XXL Nutrition

Wie gaat de competitie aan: 5x eigen gewicht (of 10x)? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik had het in een ander topic al geschreven ... maar volgens mij kun je het het beste oefenen aan een rekstok oid en dan een stoel er ver vanaf zetten en daarop je tenen laten rusten. Dan proberen je omhoog te trekken met behulp van je tenen/benen, zo span je ook goed je buikspieren aan.
 
Je kan ook gewoon een stoel er recht onder zetten of bedoel je dat ook?

In de sportschool zet ik er een bankje onder, anders kan ik er geeneeens bij.
Heb ook gemerkt dat het tussen de herhalingen door even op het bankje te gaan staan, het juist moeilijker maakt omdat je er dan de 'rekreflex' of beter gezegd de 'swung' uit haalt. Althans.. zolang je je niet afzet.
Mocht je die eerste rep niet halen, dan is afzetten natuurlijk extra handig.. vervolgens wel tergend langzaam laten zakken.
 
Nee, niet er recht onder. Dat is veel lastiger om goed te kunnen bepalen hoeveel je met je benen meeduwt, dan werk je al gauw teveel met je benen. Beter er een stuk vanaf zetten, dan moet je er nog moeite voor doen.
Succes.
 
Zo'n deurrekstok: werkt dat écht?
Mijn gevoel zegt dat
(1) Zo gauw je er aan hangt lazer je naar beneden
(2) De stok dermate stevig tussen het kozijn hangt dat er deuken in het kozijn zitten, en dan had ik beter een stok met schroeven vast kunnen zetten...
 
Ik heb bij de ijzerhandel een stok op maat laten maken. Dan zitten er aan de zijkant nog plaatjes aan vast gelast met gaatjes, zodat je het met schroeven vast kunt maken. En dat is echt wel stevig.
 
Ik heb bij de ijzerhandel een stok op maat laten maken. Dan zitten er aan de zijkant nog plaatjes aan vast gelast met gaatjes, zodat je het met schroeven vast kunt maken. En dat is echt wel stevig.

Oeh! Idee!
Ik heb vrienden die het leuk vinden om te lassen... en een zolder waar ik zo'n stok wel aan de balken kan hangen (onder het mom van 'handig om kleding op te hangen na het strijken'... ;))
 
Oeh! Idee!
Ik heb vrienden die het leuk vinden om te lassen... en een zolder waar ik zo'n stok wel aan de balken kan hangen (onder het mom van 'handig om kleding op te hangen na het strijken'... ;))

hahaha, das een goeie ;)
 
die deurrekstok is wel stevig hoor. er zitten 2 knoppen op die je eerst op het kozijn moet schroeven en dan kan je de rekstok er overheen draaien.
 
Ja,maar het hout moet ook stevig zijn....
 
Dames, hoe staat het er mee eigenlijk! Nu iedereen zo driftig bezig is met afvallen zou het een makkie moeten worden om het doel te bereiken, althans.. zolang je je maar niet te veel gaat uithongeren.

Over optrekstangen in deuropeningen: die moeten ook maar hoog genoeg zijn om wat langere mensen er toch onderdoor te kunnen laten lopen.
Aangezien bij ons de binnenmuren in dit oude huis relatief zacht zijn, is boren ook geen optie.
Blijft over: buiten. Deze zomer komt er dan toch een RVS optrekstang aan de buitenmuur. Ook zou ik dan het liefst de gewone tegels door rubbertegels willen vervangen en dan een (korte) halter en wat schijven aanschaffen om daar wat basale opwarmoefeningen te doen.

Zal nog wel duren tot de zomer voor het zover is!
 
Hier schouderblessure met het advies het chinnen te laten voor wat het is en vooral rotator cuffs te doen... Niet blij.
Alhoewel: soms doet rust goed en kun je daarna spontaan zwaarder (al eerder meegemaakt) dus wie weet kan ik opeens 1 BW!
 
Op een super-uber-goede dag heb ik een keer 3x1 gehaald (dus 3 singles, met tussen elke rep in rust), was een paar maandjes geleden.

Zal het binnenkort weer eens proberen of ik heb nu nog kan (zal wel niet).
Blijft toch ook iets wat ik echt wel heel graag zou willen kunnen, achter elkaar een flink aantal reps kunnen optrekken.
 
@Cynthia: aangezien je er al een paar kan (kon) win jij het ijsje wanneer je 10xBW kan! :D
 
@Cynthia: aangezien je er al een paar kan (kon) win jij het ijsje wanneer je 10xBW kan! :D

Pfffff, 10x achter elkaar?
Vraag me af of ik dat ooooit ga halen :D

Zaterdag of zondag is rug weer aan de beurt, zal eens kijken wat ik er nog van bak.


p.s. ijs is mwah, geef mij maar een lekker vette donut, haha!
 
Pfffff, 10x achter elkaar?
Vraag me af of ik dat ooooit ga halen :D

Zaterdag of zondag is rug weer aan de beurt, zal eens kijken wat ik er nog van bak.


p.s. ijs is mwah, geef mij maar een lekker vette donut, haha!
Als het je lukt krijg je de donut... En nou optrekken! ;)
 
Mooi mooi!

Er ging trouwens ineens een lampje branden.. ofschoon het dus vlakbij niet mogelijk is om op echte chins te oefenen, zijn er wel van die 'slalom' poortjes, waar je fat man pullups kan doen.. sjieker gezegd 'supine rows' en daarmee kan je langere reeksen maken van 10+hh als je al niet ver komt met het optrekken zelf.
Men zegt dat optrekken vooral ook een kunstje is, dat je itt normale KT wel dagelijks kan oefenen. Of zelfs meermaals op 1 dag.
 
Optrekken aan 2 touwen lukt bij mij beter dan aan een stang :s.
 
Back
Naar boven