MuscleMeat

dhea

Bezoekers in dit topic

Bertus bruut

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
709
Waardering
2
Je kunt op veel sites dhea kopen,maar waar koop ik echte dhea,en hoe weet je dat het echt is ?

MVG,

Bertus
 
Waarom zou je DHEA willen hebben?
Spieropbouwend heb je er helemaal niks aan...
 
DHEA is echter geen anabole steroïde, het heeft n.l. geen aantoonbare anabole (weefsel- en spieropbouwende) werking.

Waarom ga je in godsnaam roids willen kopen terwijl je er nog geen reet vanaf weet?
 
Even een stukje uit de link die ik zojuist heb gepost.

DHEA
DHEA is de afkorting van DeHydroEpiAndrosteron. In de Angelsaksische literatuur kom je sporadisch nog wel eens de naam "Prasterone" tegen voor DHEA. Chemisch gezien is DHEA twee stappen verwijderd van testosteron. DHEA, dat in de bijnieren wordt gemaakt, is het meest voorkomende steroïde hormoon in ons lichaam. Bepaalde functies zijn inmiddels wel duidelijk, maar veel is nog onduidelijk.
DHEA is een volwaardig werkende stof met vele effecten. Het is zeker niet alleen maar een pro-hormoon zoals vaak wordt gedacht. Zo speelt DHEA onder andere een belangrijke rol bij het versterken van het immuunsysteem (de weerstand tegen bacteriën en ziektes), heeft het een groot aandeel in het behoud en/of het vergroten van het libido en blijkt DHEA een belangrijke bijdrage te leveren aan het gevoel van psychisch welzijn ('je goed voelen').
Het is belangrijk te weten dat DHEA betrokken is bij spieropbouw en omzetting van vetten in vetzuren. Veel van deze effecten heeft DHEA te danken aan de stimulering van andere hormonen in het lichaam. Zo verbetert DHEA de werking van insuline en schildklierhormoon en stimuleert het de aanmaak van IGF-1. Daarnaast remt DHEA de productie en de werking van het 'stresshormoon' cortisol, dat een spierafbrekende (katabole) werking heeft.
Bij mannen bereiken DHEA-spiegels in het bloed hun hoogtepunt wanneer ze gemiddeld begin twintig zijn en bij vrouwen vindt dit iets eerder plaats. Daarna beginnen de spiegels geleidelijk te dalen tot ze rond het zeventigste jaar nog maar een tiende zijn van wat ze op het hoogtepunt waren. Heb je bij de vrouw een menopauze, bij de man kun je spreken van een andropauze. DHEA dankt z'n populariteit voor een groot deel aan die dalende androgenen-concentraties bij het ouder worden en de idee dat aanvulling de nadelige effecten tegen zou gaan. In de sport wordt DHEA voornamelijk gebruikt met het doel om de testosteronspiegel te verhogen.

Ik mis trouwens het punt waar ik heb beweerd dat DHEA Anabole steroïde is ????
 
Is een zwak pro hormoon;)....voor een jaar of 15 terug was het gewoon legaal in Nederland te verkrijgen, diverse gasten uit mijn gym namen het toen en positief was dat ze er kurkdroog mee werden;).
 
Is een zwak pro hormoon;)....voor een jaar of 15 terug was het gewoon legaal in Nederland te verkrijgen, diverse gasten uit mijn gym namen het toen en positief was dat ze er kurkdroog mee werden;).

Klopt, mijn trainingsmaat heeft nog meegedaan met een proef toenertijd.
Toen het hier werd verboden is hij het in amerika gaan bestellen.
 
DHEA. neem ik ook maar als je jong bent (jonger dan 40) zie ik het nut er ook niet van in. is goed als je ouder wordt en je DHEA levels zakken.
 
DHEA kun je gemakkelijk in Europa bestellen. heb je tenminste niet die douanecontrole. vanuit VS wordt veel onderschept. is bij mij ook een paar keren gelukt maar dan wordt je plots gepakt en ben je heel je bestelling kwijt en kun je je gaan verantwoorden om van rechtsvervolging af te zien.
 
DHEA is interessant als je ouder bent dan 35 jaar anders heb je er niet zo veel aan.
 
Dan begin ik met mijn bijna 46 in ieder geval niet te vroeg:D

Maar gewoon 50mg pd gaan nemen?
 
50 mg per dag is de normale dosis als je ouder wordt om je dhea levels op peil te houden. ik heb met periodes tot 300mg per dag genomen, maar nu neem ik 50 mg dhea per dag en 250mg testosteron per week gedurende bepaalde periodes.
 
die 50mg per dag gaan geen meerwaarde geven als je er spieren mee wil winnen.
 
Bedankt voor de info spiermassa zo veel mogelijk vast houden vind ik voorlopig genoeg ga dus die 50 mg pd nemen:)

Neem ook 200 mg Q 10 pd goede ervaring mee mbt uithoudingsvermogen en bloeddruk daling voorheen lichte hypertensie.

Testosteron ga ik me ook maar is in verdiepen echter het injecteren staat me tegen en de evt bloedonderzoeken.

Joop
 
Kan je met dhea makkelijker vet verliezen. Zoja hoeveel moet je er dan van nemen. Op xxl nutrition verkopen ze 100 mg capsules voor 20 euro. Ik ben 30 jaar, ik ben 1m80 groot en weeg 97 kg
 
Back
Naar boven