Fitness Seller

900 euro voor 4gb ram?

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Ik zat net een computer samen te stellen, kon je kiezen voor 8 GB ram ipv 4... Dus ik dacht leuk, ff vooruit lopen op de rest en 8 nemen. Komt er even 900 euro bij. Iemand een verklaring hiervoor? Zo duur is RAM toch ook weer niet :scratch:

Het gaat dus niet om aparte onderdelen maar om een pc die via opties uitgebreid kan worden naar eigen smaak.
 
Dunno, ik weet in ieder geval dat mijn pc ook 4gig ram heeft en ik heb hem (2dehands) maar een 600 euro betaald.
Lijkt me wel zotjes dat het zo duur moet zijn dan, kan het haast niet geloven.
 
Ik zat net een computer samen te stellen, kon je kiezen voor 8 GB ram ipv 4... Dus ik dacht leuk, ff vooruit lopen op de rest en 8 nemen. Komt er even 900 euro bij. Iemand een verklaring hiervoor? Zo duur is RAM toch ook weer niet :scratch:

Het gaat dus niet om aparte onderdelen maar om een pc die via opties uitgebreid kan worden naar eigen smaak.

Word wel vaker onnodig duur gemaakt, gewoon zelf 1 bouwen zo moeilijk is dat niet en het bespaart je veel geld;) Was het niet toevallig een Mac?
 
Ik kan het ook zelf bouwen, ging me meer om wat uitproberen dit :)
 
Bedankt voor het advies maar het ging mij in dit topic meer om die geheimzinnig hoge prijs en wat de reden daarvan zou kunnen zijn. Ik dacht zelf dat ze misschien een duurder MB moeten gebruiken vanwege de hogere ram en dat het daarom zo oploopt.
 
Lol je hebt voor 300 a 400 euro al een ziekelijk high-end set geheugen..
Voor 8gb standaard geheugen zit je tss de 90 a 150 euro...
 
Bedankt voor het advies maar het ging mij in dit topic meer om die geheimzinnig hoge prijs en wat de reden daarvan zou kunnen zijn. Ik dacht zelf dat ze misschien een duurder MB moeten gebruiken vanwege de hogere ram en dat het daarom zo oploopt.

windows werkt maar op 3gb ram MAX.. zet er meer in en het wordt simpelweg niet gebruikt..

die 8bg, ik vermoed dat ze meer hebben aangepast om ook daadwerkelijk dat potentieel te kunnen benutten? andere besturing o.i.d.???
 
windows werkt maar op 3gb ram MAX.. zet er meer in en het wordt simpelweg niet gebruikt..

die 8bg, ik vermoed dat ze meer hebben aangepast om ook daadwerkelijk dat potentieel te kunnen benutten? andere besturing o.i.d.???
Windows 32bit wel ja, maar 64bit moet gewoon meer kunnen gebruiken als je de juiste processor hebt.

Edit: inderdaad er moét volgens mij nog wat veranderen om die extra 4 gig te ondersteunen, alleen zie je niet wát bij het samenstellen...
 
WinXP 32bit adressert idd max tot 3gb.
64 bit en vista gelukkig meer, hebben ze ook nodig ;)
 
Windows 32bit wel ja, maar 64bit moet gewoon meer kunnen gebruiken als je de juiste processor hebt.

hmm, ja ik ben geen kenner maar heb 2 weken geleden zelf ook een pc laten samenstellen en was mij verteld dat de stap van 4 naar 8gb RAM meer aanpassingen nodig zou hebben dan simpelweg processor.. en aangezien ik wel windows vista wilde gebruiken (en de daarbij komende besturing voor printer/webcam etc etc) had het geen nut..
 
Ik ga hen eens mailen , dan weet ik meteen waar die huge prijsstijging vandaan komt.
 
Ik ga hen eens mailen , dan weet ik meteen waar die huge prijsstijging vandaan komt.

ben benieuwd:) zou je het antw. hier willen posten?
 
Ik heb wel een verklaring, maar ik denk dat het antwoord ook voor een groot gedeelte ligt in het feit dat ze er dikke winst op maken omdat het 'luxe' is.

Maar het zal dan DD3 geheugen zijn, nog wat nieuwer en duurder. Dan zullen het 2 dimmetjes zijn van 4gig elk. Des te meer geheugen op 1 dimm, des te duurder. Als ik opzoek wat dan kost dan kom ik op ongeveer 500,- uit. Dan kan het nog ecc gecontroleerd zijn en een speciale uitgave van dat merk (snellere latencies bijv.). Hoogstens zou de prijs dan op 600 uitkomen, dus het verklaart nog niet alles.

Wat wel kan is dat voor het DDR3 geheugen een ander moederbord genomen moet worden wat de prijs van het hele systeem weer iets opdrijft. En dan de winst nog natuurlijk.

Overigens moet je met Vista Ultimate wel gewoon die 8gig kunnen gebruiken hoor, zonder aanpassingen.
 
Bedankt, dat zou het idd deels verklaren.
 
Dit is 'm: 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
 
Ik denk dat dat komt omdat ze 4Gb per module zijn, en dat is moeilijk te produceren volgens mij.
Verder zijn factoren zoals timings, kloksnelheden en het merk ook beinvloedend voor de prijs.
Correct me if i'm wrong.
 
1066 is de laagste snelheid bij ddr3.. Ja 4gb modules vallen duurder uit maar zo duur...

BTW nu kan je beter voor 6gb gaan maar dan in Tripple Channel. Dus 2-2-2.
Moet je wel een I7 systeem nemen.
 
Klopt geen reet van 4 gb ddr 3 van maar liefst 1800mhz heb ik een paar maand trug voor nog
geen 300 euri gekocht (Patriot). De duurdere soorten lagen toen rond de 500 euro
 
Back
Naar boven