsprog is geschikt voor mij, lijkt de fullbody voor mij het beste. Alle oefeningen om ze juist uit te voeren zijn te googlen of te tuben, maar ik vraag me af wat het volgende betekend: trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief).

Ook ben ik opzoek naar een voedingsschema dat past bij mijn lengte,gewicht en het trainingsschema. Iemand een tip? Iemand die me verder op weg kan helpen.
 
Back
Naar boven