XXL Nutrition

CUT-Schema - tips zijn welkom! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

digizaf

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 dec 2008
Berichten
58
Waardering
0
Beste BB's,

Vanaf 11 mei wil ik beginnen met onderstaande cut schema.

Eerst mijn stats:
Gewicht: 86KG
Lengte: 178CM
Leeftijd: 25
Vetpercentage: 20/25% schat ik zelf
Aantal maanden training tot nu toe: 3
KCAL in rust: 1964kcal
KCAL in onderhoud *inc. training ed.: ~3000kcal

Schema wil ik 4 weken houden waarna een week bulk, waarna het proces zich weer gaat herhalen.

Ik ben al tijden bezig om een goed voedingsschemate maken, maar door het bos zie ik de bomen niet meer oid :)

Graag verbeteringen/feedback. Ik dank u allen zeer vriendelijk!

maaltijd 1 @ 7:00
300ml magere melk
whey
30 gram brinta
1 banaan
-----------------
446kcal E: 29% K: 70% V:5%

maaltijd 2 @ 10:00
2 brood met kipfilet
20 gram cashewnoten
1 mandarijn
-----------------
372kcal E: 17% K: 43% V:40%

maaltijd 3 @ 12:30
2 snee blueband brood met kipfilet
20 gram wallnoten
2 mandarijntjes
-----------------
345kcal E: 17% K: 35% V:49%

maaltijd 4 @ 15:00
2 snee bleuband brood met kipfilet
blikje ananas (uitgegaan van 226gram dole)
1 appel
-----------------
462kcal E: 12% K: 75% V:12%

maaltijd 5 @ 17:30
150 gram kipfilet
-----------------
167kcal E: 76% K: 0% V:24%

maaltijd 6 @ 20:00/22:00 (na trainen)
whey met water
-----------------
78kcal E: 86% K: 12% V:2%

maaltijd 7 @ 22:00/23:00
150 gram kipfilet
-----------------
167kcal E: 76% K: 0% V:24%

maaltijd 8 23:00/24:00
500 gram kwark
20 gram cashews
-----------------
403kcal E: 55% K: 23% V:23%

-------------------------------------
2439kcal E: 35% K: 41% V: 24%
 
banaan skippen, cashews skippen en ananas skippen. Lekker hongerlijden jong.

Probleem is echter dat ik niet inzie waar je mee bezig bent. 4 weken cutten, 1 week bulken? Wat is daar het nut van? Je hindert zo je maximale groei in de kortste tijd als je het mij vraagt. Als je dit schema gaat volgen kan ik je garanderen dat er 0.0 spiermassa bijkomt.

in 4 weken kom je ook met cutten met je huidige schema niet ver. Bij cutten hoort sowieso cardio :P

Ik weet niet wat jij denkt te verwachten. Ik geloof dat je meent dat je 2 kilo vet kwijt bent in die 4 weken, en dan in de komende week er weer 1 kilo spier bij gaat trainen. Als je dat echt denkt, dan moet ik je teleurstellen. Zou het cutten werken dan nog kun je zonder vetmassa geen spieren opbouwen. Het is dus òf-òf en niet èn-èn.

Gewoon op je onderhoud blijven eten, en minder rommel eten en lekker blijven trainen.

Over een jaartje dan eens met cutten beginnen als je spieren hebt opgebouwd, of wat wil je eigenlijk bereiken? Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je op een bb forum notabene spiermassa wilt opbouwen en droger wil worden.
 
banaan skippen, cashews skippen en ananas skippen. Lekker hongerlijden jong.

Probleem is echter dat ik niet inzie waar je mee bezig bent. 4 weken cutten, 1 week bulken? Wat is daar het nut van? Je hindert zo je maximale groei in de kortste tijd als je het mij vraagt. Als je dit schema gaat volgen kan ik je garanderen dat er 0.0 spiermassa bijkomt.

in 4 weken kom je ook met cutten met je huidige schema niet ver. Bij cutten hoort sowieso cardio :P

Ik weet niet wat jij denkt te verwachten. Ik geloof dat je meent dat je 2 kilo vet kwijt bent in die 4 weken, en dan in de komende week er weer 1 kilo spier bij gaat trainen. Als je dat echt denkt, dan moet ik je teleurstellen. Zou het cutten werken dan nog kun je zonder vetmassa geen spieren opbouwen. Het is dus òf-òf en niet èn-èn.

Gewoon op je onderhoud blijven eten, en minder rommel eten en lekker blijven trainen.

Over een jaartje dan eens met cutten beginnen als je spieren hebt opgebouwd, of wat wil je eigenlijk bereiken? Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je op een bb forum notabene spiermassa wilt opbouwen en droger wil worden.

Waarom cashews/banaan/ananas skippen?

Cardio hoort er natuurlijk bij ;)

in de week van bulken zal je lichaam weer gewend raken aan het aantal kcal, waardoor je in je cut een hoog metabolisma hebt.

Wat ik wil bereiken is een laag vet percentage - zowiewo moet mijn buik weg
 
banaan skippen, cashews skippen en ananas skippen. Lekker hongerlijden jong.

Probleem is echter dat ik niet inzie waar je mee bezig bent. 4 weken cutten, 1 week bulken? Wat is daar het nut van? Je hindert zo je maximale groei in de kortste tijd als je het mij vraagt. Als je dit schema gaat volgen kan ik je garanderen dat er 0.0 spiermassa bijkomt.

in 4 weken kom je ook met cutten met je huidige schema niet ver. Bij cutten hoort sowieso cardio :P

Ik weet niet wat jij denkt te verwachten. Ik geloof dat je meent dat je 2 kilo vet kwijt bent in die 4 weken, en dan in de komende week er weer 1 kilo spier bij gaat trainen. Als je dat echt denkt, dan moet ik je teleurstellen. Zou het cutten werken dan nog kun je zonder vetmassa geen spieren opbouwen. Het is dus òf-òf en niet èn-èn.

