MuscleMeat

Battlestar Galactica S3 (spoilers!) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik had begrepen dat ze pas in april weer gingen uitzenden. Goed nieuws dit.. :cool:
 
Here we go! Counting the days. :)
 
Geweldig!
We worden weer lekker aan het denken gezet!
Is Starbuck nu de Fifth?
Of Ellen of...
Zijn aardbewoners allemaal Cylons?

De laatste gok ik, aangezien alle beenderen die ze vonden cylon waren. De 13th tribe waren dus cylons. Benieuwd naar de verdere invulling in het verhaal!
 
Ik heb gister de laatste 10 afleveringen achter elkaar gekeken, nadat ze al even op m'n PC stonden.

Wat een super goede serie. Het heeft eigenlijk niks meer met sci-fi te maken. Niet omdat het vooral om de mensen draait, maar ook omdat we dezelfde technologie ook bijna binnen handen hebben. En dan voor de dezelfde keuze staan.
 
Ik heb gister de laatste 10 afleveringen achter elkaar gekeken, nadat ze al even op m'n PC stonden.

Wat een super goede serie. Het heeft eigenlijk niks meer met sci-fi te maken. Niet omdat het vooral om de mensen draait, maar ook omdat we dezelfde technologie ook bijna binnen handen hebben. En dan voor de dezelfde keuze staan.

idd.. cyborg onderdanen, ruimteschepen met Faster-than-light drives,.. ???
 
vrees wel dat het bij deze gedaan is:

http://www.tv.com/battlestar-galactica-2003/show/23557/episode.html zei:
TV Movie. Season 5, Episode 1 – Aired: 11/1/2009
Battlestar Galactica: The Plan

This final installment of Battlestar Galactica comes in the form of a Syfy Channel television movie. The special event will follow the stories of the human-form Cylons on the Galactica and on Caprica during the preparation for the massive Cylon attack on the Colonial homeworlds. The air date has not been announced yet but executive producer Ronald Moore stated that the movie could air in November 2009. Edward James Olmos (Admiral Adama) directed. Co-executive producer Jane Espenson wrote the screenplay.
 
Ik heb gister de laatste 10 afleveringen achter elkaar gekeken, nadat ze al even op m'n PC stonden.

Wat een super goede serie. Het heeft eigenlijk niks meer met sci-fi te maken. Niet omdat het vooral om de mensen draait, maar ook omdat we dezelfde technologie ook bijna binnen handen hebben. En dan voor de dezelfde keuze staan.

Goede sci-fi gaat ook over mensen en niet alleen over techniek... alleen in een technologisch bijzondere setting.

Trouwens, er zit ook een serie over Caprica aan te komen (de pilot schijnt er al te zijn)
 
idd.. cyborg onderdanen, ruimteschepen met Faster-than-light drives,.. ???

Ik bedoel datgene waar in het einde van de laatste aflevering naar verwezen wordt. Dat wij ook op het punt staan steeds geavanceerder robots te ontwikkelen, met sterkere AI, die werk van ons kunnen gaan overnemen. En dan moeten wij ook beslissen hoe we daarmee om willen gaan. Dat staat in de komende 10 a 20 jaar wel voor de stoep, ja.

Die FTL drivers zullen we nog wel even op moeten wachten, inderdaad. Alhoewel er ook verwacht wordt dat we rond 2045 computerkracht hebben die de menselijke geest overtreft, dus wellicht dat alles dan in een stroomversnelling kan geraken.
 
Goede sci-fi gaat ook over mensen en niet alleen over techniek... alleen in een technologisch bijzondere setting.

Trouwens, er zit ook een serie over Caprica aan te komen (de pilot schijnt er al te zijn)

Klopt, maar durf te wedden dat die serie niet zo goed/ leuk gaat zijn. Dat wordt volgens mij meer een soap/ drama over de familie Adama tijdens de eerste Cylon oorlog. En dan worden het meer uitgerekte verhaallijnen, waar de spanning uit verdwijnt. Beetje hetzelfde probleem als BSG in het 2e seizoen bijna verkeerd mee ging.
 
Back
Naar boven