AndroidHealthClinic

forfaitaire vergoeding - lees boete- door niet politie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VX0877

Cool Novice
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
27 nov 2005
Berichten
79
Waardering
0
deze middag 2 min. de winkel binnen en buiten, kom terug, hangt er papierke onder de ruitenwisser:

forfaitaire schadevergoeding wegens niet naleving 'intern parkeerregelement'. 40 euro, is meer dan dat de flikken zelf vragen om die schijf te vergeten...

kan dit? ik ben daar tijdje niet langsgeweest en vroeger was dit niet zo. de borden staan (kleine letters, van in de wagen niet leesbaar) aan ingang parking (België, Brugge, parking Leenbakker/Casa... St-Jozef), maar naar binnen toe gericht, dus neen ik had ze niet gezien

ik vraag mij af of zij dit mogen? reden was dat ik mijn blauwe-schijf niet onder de voorruit geplaatst had (zoals +50% van de wagens op de parking)

het is geen boete, wel een schadevergoeding door een privé bedrijf, nl Parketing nv. overschrijving is direct aan hun gericht, o ja toch graag binnen de (ruime) 5 dagen... en wordt er onmiddellijk verwezen naar gerechtelijke stappen, gerechtsdeurwaarder bij gebreke...

hoe kan een publiek bedrijf nu beginnen 'retributies' uitschrijven, dit is toch niet objectief meer, want zij moeten winst maken...hoe meer geschreven, hoe beter de jaarcijfers lol

voorlopig ga ik deze niet betalen, ik wacht op een herinnering, want sinds wanneer mag een privé bedrijf mijn gegevens opvragen bij de DIV om mij zo te kunnen aanschrijven of gerechtsdeurvriend op mij af sturen??

ik geef toe dat ik de blauwe schijf niet gelegd heb, maar op een klantenparking waar ik ga winkelen, deze parking is niet betalend en trouwens niet afgeschermd door slagbomen ofzo,

man, waar gaan we naartoe in dit landje, waar zijn de grenzen?? ???

dus mijn vraag, to pay or not to pay? wat zouden jullie doen?

dit moest er eventjes uit!
 
Indien dit in NL zou plaatsvinden dan zou ik niet betalen en bezwaar aantekenen indien mogelijk.
 
Ik zou niet betalen en wachten op die gerechtelijke stappen :D? als je daar dan brief over krijgt(lijkt me sterk) betaal je gwn die 40 euro en klaar
 
Klotesituaties...
Natuurlijk kan je niet betalen, wat ik ook zou doen want zou behoorlijk pissed zijn.
Maar misschien is het toch verstandig eens wat opzoekingswerk te doen over die firma en toch te betalen (beter nu 40 euro betalen dan binnen een paar weken 100 ofzo...want zo werkt ons land helaas :rolleyes:)
 
Klotesituaties...
Natuurlijk kan je niet betalen, wat ik ook zou doen want zou behoorlijk pissed zijn.
Maar misschien is het toch verstandig eens wat opzoekingswerk te doen over die firma en toch te betalen (beter nu 40 euro betalen dan binnen een paar weken 100 ofzo...want zo werkt ons land helaas :rolleyes:)

Je moet toch altijd 2 waarschuwingen krijgen voor ze mogen opslagen? of is da enkel in belgië zo :P?
 
bezwaar aantekenen en laat hun maar eens bewijzen dat jij je blauwe schijf niet had liggen :)
 
Neem contact op met de politierechtbank en vraag daar of dit:
a: Gewettigd is.
b: Wat eerdere uitspreken bij voorkomen zijn geweest.

Weet je direct waar je aan toe bent.
 
Je moet toch altijd 2 waarschuwingen krijgen voor ze mogen opslagen? of is da enkel in belgië zo :P?

In Nederland staat op de beschikking aangegeven dat binnen een bepaalde termijn het bedrag moet worden betaald. Indien je dus niet betaald, dan volgt er een verhoging.
 
40 euro is veel man, ik zou niet betalen, dacht dat ze pas een boete mogen schrijven als je langer dan 5 minuten geparkeert staat.
 
