AndroidHealthClinic

classic dumbbell rows (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Een meningsverschil met een instructeur over de dumbbell row.
Hoe voeren jullie em uit wat betreft diep gaan met de dumbbell raakt hij bij jullie licht of eventjes de grond of net niet? Of hou je em standaard een 30-50 cm boven de grond gedurende de hele oefening?

Ik heb het over de variant met het bankje; op het bankje met een been de ander ernaast, dus de andere variant als in filmpje (alhoewel me deze fijner lijkt). Ik heb het enkel en alleen de terug gaande beweging dus. Ik laat hem bijna net zoals zie filmpje terug komen beetje boven grond:

http://www.youtube.com/watch?v=EqE95klS5aA
 
Laatst bewerkt:
Ik hou spanning op de arm bij bb row liever niet want dat scheeld me te veel kracht
 
Ik strek altijd gewoon mijn arm, let niet op hoe ver de dumbbell boven de grond is. Het zou een beetje dom zijn om perse de grond aan te gaan raken, want dat zou betekenen dat je heel je bovenlichaam zou moeten laten zakken.
 
ik laat de dumbbell nooit op de grond tikken.
gewoon dumbbell omhoog trekken, 3 tellen vast houden en helemaal zakken tot je arm gestrekt is (zonder de grond te raken)


Ik hou spanning op de arm bij bb row liever niet want dat scheeld me te veel kracht

ah gut....
 
Afwisselend, soms om een volledige bewegingsbaan te maken de grond raken met de onderkant van de dumbbell.
Andere keren gewoon bruut blijven sleuren tot je er bij neervalt.
 
Ik strek altijd gewoon mijn arm, let niet op hoe ver de dumbbell boven de grond is. Het zou een beetje dom zijn om perse de grond aan te gaan raken, want dat zou betekenen dat je heel je bovenlichaam zou moeten laten zakken.

Zo doe ik het ook!
 
zolang ik maar lichte rek op mijn lats voel. Het maakt me daarbij niet uit of ik dan de grond aanraak of niet. Het gebeurt so what liever een goede ROM.
 
Zoals ik sta raak ik met de dumbbell de grond niet. Denk dat het ook niet zo belangrijk is, zolang je je arm maar voledig uit laat hangen.

Verders wordt het dan verglikbaar met BB row. Als je meer rechtop stat blijft de DB verder dan de grond dan waneer je verder voorover buigt. Als je de DB telkens even neerleg wordt het en soort Pendlay variant.
 
dat bedoel ik; uit laten hangen.
Ook heb ik hier weer bij; een zo'n groot mogelijke ROM.
Hou hem dus zoals ik hem altijd eigelijk deed.
thanx.
 
Eigenlijk heel simpel. Als iemand je verteld iets op een bepaalde/andere manier te doen stel je gewoon de vraag "WAAROM?"

Als ze daar geen antwoord op kunnen geven gewoon je oude manier aanhouden
 
Back
Naar boven