Gewoon op je onderhoud blijven eten, en minder rommel eten en lekker blijven trainen.

Over een jaartje dan eens met cutten beginnen als je spieren hebt opgebouwd, of wat wil je eigenlijk bereiken? Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je op een bb forum notabene spiermassa wilt opbouwen en droger wil worden.

als je beetje normaal cut hoef je je fruitjes echt niet te laten liggen en cashews zijn ook gezonde vetten, zolang je maar niet de gezoute troep neemt.

waarschijnlijk is zn doel om zn metabolisme voor de gek te houden met die bulkweek, helemaal zo gek nog niet.
 
na 4 weken een week bulk ....

Weet wel dat na een periode van minder voedsel je lichaam sneller geneigd is om vet op te slaan, dus overdoe het niet in de rustweek.

Op 20/25% zou ik misschien refeeds aanraden (eens per 2 weken, of een fatsoenlijke maaltijd per week om het flexibel te houden), en altijd een diet-break na 8 weken, maar na 4 weken een hele week bulk lijkt me overdreven.
 
na 4 weken een week bulk ....

Weet wel dat na een periode van minder voedsel je lichaam sneller geneigd is om vet op te slaan, dus overdoe het niet in de rustweek.

Op 20/25% zou ik misschien refeeds aanraden (eens per 2 weken, of een fatsoenlijke maaltijd per week om het flexibel te houden), en altijd een diet-break na 8 weken, maar na 4 weken een hele week bulk lijkt me overdreven.

Aha dat wist ik dus niet, misschien moet ik me wat meer informeren .. ik heb wel een junkdag in mijn cut periode...

BTW ik hoor niets over mijn voedingschema, dat is dus goed ? :D
 
na 4 weken een week bulk ....

Weet wel dat na een periode van minder voedsel je lichaam sneller geneigd is om vet op te slaan, dus overdoe het niet in de rustweek.

Op 20/25% zou ik misschien refeeds aanraden (eens per 2 weken, of een fatsoenlijke maaltijd per week om het flexibel te houden), en altijd een diet-break na 8 weken, maar na 4 weken een hele week bulk lijkt me overdreven.


Waarom een diet-break na 8 weken?
En hoelang moet z'n break duuren?
 
Noten zijn niet slecht, maar wie kan hier eerlijk met zijn hand op het hart zeggen dat als hij het zakje open maakt, hij er daarna na 1 handje ook vanaf blijft?

En gezien het hoge vetgehalte in noten en dus hoge calorieën vind ik ze zelf niet zo heel geschikt voor de cut. Pinda's vullen bijvoorbeeld goed, maar vanwege de hoge calorieën in de noten moet je de rest van de dag wat bezuinigen om niet over je 'limiet' te gaan. Zo maak je het jezelf wat lastiger.
 
Zou lekker die bulkweek laten voor wat het is en gewoon 1x per 7-10 dagen (wat je zelf wil) een junkdag doen
 
Noten zijn niet slecht, maar wie kan hier eerlijk met zijn hand op het hart zeggen dat als hij het zakje open maakt, hij er daarna na 1 handje ook vanaf blijft?

En gezien het hoge vetgehalte in noten en dus hoge calorieën vind ik ze zelf niet zo heel geschikt voor de cut. Pinda's vullen bijvoorbeeld goed, maar vanwege de hoge calorieën in de noten moet je de rest van de dag wat bezuinigen om niet over je 'limiet' te gaan. Zo maak je het jezelf wat lastiger.

Ik zal er vanaf moeten blijven :) dat moet gaan lukken. Maar de rest van mijn schema is wel in orde?
 
Noten zijn niet slecht, maar wie kan hier eerlijk met zijn hand op het hart zeggen dat als hij het zakje open maakt, hij er daarna na 1 handje ook vanaf blijft?

ik :)
 
banaan skippen, cashews skippen en ananas skippen. Lekker hongerlijden jong.

Probleem is echter dat ik niet inzie waar je mee bezig bent. 4 weken cutten, 1 week bulken? Wat is daar het nut van? Je hindert zo je maximale groei in de kortste tijd als je het mij vraagt. Als je dit schema gaat volgen kan ik je garanderen dat er 0.0 spiermassa bijkomt.

in 4 weken kom je ook met cutten met je huidige schema niet ver. Bij cutten hoort sowieso cardio :P

Ik weet niet wat jij denkt te verwachten. Ik geloof dat je meent dat je 2 kilo vet kwijt bent in die 4 weken, en dan in de komende week er weer 1 kilo spier bij gaat trainen. Als je dat echt denkt, dan moet ik je teleurstellen. Zou het cutten werken dan nog kun je zonder vetmassa geen spieren opbouwen. Het is dus òf-òf en niet èn-èn.

Gewoon op je onderhoud blijven eten, en minder rommel eten en lekker blijven trainen.

Over een jaartje dan eens met cutten beginnen als je spieren hebt opgebouwd, of wat wil je eigenlijk bereiken? Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je op een bb forum notabene spiermassa wilt opbouwen en droger wil worden.
Ik zou die banaan niet skippen, en noten gewoon met mate nemen.
 
Ik heb ook multivitaminen wat ik dagelijks zal nemen. Daarnaast wil ik naar mijn training ook dextrose nemen, maar is dat af te raden ivm cutten?

Ook heb ik lijnzaadolie, wordt het te veel icm nootjes? Elke ochtend 1 EL
 
Back
Naar boven