MuscleMeat

Junkfood is juist wél goed voor de bodybuilder (1 bezoeker)

Junkfood Is Juist Wél Goed Voor De Bodybuilder


  • Totaal stemmers
    223

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
een rijkelijk met kip,tonijn,kaas,olijven en veel groente belegde pizza is echt geen junkfood imo,een gezonde caloriebom die af en toe geconsumeerd mag worden:D
 
Alsof bulken op 5000 kcals zo gezond is . Hoe clean ook , ik ben van mening dat een mens niet gemaakt is om 100 kg te wegen . We hebben helemaal niet zo veel voedsel nodig .
das ook waar
 
Alsof bulken op 5000 kcals zo gezond is . Hoe clean ook , ik ben van mening dat een mens niet gemaakt is om 100 kg te wegen . We hebben helemaal niet zo veel voedsel nodig .

Uiteraard is dit afhankelijk van je lengte. Maar ik denk dat er hier idd soms nogal te luchtig wordt gedaan over het eten. 4/5/6000 calorieën zorgt voor een aardige werklast voor je spijsverteringsorganen. Tuurlijk is groeien en sterk worden mooi maar ik denk dat het gezondheidsaspect te snel uit het oog verloren wordt.

Ik merkte zowiezo dat toen ik de 100 kilo gepasseerd was (bij 1.81 cm) dat ik me toch een stuk sneller vermoeid voelde. Nu ik meer cardio erbij doe voel ik me een stuk beter. Toch geeft dit wel het nodige aan. In iedergeval dat een zeker gewicht voor een aardige werkload van het lichaam zorgt.
 
Gelukkig is het een beetje bijgetrokken, eens stond eerst ver voor. Af en toe junken is niets mis mee natuurlijk, maar als je vaakt junkt is het logisch dat het niet goed is, junkfood bevat gewoonweg teveel vetten, en ook vaak veel zout.
 
Beter genoeg kcal's uit niet super clean voedsel om te groeien. Dan super clean proberen te eten en zo geen gains maken.

Overigens gaat een donertje er altijd wel in. Maar ja dat vind ik kwa junk nog meevallen en zo zal iedereen daar wel een ander idee over hebben.
 
Als je aan genoeg kcal's komt met clean eten, blijft dat dan toch beter.
 
Alsof bulken op 5000 kcals zo gezond is . Hoe clean ook , ik ben van mening dat een mens niet gemaakt is om 100 kg te wegen . We hebben helemaal niet zo veel voedsel nodig .
Hahaha, 100kg bij mijn lengte is helemaal niks. Dus die uitspraak is onzin. Daarnaast heb ik een extreem snelle stofwisseling. Ik moet heeeel veel eten anders krijg ik geen spiermassa. Dus ligt echt aan de persoon wat werkt.
+1
Beter genoeg kcal's uit niet super clean voedsel om te groeien. Dan super clean proberen te eten en zo geen gains maken.
Helemaal mee eens. Dat clean bulken vertraagd alleen maar een optimale spiergroei. Monsterlijk bulken dat is optimaal voor een monsterlijke spiergroei.
Probeer dat maar eens voordat je aan een kuur begint.

Mag duidelijk zijn dat ik het eens ben met de stelling.
 
Junk is niet goed, maar kan op af en toe geen kwaad in gebalanceerd BB-dieet
 
een rijkelijk met kip,tonijn,kaas,olijven en veel groente belegde pizza is echt geen junkfood imo,een gezonde caloriebom die af en toe geconsumeerd mag worden:D

als jij die pizza zelf maakt is het natuurlijk geen junkfood.

defenitie van junkfood=
1: goedkoop
2: veel onverzadigde vetten
3: veel suikers, zout, water, kleurstoffen & smaakstoffen en andere consenveermiddelen toegevoegd
4: makkelijk en snel klaar
 
In de cut doe ik enkel refeed met carbs (300gram) en een vettige steak met pepersaus, 1maal pw.
In de bulk ga ik 1maal pw friet stoofvlees eten, moet es kunnen, anders knap ik.
Mentaal moet het ook nog te doen zijn, ik ben van jongs af al een wreet kanon had niet anders dan honger...
Als ik es een pakje friet te veel op heb, doe ik wat extra cardio de dag erna als compensatie, gebeurd zelden, zoals gisteren :D
 
Laatst bewerkt:
Kcal = KCAL:)

kweet niet echt maar ik ga toch voor EENS

kcal = kcal is NIET juist..

Maargoed, ben op zich wel voorstander voor een cleanbulk en 1 maaltijd met junk (dan geen frituurrotzooi, maar denk aan bijv. pizza of chinees). De junkmaaltijd wel nemen voor de training. Je verbrand het toch wel en de vetten zorgen voor een flinke test.boost voor de training.
 
ik denk als je 6 volwaardige maaltijden per dag eet, en dit 7 op7,dat 1 of mss zelfs 2 junkmaaltijden p/w echt niet zo erg zijn hoor:cool: en vooral mentaal wel een opkikkertje geven:D
correct me if i'm wrong
 
Hahaha, 100kg bij mijn lengte is helemaal niks. Dus die uitspraak is onzin. Daarnaast heb ik een extreem snelle stofwisseling. Ik moet heeeel veel eten anders krijg ik geen spiermassa. Dus ligt echt aan de persoon wat werkt.

+1

Helemaal mee eens. Dat clean bulken vertraagd alleen maar een optimale spiergroei. Monsterlijk bulken dat is optimaal voor een monsterlijke spiergroei.
Probeer dat maar eens voordat je aan een kuur begint.

