MuscleMeat

Puistjes, wanneer was jij er vanaf?

Wanner gingen bij de jou de puistjes weg?

  • 17 - 18 jaar

    Stemmen: 15 15,0%
  • 18 - 20 jaar

    Stemmen: 15 15,0%
  • 20 - 22 jaar

    Stemmen: 19 19,0%
  • 22 - ... jaar

    Stemmen: 30 30,0%
  • Ik heb nooit puistjes gehad

    Stemmen: 21 21,0%

  • Totaal stemmers
    100

Bezoekers in dit topic

Je mag er zeker van zijn dat zulke mensen door een hel gaan. Niets is erger dan ernstige acne hebben op school. Kinderen en tieners sparen elkaar voor geen mm. Je loopt nog liever een heel jaar kreupel op stokken met armen en benen in het gips dan met een hoofd vol acne. Het is zowel fysiek als psychisch eigenlijk een nachtmerrie om mee te maken.

Klopt helemaal!Wat ik allemaal niet te horen heb gekregen...
Mensen gaan er vaak al automatisch vanuit dat het aan een slechte hygiene ligt,dat was bij mij absoluut niet.
 
21-22 jaar.
Dankzij Roaccutane, anders was het voorlopig nog niet gelukt.
Zoals eerder gezegd was, is acne voor mij ook een reden om de spuit er nog niet in te gooien:D
 
Ik heb altijd iedereen uitgelachen, totdat ik er zelf op vrij late leeftijd nog last van kreeg (18 +). Rond m'n 23ste was ik er aardig vanaf. Godzijdank.

boontje komt om zijn LOOntje
 
Ik had er tot heden geen last meer van maar sinds een maand trug beginnen er trug wat puistjes in men gezicht te verschijnen :( Khaat 't maar mjah tis menselijk hé :D
 
Ik heb altijd wel wat sinds groep 8 ofzo, ben momenteel 17 :(
 
Toen ik 14jaar was had ik er een paar, nu ben ik 15 en heb er niet meer zoveel maar waarschijnlijk gaan die nu terugkeren sinds ik begonnen ben met lichte BB.
 
op mijn 19e ben ik ze allemaal kwijt geraakt :D
een half jaar aan de roaccutane gezeten om dat te bereiken
 
op mijn 16-17 stond ik vol puisten,ben dan vaak beginnen zonnenbanken 2/3x per week en na een maand was ik er van af,heb er sindsdien geen last meer van gehad,doe nog wel vaak een zonnebankje ;)
Zonnebanken kan helpen, maar dan moeten de meesten het toch continu blijven doen. Stel dat je het enkele weken zou doen, en daarna niet meer, dan krijg je juist een heftige tegenreactie waarbij er nog meer talg geproduceerd zal worden (reactie op uitdroging huid.)


Klopt helemaal!Wat ik allemaal niet te horen heb gekregen...
Mensen gaan er vaak al automatisch vanuit dat het aan een slechte hygiene ligt,dat was bij mij absoluut niet.
Heel herkenbaar. Teveel wassen kan zelfs de huid nog verder schaden, waardoor die er nog minder mooi uitziet. Dat is vaak de fout die mensen maken die het hebben. Ze gaan er op schuren, maar het haalt allemaal niets uit, het komt van binnenuit. Er aan prutsen maakt littekens en moet men dus (hoe moeilijk ook) ook vooral niet doen. Wat ook jammer is, is dat dermatologen te lang wachten met het voorschrijven van roaccutane. Niet dat het bij de meeste gevallen nodig is, maar zodra je iets hebt van 'die jongen of meisje leidt er echt aanzienlijk onder' moet je dit gewoon gaan halen als ouder. Het middel werkt prima en ook op lange termijn blijft de acne weg (tenzij je dus zou gaan kuren).
 
Roaccutan is wel enorm belastend voor de lever, daarom zullen ze het niet zo heel snel voorschrijven denk ik. Er is nog een ander middel Neotigason daar ga ik toch eens achter aan want het schijnt goed te helpen bij KP....ook bij acne maar daarvoor is roaccutan bekender. Beide zijn op vitamine A gebaseerde medicamenten.
 
Roaccutan is wel enorm belastend voor de lever, daarom zullen ze het niet zo heel snel voorschrijven denk ik. Er is nog een ander middel Neotigason daar ga ik toch eens achter aan want het schijnt goed te helpen bij KP....ook bij acne maar daarvoor is roaccutan bekender. Beide zijn op vitamine A gebaseerde medicamenten.

WAT is KP? :o
 
Nooist last van gehad.
 
Ik kreeg er pas last van 27/31 nu ben ik er vanaf dankzij Roa.
 
Ben er nog niet vanaf. Heb zalf, anti biotica medicijnen en anti biotica lotion geprobeerd. Maar dat werkte nog niet.
 
ben er nog niet vanaf heb het gelukkig de laatste tijd wel wat meer onder controle
 
Bleh, ikzelf zit nu aan de derde keer(?!) aan de roa en hoop er nu wel vanaf te zijn. Als het deze keer weer niet werkt moet ik tot m'n 20ste wachten in verband met leverschade. Het is me ook sterk afgeraden om de komende paar jaar alcohol te nuttigen. :(
 
nooit last van gehad(op mijn gezicht)
 
Ik was er 2 jaar vanaf.....nu zit ik sinds een paar maanden weer onder:mad:

2de pubertijd????
 
mss van hoge eiwitinname???
 
Vanaf mijn 12de tot nu (25).
Zit nu ong 8mnd aan de roa en het is al stukken minder maar nog steeds blijven ze doorkomen.

Had ik jaren geleden maar van roa gehoord
 
Back
Naar boven