AndroidHealthClinic

megadose BCAA's zin of onzin? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

paraman

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2004
Berichten
1.237
Waardering
7
Ik heb mezelf beloofd dat als ik dit jaar geen herexamens heb, ik mezelf 3 kg bcaa's cadeau ga doen.

Ik zou dan voor 3 maanden, elke maand 1000 gram gebruiken

Een 25-35 gram per dag afhankelijk van trainings -of rustdagen (ik ben 1.61m dus voor mij is dat al megadosen :) )

ik heb er al veel over gelezen, maar ik vroeg me af wat jullie ervan denken.

MVG
 
koop er dan nog EAAs bij.
10gr BCAA en 15 Gr. EAA met 30 gram maltodextrin elke 3 uur nemen, om het protein synthese met 300% te verhogen.
niet langer doen als 3-4 weken, om een insuline ongevoeligheid te vermeiden.
 
Soms als ik echt helemaal kapot ben na een training (als ik bijvoorbeeld een rush heb gehad en moeilijk kan stoppen) dan neem ik ook wel eens een shitload amino's na de training en voor het slapen gaan.
Ik denk dat het mijn herstel duidelijk versneld, want ik heb al eens ervaren dat ik zonder die extra amino's meer spierpijn heb de dag erna.
 
koop er dan nog EAAs bij.
10gr BCAA en 15 Gr. EAA met 30 gram maltodextrin elke 3 uur nemen, om het protein synthese met 300% te verhogen.
niet langer doen als 3-4 weken, om een insuline ongevoeligheid te vermeiden.

neem je dat dan tijdens uw maaltijd of tussen de maaltijden in ?

mvg
 
koop er dan nog EAAs bij.
10gr BCAA en 15 Gr. EAA met 30 gram maltodextrin elke 3 uur nemen, om het protein synthese met 300% te verhogen.
niet langer doen als 3-4 weken, om een insuline ongevoeligheid te vermeiden.

Voordat je dit soort dingen gaat roepen, eerst even nadenken :rolleyes:
 
Ik heb mezelf beloofd dat als ik dit jaar geen herexamens heb, ik mezelf 3 kg bcaa's cadeau ga doen.

Ik zou dan voor 3 maanden, elke maand 1000 gram gebruiken

Een 25-35 gram per dag afhankelijk van trainings -of rustdagen (ik ben 1.61m dus voor mij is dat al megadosen :) )

ik heb er al veel over gelezen, maar ik vroeg me af wat jullie ervan denken.

MVG

ik zou dan iig kiezen om er er een essentiele aminozuren mix erbij te nemen, anders krijg je alleen enorme hoeveelheden BCAA's binnen en voor maximale eiwitsynthese heb je ook andere essentiele aminozuren nodig. Hoe was je dan van plan om dat in te nemen ik bedoel tijdstippen enzo.

Ik ken wel een prof die hoge doseringen neemt maar ik heb er nooit echt op doorgevraagd hoe en wat precies. Is er info te vinden over hogere doseringen op het inet?
 
ik dacht het te doen zoals in deze presentatie aangegeven

http://www.slideshare.net/biolayne/optimal-protein-intake-and-meal-frequency-to-support-maximal-protein-synthesis-and-muscle-mass


4 gram bcaa's bij ontwaken

maaltijd 1 met 30g eiwit

tussenin weer 4 gram bcaa's

maaltijd 2 met 30 gram eiwit

tussenin 4 gram bcaa's

maaltijd 3 met 30 gram eiwit

tussenin 4 gram bcaa's

maaltijd 4 met 30 gram eiwit ( op trainingsdagen neem ik dan voor deze shake nog 8 gram bcaa's na de training)

tussenin 4 gram bcaa's

maaltijd 5 met 30 gram eiwit

4 gram bcaa's voor slapengaan


aangezien ik niet groot ben 1.61m hoef ik niet zoveel te nemen
 
Laatst bewerkt:
ik zou dan iig kiezen om er er een essentiele aminozuren mix erbij te nemen, anders krijg je alleen enorme hoeveelheden BCAA's binnen en voor maximale eiwitsynthese heb je ook andere essentiele aminozuren nodig. Hoe was je dan van plan om dat in te nemen ik bedoel tijdstippen enzo.

Ik ken wel een prof die hoge doseringen neemt maar ik heb er nooit echt op doorgevraagd hoe en wat precies. Is er info te vinden over hogere doseringen op het inet?

Lijkt mij alleen echt nut hebben tijdens een kuur.
 
Lijkt mij alleen echt nut hebben tijdens een kuur.

ik durf het niet te zeggen.. het maakt me wel nieuwschierig overigens hoge doseringen aminozuren. Ik ga eens kijken of er wat meer info van is.
 
derek charlebois heeft ooit eens een log bijgehouden, waarin hij extend megadosed

hij dronk het gewoon doorheen de dag

maar of die log objectief was ? :)
 
Lijkt mij alleen echt nut hebben tijdens een kuur.

een verhoogte synthese is natuurlijk ook voor een naturel voordelig.

de combinatie eea en evtl bcaa plus maltodextrin verhoogt de synthese aanzienlijk, helaas na enkele uren is de werking weer weg en moet opnieuw deze combinatie ingenomen worden.
 
Hoge doseringen BCAA of EAA zijn niet nodig, studies om dit te onderbouwen zijn er genoeg. Verder elke 3 uur? Doe eens normaal, eet (warme) maaltijden en bewaar de amino's voor de training.
 
Hoge doseringen BCAA of EAA zijn niet nodig, studies om dit te onderbouwen zijn er genoeg. Verder elke 3 uur? Doe eens normaal, eet (warme) maaltijden en bewaar de amino's voor de training.

In de cut zijn BCAA's in de ochtend voor het ontbijt en voor het slapen gaan wel handig toch?
 
Ik zou ze in de ochtend alleen nemen als ik op dat moment cardio zou doen op lege maag. En voor slapen gaan? Wat is het idee achter snelle aminozuren voor slapen dan?
 
Ik zou ze in de ochtend alleen nemen als ik op dat moment cardio zou doen op lege maag. En voor slapen gaan? Wat is het idee achter snelle aminozuren voor slapen dan?

Ik eet om 18:00 mijn laatste carbs. Om 21:00 neem ik shake die bestaat uit een protein blend. En dan was ik van plan om rond 0:00 5 gram BCAA's te nemen. Zodat ik beter herstel en om de spierafbraak te beperken. Om 0:15 neem ik nog 40 gram pure Micellar Caseïne.
 
Ach het zal geen kwaad kunnen, maar ik geloof niet dat dit een voordeel opleverd. Na de training kan je gewoon overstappen op casseïne of albumine eiwitten. Je lichaam kan daar zelf BCAA's uithalen.
 
Ach het zal geen kwaad kunnen, maar ik geloof niet dat dit een voordeel opleverd. Na de training kan je gewoon overstappen op casseïne of albumine eiwitten. Je lichaam kan daar zelf BCAA's uithalen.

Oke, dan hou ik het maar op BCAA's rondom de training en voor de (ochtend) cardio :D
 
Back
Naar boven