Mag duidelijk zijn dat ik het eens ben met de stelling.

en dus optimaal om monsterlijk vet te worden bedoel je?
 
als jij die pizza zelf maakt is het natuurlijk geen junkfood.

defenitie van junkfood=
1: goedkoop
2: veel onverzadigde vetten
3: veel suikers, zout, water, kleurstoffen & smaakstoffen en andere consenveermiddelen toegevoegd
4: makkelijk en snel klaar

neem aan dat je verzadigde vetten bedoelt?
 
Hahaha, 100kg bij mijn lengte is helemaal niks. Dus die uitspraak is onzin. Daarnaast heb ik een extreem snelle stofwisseling. Ik moet heeeel veel eten anders krijg ik geen spiermassa. Dus ligt echt aan de persoon wat werkt.
Hij heeft het over of het gezond is of niet, NIET over hoe je meer spiermassa krijgt. Lijkt mij ook wel duidelijk dat wanneer je 1.80 bent en je 100kg weegt dit relatief meer werk kost voor het lichaam dan wanneer je hetzelfde weegt met 2.00meter..
 
Hahaha, 100kg bij mijn lengte is helemaal niks. Dus die uitspraak is onzin. Daarnaast heb ik een extreem snelle stofwisseling. Ik moet heeeel veel eten anders krijg ik geen spiermassa. Dus ligt echt aan de persoon wat werkt.

+1

Helemaal mee eens. Dat clean bulken vertraagd alleen maar een optimale spiergroei. Monsterlijk bulken dat is optimaal voor een monsterlijke spiergroei.
Probeer dat maar eens voordat je aan een kuur begint.

Mag duidelijk zijn dat ik het eens ben met de stelling.

Hier kom jij vanzelf nog wel een keer op terug ;)

Ja, je word enorm sterk van extreme bulk
Ja, je zet enorm veel spiermassa aan in extreme bulk.

Maar... dat vet moet er ook weer af. Tijdens de cut verlies je spiermassa. Hoe extremer de bulk, des te meer vet, des te langer cutten, des te meer spiermassa verlies.

Aan het einde van de rit hou je niet meer over dan wanneer je net boven calorisch onderhoud gaat eten. maar je loopt wel het ganse jaar met een plofkop en zwemband rond je middel.
 
Vergeet toch allemaal die vetfobie van jullie. Jullie doen er zo lang over om spiermassa aan te zetten op die manier dat veel grijpen naar de echte rotzooi, steroïden!

Met een goede bulk krijgt je lichaam binnen wat het nodig heeft om optimaal te groeien. Bb-ers in offseason bulken ook op die manier en groeien in combinatie met kuurtjes als kool. (zelfs met een kuur zul je minder groeien als je niet goed bulkt). Die gasten stijgen dan ook enorm in vet% tijdens deze perioden. Maar deze gasten hoor je niet janken. Die cutten daarna gewoon weer dat vet in een record periode eraf.

Mij maakt het niet uit of jullie klein willen blijven. Maar zo train ik al heel wat jaren en groei dan ook goed. Heb nooit de behoefte gehad voor kuurtjes. Ik ga zo door tot ik de 110kg bereik en ga dan pas cutten.
 
Vergeet toch allemaal die vetfobie van jullie. Jullie doen er zo lang over om spiermassa aan te zetten op die manier dat veel grijpen naar de echte rotzooi, steroïden!

Met een goede bulk krijgt je lichaam binnen wat het nodig heeft om optimaal te groeien. Bb-ers in offseason bulken ook op die manier en groeien in combinatie met kuurtjes als kool. (zelfs met een kuur zul je minder groeien als je niet goed bulkt). Die gasten stijgen dan ook enorm in vet% tijdens deze perioden. Maar deze gasten hoor je niet janken. Die cutten daarna gewoon weer dat vet in een record periode eraf.

Mij maakt het niet uit of jullie klein willen blijven. Maar zo train ik al heel wat jaren en groei dan ook goed. Heb nooit de behoefte gehad voor kuurtjes. Ik ga zo door tot ik de 110kg bereik en ga dan pas cutten.

Ik ben een rasechte ecto en ooit dacht ik ook zo. Tot ik mezelf eens op fotos begon terug te zien.. Ik zag er helemaal niet uit als een bb'er, ik was gewoon een vet varken geworden ! Toen wist ik dat een dirty bulk met transvetten en suikers nooit goed is, wat je doel ook is.
 
Ik ben een rasechte ecto en ooit dacht ik ook zo. Tot ik mezelf eens op fotos begon terug te zien.. Ik zag er helemaal niet uit als een bb'er, ik was gewoon een vet varken geworden ! Toen wist ik dat een dirty bulk met transvetten en suikers nooit goed is, wat je doel ook is.

Riep je me?
 
Ik ben een rasechte ecto en ooit dacht ik ook zo. Tot ik mezelf eens op fotos begon terug te zien.. Ik zag er helemaal niet uit als een bb'er, ik was gewoon een vet varken geworden ! Toen wist ik dat een dirty bulk met transvetten en suikers nooit goed is, wat je doel ook is.

Ben geneigd de mening van mc te volgen, een cleane bulk is veel minder werkzaam. De truuk is gewoon alles eten wat los en vast zit, en voor de zomer het overtollige vet wegwerken. Dat is de beste manier van massa bouwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven