Fitness Seller

Hoe moet je oververhitting op de laptop tegen gaan?

Bezoekers in dit topic

Veel notebooks zuigen frisse lucht aan van de onderkant (kijk of daar roostertjes zitten) en blazen het dan weer weg via de zij of achterkant. Als je een van deze gaten bedekt raakt de notebook oververhit. Vaak gebeurt dat als je 'm op de dekens hebt liggen o.i.d. Ook kan het zijn dat daar in de loop van de tijd stof in is geraakt die je zal moeten weghalen met de stofzuiger of even de notebook bij die roosters open schroeven.

Als dat het probleem niet is, is de notebook gewoon verkeerd ontworpen en zou ik kijken naar een ander of deze voor reparatie terugsturen.
 
je hebt ook van die notebook-koelers wat neerkomt op een soort pad waar je de notebook op zet om geforceerd meer lucht er door heen te kunnen blazen.

Schoonmaken wil ook wel eens helpen.
 
Zou er snel wat aan doen, mijn laptop is eens in de fik gevlogen :roflol:
 
Mijn zus heeft een soort van koelplaat (allu) met twee ventilatoren erin die je onder je laptop kunt zetten. Die kun je gewoon aansluiten op usb.

Ze had hetzelfde probleem als jou.
 
Mijn zus heeft een soort van koelplaat (allu) met twee ventilatoren erin die je onder je laptop kunt zetten. Die kun je gewoon aansluiten op usb.

Ze had hetzelfde probleem als jou.

Dan is het toch gewoon een slecht ontworpen notebook, die je moet terugsturen?
 
Koop een aluminium plaat en zet je laptop daarop -> betere warmteafgifte
 
Ik zou idd eens kijken naar de roostertjes/het gat waar je ventilator zit. Als je laptop al wat ouder is, zit deze waarschijnlijk vol met stof. Openschroeven en het stof weghalen en hij wordt niet zo snel warm meer!
 
Ze kunnen aardig heet worden, als ik bijv. Far cry 2 speel (niet dat dat vaak gebeurd) lijkt het net een elektrische kookplaat eronder :P

Maar zorgen dat je goede airflow hebt, bestaan ook van die dingen om tussen je schoot en de laptop te leggen dacht ik?
 
Ze kunnen aardig heet worden, als ik bijv. Far cry 2 speel (niet dat dat vaak gebeurd) lijkt het net een elektrische kookplaat eronder :P

Maar zorgen dat je goede airflow hebt, bestaan ook van die dingen om tussen je schoot en de laptop te leggen dacht ik?

Is dat op je macbook pro?
 
Ik zou idd eens kijken naar de roostertjes/het gat waar je ventilator zit. Als je laptop al wat ouder is, zit deze waarschijnlijk vol met stof. Openschroeven en het stof weghalen en hij wordt niet zo snel warm meer!

Ik denk niet dat er veel stof in zal zitten, hij is pas een half jaar oud.
Zo een plaat om onder mijn laptop lijkt me wel handig om het allemaal koel te houden hier:p Ik ga maar eens naar zo een ding opzoek.
 
Is dat op je macbook pro?
Idd. De alu behuizing vormt volgens mij deels het koelelement. Er zitten haast geen verluchtingsopeningen in namelijk (alleen aan de achterkant, maar is goed weggestoken).
 
Toch even nodig om dit topic omhoog te halen aangezien ik sinds een tijdje ook last heb van het uitvallen van mijn laptop. Gebeurd soms tijdens een stream kijken of BattleField spelen.

Nu lees ik dat deze problemen eigenlijk vanzelfsprekend zijn bij de meeste mensen en de oplossing is een laptop koeler.

full19847322.jpg


Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n koeler ?
 
Hangt er vanaf... Werk nog steeds op mijn 2j oude laptop, maar die valt soms gewoon uit omdat hij te warm loopt. Loopt heel vaak warm ook.
Al heel wat computers gehad vroeger, en die maken allemaal een hels ventilator lawaai :p

Heb momenteel een 2006 iMac :D in afwachting op de nieuwe. Dat ding maakt niets lawaai en wordt ook nooit warm. Werk geregeld met een MacBook Air ook, klein ding, alles zit vanbinnen opeengepakt, niets zichtbare koeling, en toch blijft dat fris... Misschien omdat het alu is?
 
Ik heb hetzelfde probleem.
Toen ik portal 2 speelde heb ik altijd mijn laptop hoger op moeten zetten dmv boeken aan de zijkanten eronder te plaatsen met daarop een barbeque rooster for maximum air flow :D
 
Back
Naar boven