MuscleMeat

slaap problemen

Bezoekers in dit topic

fabiodelhaye

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
195
Waardering
8
hallo beste mensen
ik heb last van slaap problemen , niet elke dag maar toch heb er wel redelijk veel last van .Het probleem is eigelijk het inslapen dat zeer moeilijk gaat ook al ben ik supper moe dan duurt het soms nog een uur tot anderhalf uur ( soms langer) ik train aleen voor de middagd dus daar aan zou het ook niet kunnen liggen. Het is moeilijk uit te leggen maar als ik ga slapen en sluit men ogen dan is het presies al er een film afspeelt in men geest alles wat die dag gebeurt ik maak ik nog is mee in men geest presies , heel raar en denk aan allerhande dingen . hoe zou ik dit kunnen verhelpen dat ik sneller inslaap . Stress therapie ofzo :( of wat denken jullie
 
Gebruik je ook niet iets van supplementen waar je wakker van blijft?
 
Gebruik je ook niet iets van supplementen waar je wakker van blijft?


ik gebruik 30 min voor de training NOX PUMP van dorian yates dus das rond half 10 in de morgen . Dan om 10 uur trainen tot half 12 dus tege de avond is het al uitgewerkt
 
1uur voor het slapen geen tv/pc.doe iets rustigs zoal een beetje lezen in bed.denk nergens aan en onspan in bed met slapen
 
1uur voor het slapen geen tv/pc.doe iets rustigs zoal een beetje lezen in bed.denk nergens aan en onspan in bed met slapen


zal het vandaag is proberen wa je zegt , hoop dat het werkt :D thx toch al man
 
Ook erg veel last van. Sinds ik vrij veel cardio doe heb ik er iets minder last van, maar kan nog steeds meer dan 2 uur duren voordat ik 's nachts in slaap val. 's Middags slaap ik veel makkelijker, heel vreemd. In de periode dat ik nog tijd had voor middagdutjes heeft dit boek me super geholpen:

http://www.mininova.org/tor/2340894 How to sleep less and have more energy

Staat vol met handige tips: o.a. zoveel mogelijk zonlicht opvangen overdag, geen zonnebril als er zon is en allerlei trucjes om beter te slapen.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Geen slaappillen! Dat wordt overal afgeraden.
 
1uur voor het slapen geen tv/pc.doe iets rustigs zoal een beetje lezen in bed.denk nergens aan en onspan in bed met slapen

Sowieso .

Jezelf de tijd geven even tot rust te komen is ook belangrijk .

En vooral : je niet druk maken als je niet kan slapen . Gewoon denken : 'Ik slaap niet maar ik rust tenminste al '.
 
Sowieso .

Jezelf de tijd geven even tot rust te komen is ook belangrijk .

En vooral : je niet druk maken als je niet kan slapen . Gewoon denken : 'Ik slaap niet maar ik rust tenminste al '.

thx voor de reacties ik zal het vandaag weer is proberen , vorige nacht echt slecht ge slapen pfff ging om 10 uur in me bed ligge en was om 12 uur nog altijd wakker . hoop da hey zo snel mogelijk goed komt want mijn humeur smorgens (al zeg ik het zelf) is echt wel verschikkelijk slecht:D
 
Geef eens een ferme draai aan je slinger...
 
Een vast patroon aanhouden voor het slapen gaan. Je lichaam moet eraan wennen en weet dan waarneer het in slaap moet vallen. Nu is je lichaam gewend om elke avond anderhalf uur wakker te blijven.

Met een vast patroon bedoel ik dat je vanaf een uur of 7 af gaat bouwen naar je slaap. Een vast patroon bijv: eten, tv kijken, huiswerk maken, douchen, tandenpoetsen, slapen.
 
Tryptofaan

Misschien Tryptofaan als hulpmiddeltje gebruiken...heeft tevens tal van voordelen voor de bb-er;), jaar of 20 gelden hadden vele pro's het standaard in hun supplementie. Nadeel is dat het supplement vrij nauw sluit en je dus re-
kening moet houden b.v. met het innemen van de laatste maaltijd.
 
heeey mensen gisteren jullie advies is opgenomen en anderhalf uur voor het slapen gaan geen tv en geen pc gewoon rustig muziekje en beetje lezen inslapen ging stukke makkelijker en heb ook geslapen als een roosje , ik voel me echt een beter mens nu deze morgen was weer goedgezind alles top zo lekker hard getraint deze morge alles super zo thx mensen :cool::cool:
 
Misschien Tryptofaan als hulpmiddeltje gebruiken...heeft tevens tal van voordelen voor de bb-er;), jaar of 20 gelden hadden vele pro's het standaard in hun supplementie. Nadeel is dat het supplement vrij nauw sluit en je dus re-
kening moet houden b.v. met het innemen van de laatste maaltijd.

Yo Dave, hoe doe/deed jij dit? Zodra ik kwark eet en daarna L-trypto voor het slapen, kom ik niet in slaap. Zonder kwark wel, maar ik wil wel kwark oid voor het slapen nemen.

Moet ik een bepaalde tijd aanhouden? Half uur na kwark, een uurtje of wat?

Thanks
 
Yo Dave, hoe doe/deed jij dit? Zodra ik kwark eet en daarna L-trypto voor het slapen, kom ik niet in slaap. Zonder kwark wel, maar ik wil wel kwark oid voor het slapen nemen.

Moet ik een bepaalde tijd aanhouden? Half uur na kwark, een uurtje of wat?

Thanks

Kan ook zijn als je kwark eet voor het slape gaan , da je maag terug harder moet werken om te verteren heb dit ook soms gewoon half uurtje voor het snapen de kwark nemen of iets langer bij mij heeft het geholpen
hoop da je er wa aan hebt :cool:
 
Back
Naar boven