AndroidHealthClinic

No more ectomeals (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Is het dan geen idee om gewoon met je voeten in de bands te staan? Doe ik ook altijd, werkt goed. :)
 
Is het dan geen idee om gewoon met je voeten in de bands te staan? Doe ik ook altijd, werkt goed. :)

Pfff dan flikker ik gegarandeerd op de grond . 120 kg in de nek + bands hmmm...
 
Genoeg aangekloot .
Vanaf morgen :
Maandag : Volume
Squat : 5x5
Bench : 5x5
Powercleans : 5x5
Assistance
Calf Raises : 4x10-15
Curls : 4 sets

Woensdag : Recovery
Frontsquat : 3x3
OHP : 3x3
Pendlays : 4x10
Assistance
Chins : 4 sets
Curls : 4 sets

Vrijdag : Intensity
Squat :1-6 RM
Bench : 1-6 RM
Deadlift : 1-6RM
Assistance
Calf Raises : 4x10-15
Dips : 4 sets
Incline DB Press: 4 sets
 
Waarom 5x5? Elke week hetzelfde en met volgens mij ook bijna altijd hetzelfde gewicht lijkt mij vrij snel saai worden. Kan toch beter steeds varieren. Of doe je 5x5 met opbouwend gewicht?
Die pinsquats moet je niet laten bounchen trouwens, laten liggen 1a2 seconden en dan weer squaten. Heb ze ook een tijd gedaan maar m'n squat ging er niet op vooruit. Merk jij er iets van?
En ik zie weinig overhead werk? Is niet je sterkste punt toch, dan zou ik juist meer aanpakken. Je doet nu namelijk vrij veel voor bench en weinig oh. Zou die incline shit eruit doen en pushpress ofzo erin
 
Waarom 5x5? Elke week hetzelfde en met volgens mij ook bijna altijd hetzelfde gewicht lijkt mij vrij snel saai worden. Kan toch beter steeds varieren. Of doe je 5x5 met opbouwend gewicht?
Die pinsquats moet je niet laten bounchen trouwens, laten liggen 1a2 seconden en dan weer squaten. Heb ze ook een tijd gedaan maar m'n squat ging er niet op vooruit. Merk jij er iets van?
En ik zie weinig overhead werk? Is niet je sterkste punt toch, dan zou ik juist meer aanpakken. Je doet nu namelijk vrij veel voor bench en weinig oh. Zou die incline shit eruit doen en pushpress ofzo erin

Dit is gewoon Texas Method . 5x5 elke week verhogen , op vrijdag PR (1-6 RM) en woensdag recoverywerk .
Dat dit saai is dat klopt maar het is gewoon no nonsense en misschien heb ik dat wel nodig . Dat ingewikkelde gedoe helpt me toch niet vooruit .
Pinsquats deed/doe ik omdat mijn sticking point een pak boven par ligt . Halverwege de beweging dus .
Ik heb inderdaad weinig werk voor ohp . Ik zou 1 maal kunnen benchen en 1 maal kunnen oh pressen om die ohp te pushen maar ik denk dat dit mijn bench niet ten goede gaat komen . Ik zou eventueel ipv incline db presses shoulder db presses kunnen doen maar gaat dit geen overkill zijn ?
Ander idee is om misschien week na week om te wisselen . Bv :
*Week 1 : Ma : bench , Woe: oh , Vr:bench
*Week 2 : Ma : ohp , woe : bench , vr : ohp
Met telkenmale op woensdag 'recovery' . Iemand hier ervaring mee ?
Ik geloof dat Maniac iets soortgelijks deed ...
 
Schema ziet er goed uit. Heb ook een tijdje texas method gedaan en goeie resultaten geboekt. Saai? Denk het niet. Toen deed ik ook niet veel OHP. Maar wisselde de maandag "gewone" benchpress met Incline benchpress af. Als je OHP en BP roteert (zoals je van plan) denk ik niet dat dit problemen zal opleveren. Sowieso doe je minstens 1* in de week BP...succes.
 
Ik heb het ook gedaan. Gains waren wel ok. Ik wisselde mijn bench nooit af op maandag met OH, maar dat was omdat BP achter liep. Op vrijdag deed ik wel ooit 1-5RM's voor OH i.p.v. Bench. Gelijk je zegt, is het een beetje saai maar dat moet af en toe dan ook maar eens. :)
 
Schema ziet er goed uit. Heb ook een tijdje texas method gedaan en goeie resultaten geboekt. Saai? Denk het niet. Toen deed ik ook niet veel OHP. Maar wisselde de maandag "gewone" benchpress met Incline benchpress af. Als je OHP en BP roteert (zoals je van plan) denk ik niet dat dit problemen zal opleveren. Sowieso doe je minstens 1* in de week BP...succes.

Ik heb het ook gedaan. Gains waren wel ok. Ik wisselde mijn bench nooit af op maandag met OH, maar dat was omdat BP achter liep. Op vrijdag deed ik wel ooit 1-5RM's voor OH i.p.v. Bench. Gelijk je zegt, is het een beetje saai maar dat moet af en toe dan ook maar eens. :)

Duidelijk . Thanks boys .
 
