XXL Nutrition

Je hoeft niet te squatten om een compleet fysiek te bouwen

Je hoeft niet te squatten om een compleet fysiek te bouwen


  • Totaal stemmers
    335

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Stelling: je hoeft niet te squatten om een compleet fysiek te bouwen. Eens of oneens? Geef je mening.
 
Eens denk ik, 't is maar wat je een compleet fysiek noemt, ik weet het niet echt. :p
 
Deadlift is ook voorbij geweest, krijgen we straks bankdrukken? Ben benieuwd hoe de verhoudingen zullen zijn.
 
Ik denk zelf dat de squat echt zeer essentieel is om tot een goede totaalfysiek te komen.
In combi natuurlijk met alle andere basisoefenigen v/d verschillende spiergroepen.
 
Deadliften kun je wel missen denk ik. Maar squat is echt een vereiste imo.

Als je twee kloontjes 5 jaar laat trainen en de een nooit laat squatten zal er echt een aanzienlijk verschil zijn denkik.
 
Neen imo, squatten is noodzakelijk voor een totale fysiek. Deads kan je dan nog vervangen door andere oefeningen, en ook de reguliere bench kan nog vervangen worden door incline bench maar squats, neen die zijn onmisbaar.
 
Mwah. Waarschijnlijk genoeg billy's die met pompen op de leg press ook aardige poten hebben. Bovendien zijn er nog genoeg andere oefeningen om je poten aan te pakken met zichtbaar resultaat.

De squat ondervangt heel veel en is daarmee een echte basisoefening maar onmisbaar is geen enkele oefening.
 
Mwah. Waarschijnlijk genoeg billy's die met pompen op de leg press ook aardige poten hebben. Bovendien zijn er nog genoeg andere oefeningen om je poten aan te pakken met zichtbaar resultaat.

De squat ondervangt heel veel en is daarmee een echte basisoefening maar onmisbaar is geen enkele oefening.

Uit eigen ervaring weet ik dat de squat voor benen gewoon (voor mij dan ) echt onmisbaar is. Ik had een hekel aan squatting en deed enkel maar extensions leg press en leg curl. 0.0 resultaat. Ben nu een maandje bezig met zwaar squatten en mijn benen spatten temet uit elkaar. Echt een enorme vooruitgang.
 
Moet te doen zijn zonder squatten maar in ieder geval niet zo makkelijk.

Ik zie overig in men gym wel wat kuurders die er goed buffed up uitzien en nooit squatten.
Toch vind ik zoiets triestig.
 
Deadliften is belangrijker imo.
Je kan zwaarder gaan dan bij squats, en het pakt dezelfde spiergroepen aan als squats + nog eens je rug.
Bovendien kan je nog eens leg press doen om goede benen te bouwen.

Wat uiteraard niet betekent dat ik leg press vergelijk met squats (laat staan zie als een vervanger). Desalniettemin vind IK (persoonlijk) de squat wel een belangrijke oefening, maar niet onmisbaar in BB imo.
 
Ben niet zeker,hangt er ook vanaf...wat vindt je compleet. :)
 
deze compound is onmisbaar in een schema, is 1 van efectiefste oefeningen.

Aloewel Dorian Yates hem niet deed vanwege een blessure, hehe.
 
Ben niet zeker,hangt er ook vanaf...wat vindt je compleet. :)
Anders geformuleerd: zou je zonder squats hetzelfde fysiek kunnen opbouwen als met squats? Er vanuit gaande dat je steeds alles benut om zo groot mogelijk te worden.
 
Ik gok dat de enquete precies hetzelfde zal uitkomen als de enquete van deadlift. Waar sommigen vinden dat ze kunnen leg curlen en back extensie kunnen doen voor de dead vinden ze waarschijnlijk de leg press ook een mooi alternatief voor squat.
 
deze compound is onmisbaar in een schema, is 1 van efectiefste oefeningen.

Aloewel Dorian Yates hem niet deed vanwege een blessure, hehe.

Je vergeet te vermelden dat Yates hem vele jaren wel heel zwaar heeft gedaan voor de blessure;)
 
Anders geformuleerd: zou je zonder squats hetzelfde fysiek kunnen opbouwen als met squats? Er vanuit gaande dat je steeds alles benut om zo groot mogelijk te worden.

alles:rolleyes: ja dan is er wel wat mogelijk denk ik, maar ja als je dan weer alles doet + squat dan win je het toch weer van die niet gesquat heeft;)

en "alles" doen, alleen niet squatten , dat is een beetje als...
nou ja verzin maar, iets waarbij iemand heel moeilijk doet om hetzelfde resultaat te bereiken als iemand anders die in plaats daarvan 1 simpel ding doet :p
 
alles:rolleyes: ja dan is er wel wat mogelijk denk ik, maar ja als je dan weer alles doet + squat dan win je het toch weer van die niet gesquat heeft;)

en "alles" doen, alleen niet squatten , dat is een beetje als...
nou ja verzin maar, iets waarbij iemand heel moeilijk doet om hetzelfde resultaat te bereiken als iemand anders die in plaats daarvan 1 simpel ding doet :p
Waarom doe je zo moeilijk? ;) Met alles bedoel ik natuurlijk: je 100% inzetten, of het nu om leg press of squat gaat. Een goed verstaander...
 
Anders geformuleerd: zou je zonder squats hetzelfde fysiek kunnen opbouwen als met squats? Er vanuit gaande dat je steeds alles benut om zo groot mogelijk te worden.

Kevin Levrone zei eens in een interview...als je niet squat zal je nooit geen echte bodybuilder worden.Toen dacht ik al bij mezelf...define "real".

Maar ben er wel van overtuigd dat de squat een oefening is die je hele lichaam ten goede doet,zo voelt het ook als de setjes weer gedaan zijn...een voldaan gevoel.

Ik vermijd nu de gewone squat een beetje ivm de onderrug,maar de frontsquat gaat prima en voel me altijd sterk en opgepomp na de frontsquats,heb dat lekkere gevoel niet met machines.
Het is ook een mindgame misschien,denk ik....gedeeltelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven