AndroidHealthClinic

brood met kroket: goed of fout? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Spawnking

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
90
Waardering
0
Ik eet meestal 1 keer in de week bruin brood met een kroket.
Nu hoorde ik pas dat een wetenschapper had gezegt dat dit helemaal niet slechter is dan een broodje kaas?
Nu zitten er wel lekker veel kcal in een kroket wat in de bulk niet altijd kwaad kan...
zin of onzin?
 
Met of zonder mosterd? ;)

Maar ja, kaas is gewoon een grote klomp vet en kroket is gefrituurd (transvet). Zal qua slechtheid niet veel uitmaken, beide probeer ik persoonlijk te vermijden.
 
lekker van de febo :meal:

en wat heet goed of fout ?, als je geen speziale doelen hebt, is een kroket toch prima :thumb:
anders toch liever wat anders eten met wat minder transvetten.
 
Als je het nou dagelijks nam was het niet verstandig geweest, maar 1 keer in de week moet geen kwaad kunnen
 
Met of zonder mosterd? ;)

Maar ja, kaas is gewoon een grote klomp vet en kroket is gefrituurd (transvet). Zal qua slechtheid niet veel uitmaken, beide probeer ik persoonlijk te vermijden.

modern frituurvet bevat amper nog transvet (zeker in vergelijking met een aantal jaar terug).

kaas is met name verzadigd vet en een moderne gefrituurde kroket bevat veel minder verzadigd vet.

In de bulk: lekker van genieten
In de cut.... alleen als je een junk-dag hebt.
 
Zoek de voedingswaarde op en kijk of het in je schema past.
 
modern frituurvet bevat amper nog transvet (zeker in vergelijking met een aantal jaar terug).

Hangt een beetje hier van af of het gezond is of niet denk ik inderdaad. De kroket zelf is niet zo slecht, vooral water en als je een goede hebt met paardevlees/rundvlees rijk aan voedingsstoffen.
Als je op safe wilt spelen lekker zelf frituren in goede olie of frituurvet zonder transvet en veel onverzadigde vetten (ik kies bewust logo?). Overigens kun je op friturenindehoreca.nl kijken of een snackbar frituurt in gezond vet, ook een tip van de betreffende voedingswetenschapper overigens.
 
aargh man!ben je een pro?ben je in wedstrijd vooerbereiding?
waar maak je je druk om?1 broodje kroket in de week!
niet alle geneugden des levens verkwanselen voor een sixpack!
 
aargh man!ben je een pro?ben je in wedstrijd vooerbereiding?
waar maak je je druk om?1 broodje kroket in de week!
niet alle geneugden des levens verkwanselen voor een sixpack!

Helemaal mee eens
 
Frituurvet, transvet? Nou dat is allang niet meer zo. Kijk gewoon op de verpakking voor een "gezonde" versie

Broodje kroket rulez!
 
Wat is een 'kroket'?
 
Ik eet meestal 1 keer in de week bruin brood met een kroket.
Nu hoorde ik pas dat een wetenschapper had gezegt dat dit helemaal niet slechter is dan een broodje kaas?
Nu zitten er wel lekker veel kcal in een kroket wat in de bulk niet altijd kwaad kan...
zin of onzin?

Bulk betekend niet vreten wat je vreten kan he:)
Maargoed in de bulk zou ik het ook eerder eten dan in de cut.
 
Af en toe een broodje kroket kan prima.
Ben je bang voor een beetje frituur olie wat er aan blijft kleven (zal nooit veel zijn maar goed)
dan leg je de kroket in de oven.
 
Back
Naar boven