Dit is gewoon Texas Method . 5x5 elke week verhogen , op vrijdag PR (1-6 RM) en woensdag recoverywerk .
Dat dit saai is dat klopt maar het is gewoon no nonsense en misschien heb ik dat wel nodig . Dat ingewikkelde gedoe helpt me toch niet vooruit .
Pinsquats deed/doe ik omdat mijn sticking point een pak boven par ligt . Halverwege de beweging dus .
Ik heb inderdaad weinig werk voor ohp . Ik zou 1 maal kunnen benchen en 1 maal kunnen oh pressen om die ohp te pushen maar ik denk dat dit mijn bench niet ten goede gaat komen . Ik zou eventueel ipv incline db presses shoulder db presses kunnen doen maar gaat dit geen overkill zijn ?
Ander idee is om misschien week na week om te wisselen . Bv :
*Week 1 : Ma : bench , Woe: oh , Vr:bench
*Week 2 : Ma : ohp , woe : bench , vr : ohp
Met telkenmale op woensdag 'recovery' . Iemand hier ervaring mee ?
Ik geloof dat Maniac iets soortgelijks deed ...

:roflol:

Jij bencht toch 125kg met een 50kg MP?

80kg mp = Bench pr.
 
:roflol:

Jij bencht toch 125kg met een 50kg MP?

80kg mp = Bench pr.

Ik ohp sowieso 65 + , still gay maar m'n doelen zijn dan ook PL-gericht .
 
Dit is gewoon Texas Method . 5x5 elke week verhogen , op vrijdag PR (1-6 RM) en woensdag recoverywerk .
Dat dit saai is dat klopt maar het is gewoon no nonsense en misschien heb ik dat wel nodig . Dat ingewikkelde gedoe helpt me toch niet vooruit .
Pinsquats deed/doe ik omdat mijn sticking point een pak boven par ligt . Halverwege de beweging dus .
Ik heb inderdaad weinig werk voor ohp . Ik zou 1 maal kunnen benchen en 1 maal kunnen oh pressen om die ohp te pushen maar ik denk dat dit mijn bench niet ten goede gaat komen . Ik zou eventueel ipv incline db presses shoulder db presses kunnen doen maar gaat dit geen overkill zijn ?
Ander idee is om misschien week na week om te wisselen . Bv :
*Week 1 : Ma : bench , Woe: oh , Vr:bench
*Week 2 : Ma : ohp , woe : bench , vr : ohp
Met telkenmale op woensdag 'recovery' . Iemand hier ervaring mee ?
Ik geloof dat Maniac iets soortgelijks deed ...
Dat laatste lijkt mij al beter. Zelf bench ik maar 1pw en gaat nog vooruit ook. En dan 2x pw minimaal oh pakken. Betere oh=betere bench mits je je bench gewoon blijft doen.
 
Dat laatste lijkt mij al beter. Zelf bench ik maar 1pw en gaat nog vooruit ook. En dan 2x pw minimaal oh pakken. Betere oh=betere bench mits je je bench gewoon blijft doen.
Ik ga het week per week afwisselen en dan zien we wel wat het brengt .

TM Start Day 1

Powerclean
Opwarmen
5x5x70

Filmpje .

Squat
Opwarmen
5x5x115

Rustigaan beginnen . Volgende week 5x5x120

Bench
5x5x100

Was best nog zwaar ... Vreemd . Heb wel twee weken niet gebencht . Terug een beetje inkomen dus .

Calf Raises
5 sets , 8-14 reps , 3 pauzes .

DB curl
3x10
 
Als ik een filmpje van jou zie moet ik altijd denken aan een elfje. Power clean-techniek is nogal moeilijk te beoordelen...
 
Als ik een filmpje van jou zie moet ik altijd denken aan een elfje. Power clean-techniek is nogal moeilijk te beoordelen...

Een elfje ? :roflol:

Are you on Magic Mushrooms ?

OT : Hoezo moeilijk te beoordelen ? Door de kwaliteit van 't filmpje ?
Ikzelf heb het idee dat :
A.Ik te lang wacht alvorens die shrug-beweging erin te zetten .
B.Mijn greep totaal verkeerd is en dat dat misschien al ligt van de startpositie van de beweging .
 
Het ziet er al beter uit! Maar ik zou het verschil tussen traag/versnelling mss nog explicieter maken en niet vergeten te proberen springen (cfr. je laatste clipje)
 
Recovery
Frontsquat
1x5x50
1x5x70
3x3x80

OHP
opwarming
3x3x60

Pendlay Row
4x10x75

Brede pullups
4x8xBW

Calf Raise
4x14
 
Squat
5x70
3x90
1x100
1x120
5x140 PR

Bench
5x40
5x60
5x80
1x100
4x110 PR

Sumo DL
5x70
2x120
4x150 PR

Assistance
Calf raises , dips en incline bench (close grip)

In principe is geen van allen een echt PR . Heb laatst bv nog 8x110 gebencht maar tgaat em om wat ik nu kan en wat dit voor dit schema doet . Volgende week Minstens 6x110 bench , squatten met 150 kg en mjah die deadlift :o
 
lekker bezig dude, ondanks dat het fake pr's zijn ;)
 
Back
Naar boven