In Nederland staat op de beschikking aangegeven dat binnen een bepaalde termijn het bedrag moet worden betaald. Indien je dus niet betaald, dan volgt er een verhoging.

das wel k*t. typische scaretactic :P.
 
40 euro is veel man, ik zou niet betalen, dacht dat ze pas een boete mogen schrijven als je langer dan 5 minuten geparkeert staat.

15 min.

Ik zou ook niet betalen. Alhoewel die ****ing privébedrijven niet loslaten.
 
Het is nog altijd België eh, ik neem het woord dictatuur nog net niet in de mond:p
 
40 euro is veel man, ik zou niet betalen, dacht dat ze pas een boete mogen schrijven als je langer dan 5 minuten geparkeert staat.

Het lijkt me sterk dat dit in de wet staat. Een dergelijke tijdsindicatie valt immers nooit te controleren voor een ambtenaar. Ik zou als ik jou was eerst informatie zoeken over deze organisatie. Vervolgens zou ik kijken in een verordening van de gemeente, of een ander wettelijk document waaruit moet blijken dat deze organisatie bevoegd is om beschikkingen uit te delen. Daarnaast zou ik in de wet voor verkeersborden kijken. Ik zou dan voornamelijk kijken hoe een verkeersbord wettelijk moet worden neergezet enzovoort. Ik moet hierbij opmerken dat ik me baseer op de Nederlandse wetgeving.
 
bezwaar aantekenen en laat hun maar eens bewijzen dat jij je blauwe schijf niet had liggen :)

+1
en bewijzen dat jij er uberhaupt was
zoals je zelf aangeeft mag een privebedrijf je gegevens normaal niet kunnen opvragen, en moeten ze een foto hebben van je wagen die fout staat
 
Ik zou betalen. Je kunt dan alsnog uitzoeken of het wettig was, en dan het betaalde bedrag terugvorderen als dit niet het geval is.
Als je niet betaalt, wordt het bedrag waarschijnlijk hoger en krijg je misschien moeilijkheden.
 
Gewoon niet getalen, deze personen hebben geen enkel recht om jou gegevens op te vragen, bij ons gebeurd dit ook en ik ken verschillende mensen die gewoon niet betalen en die hebben nog geen enkel probleem hier mee gehad.
 
moet je niet betalen zijn al verschillende rechtzaken gewonnen tegen zo'n privebedrijven..als het tot een rechtzaak komt kan je gewoon een pro dea advocaat nemen en gegarandeert dat je wint want zij mogen geen info via nummerplaten opvragen.
 
ga inderdaad niet onmiddellijk betalen, eerste herinnering afwachten
neem nu dat iemand het papier vanonder mijn ruitenwisser gehaald heeft...

maar vind zoiets toch niet correct, hoe kan een firma die winst moet maken (is NV) nu objectief tewerk gaan?
was trouwens niet goed aangeduid op de parking en dit kon je ook zien aan de (paar)blauwe schijven in de andere wagens. natuurlijk feest voor die mannen,
makkelijker geld bestaat niet.
moet morgen toch in de buurt zijn, denk zelf paar foto's te nemen van de povere aanduiding & borden.

& was het nu es 15 euro ofzo.. maar 40? dit is meer dan de flikken zelf vragen...
 
Als de boete niet rechtstreeks van de politie geschreven is moet je al sowieso niet betalen.
En zelfs laatst hier in het nieuws kwam er ter sprake dat boetes van de politie zelf die niet betaald worden er zelfs ook geen gerechtelijke procedures van komen omdat dat teveel geld kost, dus infeite wordt daar nog niets aan gedaan, lol.
 
Zou niet betalen en als er een tweede brief komt kan je eens te raden gaan bij een advocaat of wat opzoeken op het internet over dit onderwerp. In gent heeft een vrouw haar boeten niet moeten betalen omdat een prive bedrijf de nummerplaat gegevens normaal niet mag opvragen dus nooit kan achterhalen van wie de auto was ( wet op de privacy)

En ze hebben meestal wel bewijzen hier in de stad lopen die geldkloppers rond met een digitale camera en nemen een foto van voor en achterkant en van het ticket indien dit verlopen is .
 
Back
Naar boven